Alienkriget får vänta – Xcom 2 försenas
Ettan var riktigt bra, och jag har inte spelat så mycket turordningsbaserat förutom Civilization V och hybriden Total War, om det nu räknas..
Känns som om man har fått upp ögonen för lite mer spel nu. T ex Heroes och Kings Bounty som jag har på önskelistan på Steam.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Fantastiskt vilket tålamod ni ger prov på. Andra mer tekniskt avancerade spel kan det ju bli ett himla gnäll om. Lite förvånad med tanke på hur förhållandevis okomplicerade de här spelen är att det blir försenat.
Missförstå mig rätt, jag gillar serien och den här typen av spel och säger definitivt inte att de är lätta, bara att de är förhållandevis "tekniskt" lätta att producera, men det låter ju som om de fått gå tillbaka till skrivbordet med innehållet, fått tänka om rätt rejält och det kan ju säkert vara nog så svårt som att krossa buggar.
Fantastiskt vilket tålamod ni ger prov på. Andra mer tekniskt avancerade spel kan det ju bli ett himla gnäll om. Lite förvånad med tanke på hur förhållandevis okomplicerade de här spelen är att det blir försenat.
Missförstå mig rätt, jag gillar serien och den här typen av spel och säger definitivt inte att de är lätta, bara att de är förhållandevis "tekniskt" lätta att producera, men det låter ju som om de fått gå tillbaka till skrivbordet med innehållet, fått tänka om rätt rejält och det kan ju säkert vara nog så svårt som att krossa buggar.
Väntar jag på mosbricka på Torstens Grill i Säffle blir jag sur om den inte är klar snabbt och snärtigt. Väntar jag däremot på ett kulinariskt konstverk på NoMa kan jag vänta lite till.
X-Com motsvarar kulinarisk konst. Mycket av det andra som blivit försenat är mosbricka. Därför kan jag vänta.
Tror du har svaret på din egen "fråga". Det här spelet vänder sig helt enkelt till en annan målgrupp än mer tekniskt avancerade spel eftersom dom oftast skapas för att kunna uppskattas av den stora massan.
Dessutom är den initiala förseningen minimal och dom går ut med informationen i god tid.
Som Pastorn ovan sa, ett potentiellt mästerverk får ta sin tid och jag hoppas det är värt väntan
Nej, jag vill ha det nu juh, är det spontana första intrycket.
Helt ok när man inser att det är bra när utvecklare fattar att man inte kan släppa buggiga, innehållsfattiga "beta" versioner av spel längre, inte utan att få den allrådande opinionen på internet mot sig i varje fall. Något som bland annat Creative Assembly är mästare på, men ändå tyvärr lever och frodas.