Call of Cthulhu – förlora förståndet på Darkwater Island
Har det något att göra med Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth från 2005?
Inte mycket mer än att de delar samma fiktionella universum om jag rätt förstått saken. Men de verkar ha fått till stämningen rätt så bra.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.
Ja, det här kan bli bra. Har så klart Necronomicon.
Najs - boken som inte finns, som alla trodde fanns tills någon verkligen skrev den och ingen brydde sig för myten om boken var krossad
Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.
Najs - boken som inte finns, som alla trodde fanns tills någon verkligen skrev den och ingen brydde sig för myten om boken var krossad
Du tänker väl på boken från Evil Dead? Necronomicon han tänker på är en bok som samlat många Lovecraft titlar i samma bok. Jag har den själv och rekommenderar den starkt <3
Game long and prosper
Du tänker väl på boken från Evil Dead? Necronomicon han tänker på är en bok som samlat många Lovecraft titlar i samma bok. Jag har den själv och rekommenderar den starkt <3
Det finns en påstått äkta Necronomicon också, om jag inte minns fel.
Du tänker väl på boken från Evil Dead? Necronomicon han tänker på är en bok som samlat många Lovecraft titlar i samma bok. Jag har den själv och rekommenderar den starkt &lt;3
Den Necronomicon jag äger handlar om den galne araben Abdul Alhazred. Nog för att den är påhitt men rolig läsning när man är lite insatt i Lovecrafts värld.
http://www.patrickrothfuss.com/blog/uploaded_images/Necronomi...
Denna äger jag, ett par sidors läsning.
Det finns en till bok som är lite mindre och innehåller resten av Lovecrafts verk, tips ifall du inte känner till den. Är osäker men tror den heter The eldrich tales
Game long and prosper
Du tänker väl på boken från Evil Dead? Necronomicon han tänker på är en bok som samlat många Lovecraft titlar i samma bok. Jag har den själv och rekommenderar den starkt &lt;3
Nej men konceptet och namnet har använts i så många andra sammanhang att en myt har skapats, den är dock ursprungligen Lovecrafts påfund.