R.I.P SAAB, eller kanske inte...

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Greger om Toyota håller så bra varför ser jag inga gamla Toyotas på vägarna då(även utanför Lidingö?) Volvo och Mercedes från 80-talet men inga Toyota.

Toyota var inte lika stora i Sverige på den tiden, det finns alltså inte lika många gamla bilar som fortfarande rullar. Du har helt enkelt missat dem, jag ser gamla Toyota titt som tätt.

Men det finns också en sak, att kvalitén har förbättrats med åren, 20 år är ganska lång tid. Förr hade många bilmärken helt annat rykte än i dag. Franska bilar sågs som skit, Skoda var fruktansvärda, japanska bilar skrattade man åt. Men tiderna förändras.

Finns säkert fler anledning som jag inte kan komma på bara så där. Och du kan ju inte prata om bara Sverige och vad du sett, åker du till andra länder ser bilstallet helt annorlunda ut.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det behövs inte många Googleingar för att debunka det där.

Visa gärna resultatet då.

Citat:

Att vi inte skulle kunna livnära SAAB om det så behövdes i 2000 år till för att de inte skulle gå plus har jag redan besegrat 10ggr idag

Va?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

TobbeW. Du tror bestämmt att handels skulle vara något Stanford men där tror du fel. Det enda som skilljer Handles från andra är eleverna.

Min poäng var mer att varenda j*vel vet om att efterfrågan styr utbudet. Möjligtvis inte i en kommuniststat med planekonomi.

Citat:

Det behövs inte många Googleingar för att debunka det där. SAAB hade biobränsle och zero emmision 2010. Att vi inte skulle kunna livnära SAAB om det så behövdes i 2000 år till för att de inte skulle gå plus har jag redan besegrat 10ggr idag

Nu till Båtsman

Jag sade att det var Toyotas varumärke. Vilket bilföretag är det som tillverkar de mest sålde miljöbilarna? Varför åker 020 taxi runt med Prius-bilar med blommor, miljöbudskap etc.

Volvo är inte med all säkerhet världens säkraste bilar länge, men när man frågar människor runt om i världen tänker de ofta på säkerhet och familj om de får en fråga om Volvo.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Om vi ändå aldrig kan hålla emot Ryssland i mer än en vecka borde vi väl inte ha något försvar? Om det kommer bli billigare att importera kött från poland är det väl ingen ide att det finns svenskt kött?

Var får du alla dina dåliga jämförelser ifrån, försvaret är inget företag.

SAAB är inte bara ett företag.

Citat:

Lite skillnad på mat och bilar också.

Jag tror att problemet är att du har svårt att se poängen

Citat:
Citat:

Vem fasen bryr sig om dem i Afrika?

Jag, och många med mig.

Varför vad har de någonsin gjort för Sverige?

Citat:
Citat:

Vi raidade och lootade inte. Det är Frankrike och compani's fel.

Va?

Att Afrika är bajs idag beror inte på underlägsen ras utan bla att vi lootade dem

Citat:
Citat:

Dessutom måste landet ha egna industrier om de ska klara sig och det lär inte hända på ett tag.

Afrika är inget land.

Afrika är en problem zon.

Citat:
Citat:

Om det land vi stödjer inte kan bli en nytt Norge på 3 år borde vi skita i det.

Som tur är, är du inte i någon maktposition att bestämma sånt.

Då faller dina argument mot SAAB också

Citat:
Citat:

Jo. Du sa att du inte använder saab och att SAAB inte påverkar dig men du hade fel.

Nej, det har jag aldrig sagt, sluta hitta på.

Det var exakt vad du sa. Du kan aldrig ta en förlust

Citat:
Citat:

De lär inte gå lika mycket plus då och det verkar vara det enda som räknas

"inte gå lika mycket plus". Själva problemet är ju att SAAB inte gått med plus.

Vad mumlar du om? Det gick ett tag skit bra för SAAB

Citat:

Nu kan det delas upp på flera företag som gör en liten del var. Det var, om jag inte minns fel, något kinesiskt företag som köpte upp delar av SAABs teknik, som därmed kommer fortsätta där.

Vad som redan finns är skit samma det är allt nytt som vi förlorar

Citat:
Citat:

Men det är itne för att de är dåliga utan för att det är ocoolt att vara svensk

Volvo säljer ju bra, alltså faller ditt resonemang.

Volvo har en annan situation men det är inte poängen

Citat:
Citat:

Toyota säljer antagligen mycket hos arbetar klassen och i Asian där de tvingas använda sånt skit.

Finns nog många som vill ha Toyota. Det är faktiskt väldigt roligt att du, som klagar på att andra inte är open mind, kommer med sådana här uttalanden.

Googla dream car och kolla hur många som sätter Toyota framför Lamborgini

Citat:
Citat:

Menar du att flest bilar säljs under fabrikatet Toyota eller menar du att Toyota gruppen är störst?

Antalet sålda bilar.

Men menar du bilmärket Toyota(varumärke) eller Toyota Gruppen som också äger Lexus?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Kan vi alla komma överens om att sluta mata trollet?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Rissan:

youtube

Vem säger att en SAAB 9-3 inte skulle överlevt det där?

Inte jag, som Greger redan påpekat.

Jag har inget emot Saab om du nu fått den uppfattningen. Jag reagera bara på din anmärkning om att Toyotas bilar skulle vara av skitkvalitè. Personligen har jag alltid länkat Toyota med bra kvalitè. Enligt Top Gears undersökning verkar många Toyota ägare vara nöjda med sina bilar.

UK's Driver Power 2008 customer satisfation survey Del 1

UK's Driver Power 2008 customer satisfation survey Del 2


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

TobbeW. Du tror bestämmt att handels skulle vara något Stanford men där tror du fel. Det enda som skilljer Handles från andra är eleverna.

Min poäng var mer att varenda j*vel vet om att efterfrågan styr utbudet. Möjligtvis inte i en kommuniststat med planekonomi.

Varför tog du då upp att du gick på Handels? Det hjälper dig föga utanför Handels kretsar.

Citat:
Citat:

Det behövs inte många Googleingar för att debunka det där. SAAB hade biobränsle och zero emmision 2010. Att vi inte skulle kunna livnära SAAB om det så behövdes i 2000 år till för att de inte skulle gå plus har jag redan besegrat 10ggr idag

Jag sade att det var Toyotas varumärke. Vilket bilföretag är det som tillverkar de mest sålde miljöbilarna? Varför åker 020 taxi runt med Prius-bilar med blommor, miljöbudskap etc.

Genomsnittet klarar inte att Googla och därför funkar det. Det betyder inte att SAAB skulle vara sämre

.NET mupp


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

SAAB är inte bara ett företag.

Vad menar du att det skulle vara mer?

Citat:

Jag tror att problemet är att du har svårt att se poängen

Var god och förklara.

Citat:

Varför vad har de någonsin gjort för Sverige?

När har de någonsin kunnat göra någonting för Sverige?

Det handlar om medmänsklighet.

Citat:

Att Afrika är bajs idag beror inte på underlägsen ras utan bla att vi lootade dem

Det är ingen här som påstått att Afrika är sämre för att de är en underlägsen ras. Om du med "lootade" menar att vi utnyttjade och fortfarande utnyttjar så, ja, det stämmer. Borde vi inte då också hjälpa dem?

Citat:

Afrika är en problem zon.

Men det var inte vad du sa, du sa land.

Citat:

Då faller dina argument mot SAAB också

Nej.

För det första måste du visa att ditt argument på något sätt är giltigt i SAABs fall. För det andra är det skillnad på att hjälpa människor och att hjälpa ett företag.

Citat:

Det var exakt vad du sa.

Jaså? Exakt vad jag sa, så bra, citera det jag sa.

Citat:

Du kan aldrig ta en förlust

Det tycks jag inte vara ensam om.

Citat:

Vad mumlar du om? Det gick ett tag skit bra för SAAB

Nej, det gjorde det verkligen inte. De har inte gått med vinst på länge.

Citat:

Vad som redan finns är skit samma det är allt nytt som vi förlorar

Vi får väl hoppas att någon köper den tekniken och kunskapen då.

Citat:

Volvo har en annan situation men det är inte poängen

Du säger att SAAB sålt dåligt för att det är ocoolt att vara svensk, men Volvo som är lika svenskt som SAAb säljer bra, alltså kan det inte bero på att det är ocoolt att vara svensk, för då skulle båda gått dåligt.

Citat:

Googla dream car och kolla hur många som sätter Toyota framför Lamborgini

Och? Samma människor sätter sannolikt Lamborghini framför SAAB också. Vad har det med saken att göra?

Citat:

Men menar du bilmärket Toyota(varumärke) eller Toyota Gruppen som också äger Lexus?

Toyota Motor Corporation.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Kan vi alla komma överens om att sluta mata trollet?

Det är ju något att göra, och jag har långtråkigt. Lite lätta diskussioner livar alltid upp.

Inaktiv
Skrivet av Kungbla:

Kan vi alla komma överens om att sluta mata trollet?

Kan vi alla komma överens om att det är Båtsmans fel att du inte gick in i fällan? Kan vi komma överens om att de här forumet skulle gå under om ni skrämde iväg alla som tycker annorlunda?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av TobbeW:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

TobbeW. Du tror bestämmt att handels skulle vara något Stanford men där tror du fel. Det enda som skilljer Handles från andra är eleverna.

Min poäng var mer att varenda j*vel vet om att efterfrågan styr utbudet. Möjligtvis inte i en kommuniststat med planekonomi.

Varför tog du då upp att du gick på Handels? Det hjälper dig föga utanför Handels kretsar.

Jag sade aldrig att jag går på Handels. Och det gör jag inte heller.

Inaktiv

In that case, sry!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Kungbla:

Kan vi alla komma överens om att sluta mata trollet?

Kan vi alla komma överens om att det är Båtsmans fel att du inte gick in i fällan? Kan vi komma överens om att de här forumet skulle gå under om ni skrämde iväg alla som tycker annorlunda?

Vilket fälla?

Jag vill inte skrämma iväg någon, speciellt inte därför att de råkar tycka annorlunda. Du däremot har visat gång på gång att du inte kan diskutera saker på en normal nivå. Därför tycker jag inte att man ska svara dig då det inte leder nån vart.

Medlem

Så går det när man säljer samma bil i över 10 år. Uppdatera eller dö, helt enkelt. Att Saab försvinner är ingenting jag sörjer.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

SAAB är inte bara ett företag.

Vad menar du att det skulle vara mer?

Som jag sa en svensk symbol, forsknings center, jobbtillfälle och fantasktiska bilar.

Citat:
Citat:

Jag tror att problemet är att du har svårt att se poängen

Var god och förklara.

Lite allmänt alltså. Om jag förklarar så här: 30cm stor kannin skulle inte kunna hoppa längre än 1 m för gravitationen är ivägen skulle du säga. De största kanninerna blir bara 28 cm. Det är nog en hare du tänker på.

Citat:
Citat:

Varför vad har de någonsin gjort för Sverige?

När har de någonsin kunnat göra någonting för Sverige?

Köpa Borfors vapen. Istället blir det bara massa made in China

Citat:

Det handlar om medmänsklighet.

Vad kan vara medmänskligare än att rädda jobben på 10000 pers i ett kallt land där alal behöver värme?

Citat:
Citat:

Att Afrika är bajs idag beror inte på underlägsen ras utan bla att vi lootade dem

Det är ingen här som påstått att Afrika är sämre för att de är en underlägsen ras. Om du med "lootade" menar att vi utnyttjade och fortfarande utnyttjar så, ja, det stämmer. Borde vi inte då också hjälpa dem?

Vi uttnytjar dem inte. De är fria från kolonial herrarna

Citat:
Citat:

Afrika är en problem zon.

Men det var inte vad du sa, du sa land.

Men det var inte poängen

Citat:

För det första måste du visa att ditt argument på något sätt är giltigt i SAABs fall. För det andra är det skillnad på att hjälpa människor och att hjälpa ett företag.

SAAB består av människor

Citat:
Citat:

Det var exakt vad du sa.

Jaså? Exakt vad jag sa, så bra, citera det jag sa.

Kolla det jag börja med att quote:a

Citat:
Citat:

Du kan aldrig ta en förlust

Det tycks jag inte vara ensam om.

Någon dag måste du det. Vi kan inte hålla på med pengar som julklappar för evigt

Citat:
Citat:

Vad mumlar du om? Det gick ett tag skit bra för SAAB

Nej, det gjorde det verkligen inte. De har inte gått med vinst på länge.

Det har gott bra och det kan hända igen.

Citat:
Citat:

Volvo har en annan situation men det är inte poängen

Du säger att SAAB sålt dåligt för att det är ocoolt att vara svensk, men Volvo som är lika svenskt som SAAb säljer bra, alltså kan det inte bero på att det är ocoolt att vara svensk, för då skulle båda gått dåligt.

Det är inte SAAB som är dåligt det är dagens bilkonsumenter

Citat:
Citat:

Googla dream car och kolla hur många som sätter Toyota framför Lamborgini

Och? Samma människor sätter sannolikt Lamborghini framför SAAB också. Vad har det med saken att göra?

Att det inte finns många som verkligen vill ha Toyota

Citat:

Men menar du bilmärket Toyota(varumärke) eller Toyota Gruppen som också äger Lexus?

Toyota Motor Corporation.[/quote]Ach so.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Kungbla:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Kungbla:

Kan vi alla komma överens om att sluta mata trollet?

Kan vi alla komma överens om att det är Båtsmans fel att du inte gick in i fällan? Kan vi komma överens om att de här forumet skulle gå under om ni skrämde iväg alla som tycker annorlunda?

Vilket fälla?

Ingenting. Fortsätt quote:a där du tror du kan vinna.

Citat:

Jag vill inte skrämma iväg någon, speciellt inte därför att de råkar tycka annorlunda. Du däremot har visat gång på gång att du inte kan diskutera saker på en normal nivå. Därför tycker jag inte att man ska svara dig då det inte leder nån vart.

När gick jag över normal nivå? Dessutom är det med just mig ni kommer någon vart. Det är argumenteradet och rigga fällor som är kul. Inte att man håller på och rablar vilket film(utan motivering) som är bäst hit och vilken spel ni är missnöjda(utan motivering) med dit.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Som jag sa en svensk symbol, forsknings center, jobbtillfälle och fantasktiska bilar.

Men inget som finansierar.

Citat:

Lite allmänt alltså. Om jag förklarar så här: 30cm stor kannin skulle inte kunna hoppa längre än 1 m för gravitationen är ivägen skulle du säga. De största kanninerna blir bara 28 cm. Det är nog en hare du tänker på.

Jag bad dig förklara, inte göra det ännu mer obegripligt.

Citat:

Köpa Borfors vapen. Istället blir det bara massa made in China

De har alltså inte kunnat göra någonting.

Citat:

Vad kan vara medmänskligare än att rädda jobben på 10000 pers i ett kallt land där alal behöver värme?

Det är ju bara att söka jobb som du säger i tråden om önskningar.

Citat:

Vi uttnytjar dem inte. De är fria från kolonial herrarna

Det finns andra sätt att utnyttja.

Citat:

Men det var inte poängen

Har du en poäng, får du skriva den. Du kan inte skriva något och säga att poängen var någonting annat.

Citat:

Kolla det jag börja med att quote:a

Du kan alltså inte visa att jag sagt det? Om så är fallet får du visa det.

Citat:

Någon dag måste du det. Vi kan inte hålla på med pengar som julklappar för evigt

Börja med att komma med ett bra argument så kanske vi kommer någonstans.

Citat:

Det har gott bra och det kan hända igen.

Det har inte gått bra på länge, prognoserna såg inte bra ut, det fanns ingen som finansierade det hela. Då går det som det går.

Citat:

Det är inte SAAB som är dåligt det är dagens bilkonsumenter

Så du backar alltså från påståendet att de säljer dåligt eftersom det är ocoolt att vara svensk?

Citat:

Att det inte finns många som verkligen vill ha Toyota

Det är inte jämförbart. Det finns många som vill ha den största tvn i affären, men med deras budget får de köpa en mindre. Vill man köpa en miljövänlig bil köper man inte en Lamborghini, utan då köper man en miljövänlig bil - till exempel Toyota.

Med ditt exempel vill människor inte ha någon annan bil än det absolut bästa. Det är irrelevant vad folk drömmer om att ha, och vad folk verkligen kan köpa. Om folk hade fått som de önskat hade nästan alla åkt omkring i dyra sportbilar, men nu ser världen inte ut så.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Dessutom är det med just mig ni kommer någon vart. Det är argumenteradet och rigga fällor som är kul.

Nej, det är det inte. Det börjar faktiskt bli ganska tjatigt att läsa dina påhittade argument och "fällor" där du inte ens läst vad personen du diskuterar med skrivit.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Toyota vilket skämt. Det låter som en leksaksbil och har kvaliten av någon man skulle kunna få med i Happy Meal.

glöm inte att toyota tillverkar lexus

Ben & Jerry och GB glass är egentligen båda Unviller. Lexus är som Sony Vaio. De tror att de är som konkurenten(Mac och Mercedes-Benz) men de är inte äns nära.

de kommer nog inom snar framtid wippa rumpan på de "lyxmodeller" vi har i europa.
btw, mac guyver är gay.


signatur

thank you, come again

Medlem

@theHarmlessWarrior
Stod nyligen i media att Saab har gått med förlust i elva år. Med flera miljoner kronor i VECKAN. Hur är det hållbart? Det var oundvikligt att saab gick under. Finns inget bilmärke som belastat GM så mycket som saab.

"GM går 39 miljarder back på Saab"
Bara rubriken är tillräcklig för att lägga ner det. Skulle svenska staten punga ut miljarder för att låta saab gå vidare? Bara pumpa in pengar tills det inte finns några pengar kvar? Svaret på detta är mycket enkelt. NEJ. Saab är ett företag. Inte ett land med dålig ekonomi. Vinstdrivande företag går under.

http://www.sr.se/vast/nyheter/artikel.asp?artikel=3243657

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article686909.ece

Och det har ingenting att göra med att folk tycker det är "ocoolt" med att vara svensk. Volvo säljer fortfarande som smör, borde i landet och framför allt utomlands. Och dom har inte gått med förlust i 11 år i rad som lilla saab. Lyckligtvis finns SAAB AB kvar som jobbar för försvaret och utvecklar vapensystem m.m.

Medlem

Jävligt tragiskt att folk här på forumet inte inser vad det väsentliga i hela Saab affären är.

För det första så har vi en koalitionsregering som inte har gjort allt vad som de skulle kunna ha gjort för att rädda SVENSKA arbetstillfällen.

För det andra så har samma politiker sett till att en stor del av vår SVENSKA fordonsindustri inte har fått den hjälp som den så inerligt förtjänar! Detta har inte bara Saab erfarat utan också Volvo.

För det tredje så har koalitionen, och med Maud i spetsen i denna punkt, sett till att 8- 10.000 människor får gå utan arbeten på obestämd tid. Vad detta innebär för de drabade kommunerna och deras ekonomi är kanske för stockholmare och politikerna på RB helt ointressant, vad vet jag.

Att folk kan sitta och försvara dessa små smurfar till politiker är för mej sorligt. Folk som skriver att dom är glada att Maud inte tog "deras" skattepengar till att hjälpa fordonsindustrin får jag nog säga, att om ni är så godtrogna de som styr att ni kan tro att de använder era pengar till bara nyttiga och utvecklande projekt så tycker jag synd om er. Då är ni levande bevis på att Maud och gammel smurf har lyckats med sin politik.....tragiskt.

Nu skiter jag i denna tråden och sätter mej i soffan med ett glas glögg och fortsätter läsa Maos lilla röda.

Framåt kamrater!!

Medlem

Jag försvarar absolut inte våran regering. Jag är långt ifrån höger. Men i just denna frågan förstår jag inte varför man ska pumpa in pengar i ett företag som har misskött sina finanser och som antagligen ger miljon-bonusar årligen till sina chefer. Den enda man kan skylla här är saabs ledning. Hade dom haft lite vett hade dom säkert kunnat vända det här innan det var försent... För en sisådär 10-11 år sen. Det är alltid tråkigt när folk blir av med sina jobb men det är inte statens ansvar att rädda ett företag som har gått med förlust de senaste 11 åren.

Medlem

MarkusWolf: Du har inga argument överhuvudtaget. Eller menar du att regeringen iaf skulle kämpa lite? Visa lite kämparanda? Punga ut några miljarder bara för att visa att svenskar håller koll på svenskar?

Eller är ditt argument helt enkelt att vanliga skattepengar inte används till något nyttigt, och därför är det lika bra att ge lite till SAAB? (som inte heller kommer till någon nytta)

Ger man en tjugolapp till SAAB så får man ge 2000kr nästa år för att plåstra igen samma sår. Varför ska detta göras?

SAAB skulle förtjäna pengastöd om de gick plus fram tills finanskrisen. Men inte fasiken om de gick med förlust under en fridfull högkonjuktur.

Medlem

Kul att det jämförs Toyota och Saab.

Toyota går med VINST. Det betyder att företaget gör några saker rätt.

Saab gick med FÖRLUST. Det betyder att företaget gör några saker fel.

Återigen; Varför ska staten hålla en förlustgående verksamhet under vingarna?

Skulle staten ha hållt varvsindustrin vid liv också?

Försök få in det här nu alla ni som föresrpåkar förstatligande av Saab.
Det finns inga överlevnadsgaranteier för privata företag.
Det är inte regeringens fel att Saab inte har gått med vinst på 20 år.
ÄR det det, så tänk på vilka som haft makten under denna 20-årsperiod.

Nej.
Låt Saab dö i frid nu.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Spikers tänker väl lägga ett nytt bud på Saab, läste det på kanal 5 text tv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

GM gör väl vad som helst för att få SAAB sålt så att de slipper 20års kostnader av tillverkning av reservdelar etc.

Det är inte någon höjdare att lägga ner ett bilföretag med en jekla massa garantier gällandes sålda bilar. Läste någonstans att många säljer sina SAAB-bilar för 50k i rädsla för brist på reservdelar och ingen reparation. Men som jag har förstått det så är GM skyldiga att fortsätta erbjuda de tjänsterna ett tag till.

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Jävligt tragiskt att folk här på forumet inte inser vad det väsentliga i hela Saab affären är.

För det första så har vi en koalitionsregering som inte har gjort allt vad som de skulle kunna ha gjort för att rädda SVENSKA arbetstillfällen.

För det andra så har samma politiker sett till att en stor del av vår SVENSKA fordonsindustri inte har fått den hjälp som den så inerligt förtjänar! Detta har inte bara Saab erfarat utan också Volvo.

För det tredje så har koalitionen, och med Maud i spetsen i denna punkt, sett till att 8- 10.000 människor får gå utan arbeten på obestämd tid. Vad detta innebär för de drabade kommunerna och deras ekonomi är kanske för stockholmare och politikerna på RB helt ointressant, vad vet jag.

Att folk kan sitta och försvara dessa små smurfar till politiker är för mej sorligt. Folk som skriver att dom är glada att Maud inte tog "deras" skattepengar till att hjälpa fordonsindustrin får jag nog säga, att om ni är så godtrogna de som styr att ni kan tro att de använder era pengar till bara nyttiga och utvecklande projekt så tycker jag synd om er. Då är ni levande bevis på att Maud och gammel smurf har lyckats med sin politik.....tragiskt.

Nu skiter jag i denna tråden och sätter mej i soffan med ett glas glögg och fortsätter läsa Maos lilla röda.

Framåt kamrater!!

Ja, det är synd att inte staten kunde lyckas rädda ett företag som inte har lyckats kunna gå med vinst i över 20 år ;_;


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Självklart är det nuvarande regeringens fel att Saab inte gått med vinst på 20 år...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Stämmer bra, nytt bud har lämnats, alternativt ska lämnas. De hade fått tillgång till mera pengar på något sätt om jag förstod det rätt. Hörde det på P3:s 2minuters nyheter. Så vet inte så mycket.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar