Calle har testat Battlefield 1 – här är hans dom
Mer förstörelse, mer skillbaserat – men är det tillräckligt?
#calle-johansson-sundelius, #battlefield-1, #battlefield-bad-company, #digital-illusions-ce
Hade röken lagt sig efter senaste sessionen eller bjöds det på röka när du spelade också?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Hade röken lagt sig efter senaste sessionen eller bjöds det på röka när du spelade också?
Snoop gjorde slut på allt.
Hehe, tänkte på denna:
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
"Definitivt annorlunda" (FZ på Facebook)
Really? Really really?
Tycker vi är hyfsat många som ser detta mer som ett skin till BF4, som nästan var BF3 - med hästar istället för motorcyklar som största skillnaden
Men samtidigt förstår jag Dice, Battlefield är en riktigt bra och lyckosam spelserie, varför förändra det som uppskattas av så många som möjligt och säljer som smör?
Go for it - ALL or Nothing!
Kan rekommendera att titta på LevelCaps 44 minuter raw gameplay från BF1 (utan kommentering)
Måste säga att spawn-animationen från kartan och ner på marken är jävligt läcker.
Spontant hoppas jag inte det blir mer förstöresle utan mer fokus
på ett fungerande...FUNGERANDE!!! shooter spel från DICE.
De senare åren har ju faktiskt kvaliteten på DICE's spelsläpp
verkat gå upp en hel del efter alla problem med BF3 och 4.
Många tyckte väl att tjuv och polis spelet var tråkigt och det var
mycket klagande på battlefront när det gällde spelvärde men
det verkar ju iaf som om de böjar få ordning på kodningen i
Frotbite nu och det bådar ju väligt gott
MattiAceGaming
Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.
Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.
Tycker det är lite kostigt att BF 1 som ska vara i ett krig där 90% av soldaterna hade bolt action rifles. Ändå har jag än så länge bara sett dom användas med scope av snipers so far.
Jag förväntar mig inte alla ska springa omkring med helt realistisk gear uppsättning, men det blir lite konstigt när folk främst springer omkring med en massa vapen som knappt användes i kriget.
Bolts med järnsikte har visats upp flertalet gånger
MattiAceGaming
Helt sjukt att de skippar Frankrike. Ryssland kan jag förstå då det kan fungera som DLC. Men vi har ju redan Franska banor?!?! Men inget Frankrike, helt befängt!
Enligt en Fransk tidning förövrigt så kommer Frankrike komma som DLC, men den tidningen kan man tydligen ej lita på.
Men automatvapen fanns ju och utvecklades bra mycket under slutet av kriget. Så självklart kommer folk använda sig av dem. Var väl lite samma i BF1942 när man spelade det, automatvapen var väl inte det vanligaste även under andra världskriget men när man spelade sprang dem flesta runt med sådana ändå
Kommer säkert finans servrar där automatvapen begränsas till ett visst antal för dem som söker mer realism. Precis som i BF4 där "DMR" och snipers är begränsade på en del servrar.
Kan rekommendera att titta på LevelCaps 44 minuter raw gameplay från BF1 (utan kommentering)
Måste säga att spawn-animationen från kartan och ner på marken är jävligt läcker.
Ja den känns väldigt naturlig och man fattar bättre var man är på banan.
Det känns som en rippof från heroes and generals som funnits i det spelet sen det kom ut, dvs 2013 tror jag det var ^_^
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Sant som det är sagt.
Det känns som en rippof från heroes and generals som funnits i det spelet sen det kom ut, dvs 2013 tror jag det var ^_^
Ok, tja fast alla spel lånar ju från varandra. Känns som Heroes and Generals har lånat en del från Battlefield också. Vore ju egentligen bara dumt om man inte implementerade en bra idé bara för att det finns i ett annat spel.
Så är det ju. Det lät bara som att idén var ny men så inte är fallet. Tror även natural selection kör med samma.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Dice sa ju något också att realism fick ta ett steg tillbaka också - kanske mer än ett steg också.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.