Rysk hackare kan ha knäckt kopieringsskyddet Denuvo
Varför hade Fallout 4 inte Denuvo medan Doom hade det? Samma förläggare, båda är tunga titlar.
För att Bethesda inte är svin och simmar i pengar efter Skyrim och Fallout franchisen. De har en lojal fanbase att förlita sig på. Bethesda skulle kunna göra ett spel om hästskit och det skulle sälja miljoner.
Jag har inga problem med Denuvo, jag betalar för mina spel.
Jag har inga problem med UBISoft och andra DRM företag som har otrevliga DRM som påverkar systemet, jag bojkottar dem.
Så ryssar kan göra något gott här i världen ändå..
Mmm.. glöm inte bort all skadlig kod som brukar följa med piratversioner från öst. Attackvektor nr 1 mot gamers.
Kan hålla med om att demos borde finnas till ALLA spel så man inte köper grisen i säcken.
Steam refund policy.
Gäller ju bara om du köpt spelet på steam, dessutom krångligt att hålla på med.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Jag har knäckt det skyddet för länge sedan. Dvs, jag skiter i att köpa spel med Denuvo. I regel används det skyddet i spel vars utvecklare/förläggare inte tror fullt ut på sin egen produkt. Säger rätt mycket tycker jag.
eller för dom vill öka försäljningen?
Njae, pirater köper väl inga spel?
Man laddar ju ned spelen just för att det är gratis.
Om den nya standarden blir att spelen knäcks först 2-3 månader efter release så passar det mig utmärkt. Jag har inga problem med att köpa spelen till rätt pris och rätt plattform men jag vill kunna äga exemplar som jag kan spela även utan att ha internet igång. Det handlar för mig om att konservera och att inte ge hänsynslösa företag makt över mina konsumtionsvanor.
Rimliga priser för AAA-spel på PC är för mig:
>500 kr på GOG.com
~300 kr på Steam
<150 kr på Uplay eller Origin
-100 kr på Windows Store. Dvs Microsoft ger mig pengar för att jag ska spela eländet.