FZ-redaktionen: Det här vill vi se i Red Dead Redemption 2
Kvinnlig huvudkaraktär hade varit så enormt spännande. Jag har väntat länge på att Rockstar ska göra det med GTA-serien, men väntar fortfarande. En trovärdig, multifacetterad och intressant kvinnlig karaktär, kan det vara så svårt?
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Tycker inte kvinnlig huvudkaraktär funkar riktigt, RDR är ju mycket en throwback åt äldre westernfilmer, och man kan nog påstå att de var (och är?) ganska så eh.. konservativa, när det gäller huvudrollen..
Jag hoppas på mycket slump, mer än handhållenhet. Öppenvärldspel är inlevesefullt för det är ens egna små unika stories som gör spelet.. Simpla saker ofta, men något som blir unikt för ens upplevelse. Vill jag bli hållen i handen genom upplevelser så finns det film och böcker så det räcker och blir över.
Tycker inte kvinnlig huvudkaraktär funkar riktigt, RDR är ju mycket en throwback åt äldre westernfilmer, och man kan nog påstå att de var (och är?) ganska så eh.. konservativa, när det gäller huvudrollen.
Vet inte om jag tycker spelet påminner nämnvärt om gamla westernfilmer specifikt, är väl snarare en hyllning till westerngenren i allmänhet.
Vad gäller kvinnliga karaktärer finns det ju ett antal verkliga sådana man kan hämta inspiration ifrån. Belle Starr, Rose Dunn, Pearl Heart etc. Men jag kan hålla med om att det hade varit svårt att få till en kvinnlig huvudkaraktär som funkade bra.
Det skulle väl vara om man körde på någon som typ Calamity Jane i Deadwood.
Självfallet bör man kunna välja karaktär, helst av allt skapa en helt egen. Spel där man låses fast i att spela en mörkhårig man med mörk röst, cool inställning och lite skägg tappar 30 % av sin rolighet i och med det. Hoppas verkligen man kan spela som tjej och kunna välja kläder osv.
Skulle också vilja att systemet där striderna utspelas nästan som en förinspelad filmsekvens som man bara trycker forward på i olika hastigheter, slopas. Inget roligt med sjukt extrem auto-aim.
Och som alltid när det gäller action-RPG: Ju fler valmöjligheter och customization, desto bättre. Avancerade levlingsmöjligheter. Val som påverkar. Möjlighet att vara ond.
Haha, sjukt skön internchatt!
Jag skulle vilja se att RDR2 utspelar sig tidigare, runt 1860-70 tal. Under och efter amerikanska inbördeskriget m.a.o.
Benägen att hålla med Annabelle om att en kvinnlig huvudkaraktär vore trevligt, men kanske som i Mass Effect där man kan välja. Fem-shep var ju faktiskt bättre i det liret. Blir ju dock i så fall något liknande Calamity Jane i Deadwood, som nämndes ovan. Inte som någon tramsig feminazi-statement utan för att det helt enkelt vore intressant att uppleva den hårdkokta westernmiljön ur det perspektivet!
I övrigt önskas mycket action och stämningsfulla landskap ackompanjerat av vemodig musik!
Jump in.
Tycker en kvinnlig karaktär hade varit skoj. Det hade varit uppfriskande med en ball och tuff western brud som läxar upp gammgubbarna på det mesta.
Sedan ligger ju ett bra soundtrack högt upp på listan, såklart efter nummer ett som är PC release för annars kan jag inte spela det alls
Jag vill kunna välja lite vilket spår jag själv vill gå. Något jag kan tycka skulle vara intressant i en ev. onlineversion är att tjäna pengar på många olika sätt. T.ex; öppna en guldgruva och vaska guld, kanske ta anställning som sherif och jaga banditer, valla kossor och leka bonde eller helt enkelt råna tåg och banker som Jesse James.
Jag vill spela som en mörkhårig man med mörk röst, cool inställning och lite skägg. Jag vill inte kunna skapa min egen karaktär. Om man skall kunna skapa sin egen karaktär så innebär det en av två saker: Antingen att alla man interagerar med bemöter ens karaktär precis likadant även om man är en stor man eller en liten tjej. Vilket skulle kännas underligt i den tidseran. Eller alternativ två: Att Rockstar skall lägga en stor del av utvecklingen på att varje person man interagerar med kan reagera på många olika sätt beroende på vem man spelar.
Starkare inflytande på storyn framförallt starkare inflytande på spelbara karaktärers personlighet/val än vi sett tidigare i R* spel. Något mer i stil med The Witcher 3. #hellrerödändöd
Vill du ha ett R* spel eller ett CDPR spel?
Skulle vara intressant om R* skulle hoppa på Choices tåget men väldigt osannolikt imo.
Requiēscat in pāce ~
Att man kan välja sida, ond eller god.
Skaffa ett banditgäng och råna banker,
dueller,
hängning på öppet torg,
mer sidouppdrag som har betydelse,
WANTED-skrollar med folk man ska jaga och få belöningar,
småspel (typ skjuta på flaskor) där man kan träna upp sina skills (rpg-liknande), m.m..
Få se vad de lyckas klämma ur sig
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd
Jösses
Får hon inte tycka saker? Eller får hon bara tycka vissa saker?
Du har rätt, jag ska inte ha fördomar till varför hon tycker såhär.
Haha men sluta. Vad menar du? Jag förstår uppriktigt inte.
Anabelle Lancelot
En kvinnlig huvudkaraktär #hellrerödändöd
Jösses
Får hon inte tycka saker? Eller får hon bara tycka vissa saker?
Du har rätt, jag ska inte ha fördomar till varför hon tycker såhär.
Haha men sluta. Vad menar du? Jag förstår uppriktigt inte.
Känner samma sak. Kan det vara så att han inte fattade att tagen #hellrerödändöd anspelade på speltiteln och att det var Calles påfund? Att han trodde hennes #hellrerödändöd var någon sossetag? Haha.
Eller alternativ två: Att Rockstar skall lägga en stor del av utvecklingen på att varje person man interagerar med kan reagera på många olika sätt beroende på vem man spelar.
"Stor" del. Minns för massvis med år sen när första Dragon Age kom ut, "redan" där bemöttes du olika beroende på vilken ras samt vilken klasstillhörighet (socioekonomisk sådan, inte pilbågsskytt eller magiker) du hade. Ett så¨nt inslag känns väl som ganska standard sedan rollspelen började spelas på papper och penna för typ 30-40 år sen? Dessutom sitter nog Rockstar, som är något av en mastodont inom industrin, på både arbetskraft och kapital nog för att se till att det blir av, om dom nu går den vägen. Ser knappast det som den stora käppen i hjulet för en sån variant..
Jag hoppas på en huvudkaraktär(eller fler) som är tillräckligt intressanta, har djup,intressanta dialoger och bra voice acting, spelar egentligen ingen roll vad jag spelar som då, könsmässigt eller hudfärg osv.
Och självfallet, en PC release från start(snark zZz, idioti)
The more I practice, the luckier I get.
Eller alternativ två: Att Rockstar skall lägga en stor del av utvecklingen på att varje person man interagerar med kan reagera på många olika sätt beroende på vem man spelar.
"Stor" del. Minns för massvis med år sen när första Dragon Age kom ut, "redan" där bemöttes du olika beroende på vilken ras samt vilken klasstillhörighet (socioekonomisk sådan, inte pilbågsskytt eller magiker) du hade. Ett så¨nt inslag känns väl som ganska standard sedan rollspelen började spelas på papper och penna för typ 30-40 år sen? Dessutom sitter nog Rockstar, som är något av en mastodont inom industrin, på både arbetskraft och kapital nog för att se till att det blir av, om dom nu går den vägen. Ser knappast det som den stora käppen i hjulet för en sån variant..
Det är klart att det går att göra. Men jag ser hellre att de lägger den energin på storyn. Sen var det ju inte gräsligt stora skillnader på hur saker och ting utvecklade sig i Dragon Age beroende på vem man spelade. Det handlade ju mer om ens val. Har för mig det iaf. Var några år sedan man spelade det. I vilket fall som helst. Oavsett vem/vilka karaktärerna blir så kommer Rockstar att skapa roliga/intressanta personer.
Eller alternativ två: Att Rockstar skall lägga en stor del av utvecklingen på att varje person man interagerar med kan reagera på många olika sätt beroende på vem man spelar.
"Stor" del. Minns för massvis med år sen när första Dragon Age kom ut, "redan" där bemöttes du olika beroende på vilken ras samt vilken klasstillhörighet (socioekonomisk sådan, inte pilbågsskytt eller magiker) du hade. Ett så¨nt inslag känns väl som ganska standard sedan rollspelen började spelas på papper och penna för typ 30-40 år sen? Dessutom sitter nog Rockstar, som är något av en mastodont inom industrin, på både arbetskraft och kapital nog för att se till att det blir av, om dom nu går den vägen. Ser knappast det som den stora käppen i hjulet för en sån variant..
Det är klart att det går att göra. Men jag ser hellre att de lägger den energin på storyn. Sen var det ju inte gräsligt stora skillnader på hur saker och ting utvecklade sig i Dragon Age beroende på vem man spelade. Det handlade ju mer om ens val. Har för mig det iaf. Var några år sedan man spelade det. I vilket fall som helst. Oavsett vem/vilka karaktärerna blir så kommer Rockstar att skapa roliga/intressanta personer.
Nej, givetvis var det inte någon större skillnad i sig, men det skulle det väl inte behöva vara i RDR2 heller! Det dom faktiskt hade kunnat göra är ju lägga en dubbel storyline, där du till exempel spelar som en kvinna och en man parallellt, inte för att jag tycker att det är särskilt viktigt att en får lira som kvinna eller så. Jo, tror nog alla är ruskigt överrens om att det kommer bli en del grymma möten i detta spelet också!
Honkey-tonk-piano och damer som dansar rakbenta med klackarna i taket så kjolarna fladdrar.
Barfighter med stolar å glas och dueller, fyllecell och en trogen häst som hittar hem i bakfyllan.
Poker, fuskare, glädjedamer, sandstormar, och onda sheriffer som super och lever rövare.
Det ska va liv i salongerna helt enkelt. Tyckte RDR var lite torrt i den bemärkelsen. Kändes som trötta bönder mera än vilda västern.
Det ettan gjorde bra var story och den öppna sandlådan, med ett bra intro och höll det intressant hela vägen till slutet utan att bli alltför repetivt. Litar på Rockstar där och tror själva miljön kommer bli sjukt vacker.
Vad gäller man/kvinna så funkar det bra med lösningen som i gtav, vill gärna bygga en onlinekarraktär, medans jag gärna ser en starkt story med vilka än karraktärer R* än gör, det blir nog lika bra som vanligt.
Day one, som man säger. Enda gången jag kommer förhandsboka. Rockstar gör ju inte skräp direkt, vi vet ju att det kommer bli minst 9 av 10 överallt.