Pinsam bugg gjorde det busenkelt att hacka Steam-konton förra veckan
Ush! Tur att mitt konto inte blev stulet. Har över 200 spel på det. Tycker att sådana här grova misstag inte borde kunna hända hos ett så stort företag som Valve.
http://steamcommunity.com/id/ankhman/
ja lite så känns det - men de har en riktigt bra support så det hade nog ordnat sig
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ush! Tur att mitt konto inte blev stulet. Har över 200 spel på det. Tycker att sådana här grova misstag inte borde kunna hända hos ett så stort företag som Valve.
ja lite så känns det - men de har en riktigt bra support så det hade nog ordnat sig
Tar bara 14 dagar innan de svarar
Så länge man kan visa upp kvitto för åtminstone ett av sina köp så kan man få tillbaka ett stulet konto utan problem. Dock är det ju synd för alla som har sitt bankkort kopplat till sitt Steam-konto då hackarna kan köpa spel och sedan sälja det på G2A, Kinguin och liknande. För att inte tala om dyrbara items som man kanske har.
Pinsamt dåligt av Valve i alla fall. Man förväntar sig bättre säkerhet av ett så pass stort företag. Det här är fan amatörnivå.
Så länge man kan visa upp kvitto för åtminstone ett av sina köp så kan man få tillbaka ett stulet konto utan problem. Dock är det ju synd för alla som har sitt bankkort kopplat till sitt Steam-konto då hackarna kan köpa spel och sedan sälja det på G2A, Kinguin och liknande. För att inte tala om dyrbara items som man kanske har.
Pinsamt dåligt av Valve i alla fall. Man förväntar sig bättre säkerhet av ett så pass stort företag. Det här är fan amatörnivå.
Ja precis, inte kul som cs spelare att förlora över 10k för någon liten bugg..
Tar bara 14 dagar innan de svarar
Jag har hört folk som väntat så länge - förvånar mig med tanke på hur få som använder Steam
Själv har jag bara behövt kontakta dom 2ggr och det blev fixat samma dag.
Ja precis, inte kul som cs spelare att förlora över 10k för någon liten bugg..
Varför speciellt CS spelare? Visst, ni har era vapen ni tradar...men för många av oss som laggt ner 90-100 tusen på spel är inte 10k direkt något att komma med
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Vet inte om man har det på steam men man kanske borde spara backups på all kontoinformation vid vissa tidpunkter (som autosave på spel) så ifall något sånt händer så laddar steam bara upp den senaste backuppen som fanns innan händelsen.
Enda problemet skulle vara spelen som är kopplade till steam och inköp av pengar men det går säkert att fixa :P.
Som sagt ovan, det är inte så att de låter det hända, men de kunde däremot ha en mer rigorös kvalitetskontroll / testkontroll så att de upptäckt såna här saker. Dessutom har de med stor sannolikhet säkerhetskopior och kan göra en återställning av både pengar och spel i fall att någon hade blivit av med någonting.
Men, ordet pinsamt är vid det här tillfället befogat.
För övrigt kan det vara bra att inte spara kreditkortsinfo i steam, men det går även att spärra kortet i banken när det inte används, mitt kort är typ låst 99% av tiden och är endast upplåst i nån minut när jag fyller på min wallet, vilket händer nån gång per halvår (typ summer sale / xmas sale).
Gud...
Gud har inget med detta att göra, trollare. Jag är allergisk mot sån skit.
Tur att jag inte heller fått mitt Steam-konto hackat. Jag har nämligen över 595 spel på det.
Herregud vilken jobbig allergi.
Ja kors i taket! Måste vara helvetiskt jobbigt.