Rösta – Vilket Resident Evil är bäst?
Röstade på 6:an. Jag har iofs. bara spelat 1,4,5,6 och "Revelations 1 & 2" men jag tror faktiskt att jag hade mest underhållning med den impopulära 6:an.
Det är möjligt att det helt enkelt berodde på att det kändes mest "filmiskt", modernt och påkostat, inte på att storyn eller gameplay var bättre än de övriga spelen.
Det första helt klart. Blev helt fast och traumatiserade när jag hade hyrt spelet och mina föräldrar var i tvättstugan när jag började spela och stötte på första zombien... Var tvungen att ringa en kompis som fick spela åt mig
Your Forum Community reputation has increased by 1.
Det första helt klart. Blev helt fast och traumatiserade när jag hade hyrt spelet och mina föräldrar var i tvättstugan när jag började spela och stötte på första zombien... Var tvungen att ringa en kompis som fick spela åt mig
Och vad gjorde dina föräldrar ensamma i tvättstugan då...? Hue hue hue
Ja du... Kanske tur att jag stannade kvar och spelade istället för att gick ner och kollade, hade nog blivit än mer traumatiserad då...
Your Forum Community reputation has increased by 1.
Fyran är det roligaste spelet, tvåan har den bästa stämningen, storyn och karaktärerna. Så min röst faller ändå på tvåan.
En shoutout till Code Veronica också, som har sjukt cheesy och bra badguys!
Håller med. Dock saknas Remaken av RE1 i listan vilket blev min personliga favorit. Och bara för att skryta, Jag hade speedrun världsrekordet i RE2, i ca 24 timmar år 2000
2an helt klart.
4an ser man är populär men jag är så kluven till det spelet.
Det var ok spel, kändes lite handikappat men det förstörde resident evil för mig och blev inte det som det en gång varit.
t
Resident Evil 1 Remake utan tvekan.
Resident Evil 1 Remake utan tvekan.
Ett lätt svar. Resident Evil Remake.
Borde inte remaken ha en egen kategori?
Tycker det med. Nästan så att jag röstar på RE 3 bara för det.
Röstade på ettan. Fortfarande min favorit alla kategorier.
Ja du... Kanske tur att jag stannade kvar och spelade istället för att gick ner och kollade, hade nog blivit än mer traumatiserad då...
Haha ja. (Been there)
Gamecube remaken utav Resident Evil 1 är awesome.
Nya HD remaken har också sin charm med de nya kontrollerna.
Är känslan intakt då i remaken? Musiken t ex, bland det läskigaste och mest stämningsfulla jag upplevt vid tidpunkten för originalet.
Cptn BaseballBatBoy!
Är känslan intakt då i remaken? Musiken t ex, bland det läskigaste och mest stämningsfulla jag upplevt vid tidpunkten för originalet.
Jag tycker personligen att remaken av Resident Evil 1 förverkligar en fortfarande oslagen perfektion av vad som gjorde originalet till en sådan upplevelse när det begav sig år 1996!
Stämningsfullt är bara förnamnet, atmosfären går att skära med kniv och servera på toast
Jag tycker personligen att remaken av Resident Evil 1 förverkligar en fortfarande oslagen perfektion av vad som gjorde originalet till en sådan upplevelse när det begav sig år 1996!
Stämningsfullt är bara förnamnet, atmosfären går att skära med kniv och servera på toast
Det låter riktigt bra! Tack för feedback.
Cptn BaseballBatBoy!
Röstade på 6:an. Jag har iofs. bara spelat 1,4,5,6 och "Revelations 1 & 2" men jag tror faktiskt att jag hade mest underhållning med den impopulära 6:an.
Det är möjligt att det helt enkelt berodde på att det kändes mest "filmiskt", modernt och påkostat, inte på att storyn eller gameplay var bättre än de övriga spelen.
Var nära på väljan 6:an också bara för det är så hatat - det är fortfarande ett bra spel och jag tycker jätte mycket om det spelet - men det blev RE3 istället för REmake för mig då det är enligt mig det läskigaste spelet. Otrolig panik som uppstår när Nemesis visar sig