Se 70 likdoftande minutrar från Zombi
Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...
Det kallas, och har alltid kallats, för portning.
Nja, lite kluven just till detta spel, så mycket kring ZombiU var byggt kring gamepaden, så dom kommer måsta ändra väldigt mycket i spelet.
Jag gillar att vi har gått från att remastra spel från förra generationen, till att remastra spel från nuvarande generation...
Nja, lite kluven just till detta spel, så mycket kring ZombiU var byggt kring gamepaden, så dom kommer måsta ändra väldigt mycket i spelet.
Fanns ett mode där man kunde spela direkt på Gamepaden. (Alltså utan att behöva ha TV:n) Så det finns inte så mycket att ändra egentligen.
Fanns ett mode där man kunde spela direkt på Gamepaden. (Alltså utan att behöva ha TV:n) Så det finns inte så mycket att ändra egentligen.
Jaha, well that explains things. Trodde nästan att Ubisoft skulle lägga ner tid på ett av sina spel där ett tag.
Det tar för lång tid om man måste vänta en hel generation. Time is money.
Snart remastrar dom spel som inte ens ha släppts, ser fram emot MGS5 HD edition i slutet av månaden.
Hur då, för jag hittar inget sådan i mitt ZombiU.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
spelet vi faktiskt vill ha från wiiiU är ju Bayonetta 2, hur ser det ut på den fronten?
Nintendo betalade för utvecklingen av det spelet. Så Nintendo exklusivt tills Nintendo tillåter det på andra plattformar.
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
Om de faktiskt blir tvungna att ändra om för att anpassa för annan hårdvara så är det ju ännu mer portning är remaster. En remaster är i stort sett att lägga på texturfilter, antialiasing och andra postprocesseffekter..
skönt att man slipper köpa ett WiiU för att spela detta till slut. Kan inte säga att jag fick ut jättemkt av videon då jag mestadels ville få reda på hur kontrollen känns/ändrats och hur smidigt spelet flyter, känner dock att denna information försvann då nån brud som knappt hållit i kontrollen 10min före streamen ska visa mig hur man använder sitt dåliga lokalsinne när man försöker lära sig hur spelet fungerar.
I have spoken..