Tokambitiösa moddarna Skywind och Skyblivion visas upp i läckra trailers
Jag undrar hur det går för Skywind nu när enhanced Skyrim släpps. Tyckte jag läste att det dröjer tills den går att modda.
Tycker det känns onödigt, skulle inte säga att trailern är speciellt snygg.. Visst lite bättre grafik men inte snyggare för det..
På vilket sätt är det onödigt?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Jag undrar hur det går för Skywind nu när enhanced Skyrim släpps. Tyckte jag läste att det dröjer tills den går att modda.
Enligt Bethesda så ska mods fungera till nya Skyrim. Blir nog tom lättare för många att modda nya skyrim då det är i 64bit.
Tänkte mest på alla mods gjorda pre-enhanced version då dvs.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Oblivion är min bästa spelupplevelse. För mig var det dess vackra harmoniska fantasymiljöer kombinerat med dess annars så kontrastrika mörka stämning och mystik som gjorde spelet så unikt. Tror inte att en skyrimgrafik, som enligt mig ofta är så grå och dyster, skulle förbättra saken, men det är bara min personliga åsikt som kan vara något nostalgiskt präglad.
Å andra sidan ser jag mycket fram emot Morrowind. Har skivan hemma, men modern som jag är har jag väntat på att äntligen få köra det i en visuellt uppdaterad version. Emellertid kanske det finns någon även här som använder liknande nostalgiska argument som de jag använder i oblivionfrågan.
Tycker det känns onödigt, skulle inte säga att trailern är speciellt snygg.. Visst lite bättre grafik men inte snyggare för det..
Göra en remake med grafik som ser ut att vara från 00-talet:)?
Göra en remake med grafik som ser ut att vara från 00-talet:)?
De slår ihopa spelen - jag ser inga problem med det. Nu är det ju faktiskt moddare som gör det och inte betalda människor, i mina ögon gör det rejäl skillnad
Sen för min del är det gameplay > grafik och inte tvärt om
Skyblivion ser sämre ut än ett ordentligt moddat Oblivion. Övergår mitt förstånd varför man väljer att lägga ner hundratals timmar på ett sånt projekt. Skywind finns det åtminstone nån slags poäng med, även om det så klart också kommer överges i ofärdigt skick, om några år.
Men inget fel med att folk försöker givetvis, all modding ska uppmuntras då det är en givande hobby och det bästa sättet att lära sig.