Gabe Newell kallar Dota 2-kommentator för "röv" och sparkar honom
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
För dom som vill läsa 2GD's (James) svar:
https://docs.google.com/document/d/1B061Rs4gw4zkCec35Q5v2r576...
EDIT: blind, fanns redan svar
Så efter kollat på video länken till twitch och läst 2GDs öppna brev:
Några av er kanske tycker jag är omogen och att onaniskämt inte platsar i e-sport, men jag har inga problem med det, jag skrattade när han skämtade i början precis som de i soffan gjorde.
Twitch gillar ju hans skämt därför han är så populär i dota 2 sammanhang, jag tycker inte han gjort nått fel som är "spark värt", han vill ju bara vara ärlig.
Och vad jag kommer ihåg från TI4 så va det sämre än TI3 i production value
Jag kommer också ihåg tiden när dota 2 streamers inte fick betalt för sitt jobb och om det nu va han som lobbade för att de skulle få rimlig lön för de jobb de gjort så hatten av för han!
Jag kommer också ihåg tiden när dota 2 streamers inte fick betalt för sitt jobb och om det nu va han som lobbade för att de skulle få rimlig lön för de jobb de gjort så gloves of för han!
Gloves off innebär att man är arg på honom. Tror nog det är hattten av du menar.
Jag kommer också ihåg tiden när dota 2 streamers inte fick betalt för sitt jobb och om det nu va han som lobbade för att de skulle få rimlig lön för de jobb de gjort så gloves of för han!
Gloves off innebär att man är arg på honom. Tror nog det är hattten av du menar.
Japp tack! fixat
Jag tycker det är riktigt sopigt av Valve om jag ska vara ärlig. Det är inte nyheter att 2GD är såhär. Det är lite som att whina på att det är för mycket blod i ett Mortal Kombat spel, det är såhär och du borde veta vad det är du ger dig in i. Det är inte direkt som att James NÅGONSIN har provat sålt sig själv som något annat.
Nej, riktigt lamt.
Om han pratar om onani och porr i direktsändning så kanske det är lite övertramp, det räcker tillräckligt för en kick imo.
Om det ska skes på en professionell nivå så här inte sånt hemma där, även om många tycker det är roligt eller inte så, det är en kommentator - ingen stand up komiker. Vill han vara rolig så har han hamnat fel.
Tycker Valve gjorde ett bra val där, dem gav honom en extra chans och han sabbade den. Så han får väl skylla sig själv för att han inte kunde behärska sig.
Jag tycker det är riktigt sopigt av Valve om jag ska vara ärlig. Det är inte nyheter att 2GD är såhär. Det är lite som att whina på att det är för mycket blod i ett Mortal Kombat spel, det är såhär och du borde veta vad det är du ger dig in i. Det är inte direkt som att James NÅGONSIN har provat sålt sig själv som något annat.
Nej, riktigt lamt.
Helt klart Valves fel som ens anställde snubben. Kalla någon för "cunt" och prata om porr 10 sekunder in i sändningen är inte direkt professionellt... är förvånad att de ens kontaktade honom.
Jag bryr mig inte om vem han är eller vad han har gjort tidigare. Om man dömer från den sändningen så tycker jag att Gabe gjorde helt rätt i att sparka honom.
Sen kanske han fått vara med en andra gång med löfte om att han borde lägga band på munnen en aning? Han är väl inte anlitad för grova skämt, och även ifall det flesta av oss antagligen skulle låta hans obekvämt dåliga skämt passera så ger det antagligen sämre publicitet åt Valve än ifall några tonårskillar saknar uteblivna runkskämt.
Det är väl fortfarande spelet och sporten i sig som är fokuset här?
Som kommentator tyckte jag personligen att han lät opåläst, grabbig och oprofessionell, så det överraskar mig inte det minsta att de ville göra sig av ned honom. Har man något som helst intresse av att e-sporten ska ses som någonting seriöst så känns "2GD" som helt fel representant för det ändamålet.
Sen kanske han fått vara med en andra gång med löfte om att han borde lägga band på munnen en aning? Han är väl inte anlitad för grova skämt, och även ifall det flesta av oss antagligen skulle låta hans obekvämt dåliga skämt passera så ger det antagligen sämre publicitet åt Valve än ifall några tonårskillar saknar uteblivna runkskämt.
Som kommentator tyckte jag personligen att han lät opåläst, grabbig och oprofessionell, så det överraskar mig inte det minsta att de ville göra sig av ned honom. Har man något som helst intresse av att e-sporten ska ses som någonting seriöst så känns "2GD" som helt fel representant för det ändamålet.
Han är en av e-sportens mest respekterade casters, inte minst bland andra casters, och är en av de som genom åren verkat mest för att e-sport ska tas på allvar. Det är din kommentar om något som känns opåläst.
Gud förbjude att svärord slipper ut i den enda formen av media hittills skonad från godtycklig censur.
Genna Bain (TotalBiscuits fruga) kommenterar det hela rätt bra på twitter; https://twitter.com/GennaBain?lang=sv
Han är en av e-sportens mest respekterade casters, inte minst bland andra casters, och är en av de som genom åren verkat mest för att e-sport ska tas på allvar. Det är din kommentar om något som känns opåläst.
Gud förbjude att svärord slipper ut i den enda formen av media hittills skonad från godtycklig censur.
Genna Bain (TotalBiscuits fruga) kommenterar det hela rätt bra på twitter; https://twitter.com/GennaBain?lang=sv
Tyvärr kommer e-sport aldrig att tas på allvar av allmänheten om det inte blir 'rumsrent'. Proffessionalism är en nödvändighet och då finns inget utrymme alls för sån här frispråkighet oavsett hur man har betett sig tidigare.
Även om James var oprofessionell så var GabeNs agerande ännu värre. Man förtjänar inte att bli uthängd för att man drog till med ett sexskämt och någon svordom. Sånt här ska tas privat. Verkar som att GabeN är röven i det här fallet.
Ännu en anledning att välja GoG över Steam.