Far Cry: Primal officiellt - se första filmerna
Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.
Färdighetsträd? Det är ju den ständiga frågan hur man översätter sådana saker.
Jag vet inte om jag håller med om stora städer, det blir inte riktigt Far Cry då.
I am the black wizards.
Kan säkert bli kul, men jag hade velat se en "riktig" uppföljare, med större "skill-tree" (vad fasiken heter det på svenska?) och i annan miljö, t.ex. mycket mer stads-baserat.
En större uppföljare lär komma, fc: primal kommer ju bli som fc: blood dragon bara.
En kortare uppföljare, och stads-baserat skulle förstöra far cry känslan totalt.
Hade ju hellre sett en fortsättning på Blood Dragon men det här ser intressant ut!
Dom har redan sagt för något år sedan att dom inte kommer göra en fortsättning på blood dragon
http://www.gamespot.com/articles/blood-dragon-2-not-happening...
Kan inte poängträd funka?
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Jag vet inte om jag håller med om stora städer, det blir inte riktigt Far Cry då.
Men för att jämföra med family tree och släktträd skulle jag nog nöja mig med färdighetsträd. Färdigheter användes för skills i många gamla svenska rollspelsböcker väl?
Far cry är något av ett guilty pleasure för mig, känns billigt och ytligt jämfört med vad jag brukar kräva av ett sånt open world spel men det fäster på en. Hehe.
Den tropiska paletten bidrog mycket. Därför far cry 2 också var med deppiga att lira färgmässigt
I like it. Trevligt med något annorlunda.
Near Cry?
En större uppföljare lär komma, fc: primal kommer ju bli som fc: blood dragon bara.
En kortare uppföljare, och stads-baserat skulle förstöra far cry känslan totalt.
FC: Primal är ett fullprisspel, prislappen ligger på $59.99.
Jävlar lät rätt itnressant faktiskt och ganska oväntat att gå ifrån modern tid. Doooooocckkkkkkk undrar man ju vad dom har tänkt att Far Cry serien ska vara för något inte så att det har gått i någon slags uppföljar spår snarare lite mer final fantasy över det.
kunde enligt mig lika gärna vart ett fristående spel med annan titel bara.
Jävlar lät rätt itnressant faktiskt och ganska oväntat att gå ifrån modern tid. Doooooocckkkkkkk undrar man ju vad dom har tänkt att Far Cry serien ska vara för något inte så att det har gått i någon slags uppföljar spår snarare lite mer final fantasy över det.
kunde enligt mig lika gärna vart ett fristående spel med annan titel bara.
Jämför med battlefield: hardline.
Far cry finns med för att redan ha ett starkt varumärke.
Tycker stenålders-settingen är grymt trevlig, dock förstår jag inte varför det har behöver vara ett Far Cry? Handlar inte Far Cry om diktaturer?
För mig handlar Far Cry om galna vetenskapsmän som skapar monsterhybrider på en tropisk ö.
Vem vet, i Primal kanske det dyker upp mesolitiska grottvetenskapsmän som rider monstermammutar på en megafauna-ö