The Witcher 3: Wild Hunt
Fick mitt ex i brevlådan idag:):) Så går det när man förhandsbokar!
Kan du installera och spela eller är det onlinekrav så det är låst till imorn?
Fysiska kopior som är tillverkade innan release-datum kommer kräva en engångsaktivering vid release. Så nej han ska inte kunna lira det än.
Efter release försvinner allt DRM och fysiska kopior som tillverkas efter kommer inte behöva någon aktivering enligt tidigare uttalanden från CDR.
Kan visst det lira, och det känns såååå gött!:) På ps4
Fysiska kopior som är tillverkade innan release-datum kommer kräva en engångsaktivering vid release. Så nej han ska inte kunna lira det än.
Efter release försvinner allt DRM och fysiska kopior som tillverkas efter kommer inte behöva någon aktivering enligt tidigare uttalanden från CDR.
Kan visst det lira, och det känns såååå gött!:) På ps4
Har funkat fint att lira på PS4 sedan fredag förra veckan.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Är det lätt att komma igång med Witcher 3 även om man inte spelat igenom de andra 2?
Jag påbörjade ettan för ett par år sedan men har inte spelat något av dem sen dess, har ingen jättelust att spela igenom de första två och sen börja på trean.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150510/sa-forbereder-du-d...
Du behöver inte, men rekommenderas att åtminstone läsa summeringar. Sedan blir ju allting givetvis personligt med val som har en väldigt stor påverkan på spelvärlden.
Om du menar gameplay så är det inga problem. Witcher 2 jämfört med Witcher 1 var enorm skillnad och tyckte det gick alldeles utmärkt så borde om inte annat vara lättare nu.
Överförs sparfilerna från 2:an till 3:an då eller?
Spelas 3:an olika beroende på vad man gjorde för val i 2:an?
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Är det lätt att komma igång med Witcher 3 även om man inte spelat igenom de andra 2?
Jag påbörjade ettan för ett par år sedan men har inte spelat något av dem sen dess, har ingen jättelust att spela igenom de första två och sen börja på trean.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150510/sa-forbereder-du-d...
Du behöver inte, men rekommenderas att åtminstone läsa summeringar. Sedan blir ju allting givetvis personligt med val som har en väldigt stor påverkan på spelvärlden.
Om du menar gameplay så är det inga problem. Witcher 2 jämfört med Witcher 1 var enorm skillnad och tyckte det gick alldeles utmärkt så borde om inte annat vara lättare nu.
Överförs sparfilerna från 2:an till 3:an då eller?
Spelas 3:an olika beroende på vad man gjorde för val i 2:an?
I PS4 versionen som självklart inte har sparfiler så får man ett val i början att simulera ett sparat Witcher 2.
När du tagit dig igenom tutorial area kommer du till ett ställe där en "snubbe" ställer lite frågor om tidigare händelser som du svarar på.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Ah, synd. Är ju lite därför man köper fysiska kopior. Blir väl att sälja bara spelet och behålla samlarboxen. För då kan jag lika väl köra gog versionen som är drm fri.
Du har missförstått allting. Det finns ingen DRM i de fysiska exemplaren, det som händer är att för att förhindra att piraterna får spelet före betalande kunderna är att du under installationen eller när du startar spelet första gången på releasedagen eller efteråt så laddar du automatiskt ned en fil från CDPR som låser upp spelet, efter det så är det helt DRM-fritt.
Detta är exakt samma sak som med steam-versionen och GOG-versionen. Du kan preloada spelet från bäggetvå, men det går inte att spela innan release.
Så, kan jag rycka ur internetsladden eller ej, installera och starta spelet?
Kan man inte göra det och man måste ha en internetförbindelse så är det skyddat med DRM. I så fall så ser jag ingen idé i att behålla den fysiska kopian.
Ah, synd. Är ju lite därför man köper fysiska kopior. Blir väl att sälja bara spelet och behålla samlarboxen. För då kan jag lika väl köra gog versionen som är drm fri.
Du har missförstått allting. Det finns ingen DRM i de fysiska exemplaren, det som händer är att för att förhindra att piraterna får spelet före betalande kunderna är att du under installationen eller när du startar spelet första gången på releasedagen eller efteråt så laddar du automatiskt ned en fil från CDPR som låser upp spelet, efter det så är det helt DRM-fritt.
Detta är exakt samma sak som med steam-versionen och GOG-versionen. Du kan preloada spelet från bäggetvå, men det går inte att spela innan release.
Så, kan jag rycka ur internetsladden eller ej, installera och starta spelet?
Kan man inte göra det och man måste ha en internetförbindelse så är det skyddat med DRM. I så fall så ser jag ingen idé i att behålla den fysiska kopian.
Det är skyddat med DRM på exakt samma sätt som samtliga andra versioner är. Oavsett om du laddar ner GOG-versionen eller har den fysiska så kräver det att du kopplar upp dig mot CDPRs servrar under installationen, punkt slut.
Om man bara kunde bygga sin egen karaktär... Geralt stör mig.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Väl fumliga menyer
Nu vet jag naturligtvis inte hur menyerna ser ut i Witcher 3, men jag förstår inte att det ska vara så svårt att göra vettiga sådana.
Jag har stött på en del värdelösa, och då undrar jag naturligtvis varför utvecklarna inte kunde göra dem "normala".
Jag har inte spelat något The Witcher än. Men jag tänkte börja med 1an nu. Valen jag gör i första spelet, kommer det att påverka hur historien blir i The WItcher 2 ? Och om så är fallet, kommer valen jag gör i första spelet även har inverkan på The Witcher 3 ?
Val du gör i ettan har viss påverkan på 2an men du behåller t.ex. armor och svärt mellan spelen. Vet inte om det du gör i ettan påverkar något i trean direkt.
Tycker betygskalan ska göras om till 100 istället för 5..
5/5 är ganska så luddigt, är det världens bästa spel eller är det bara ett "säkert köp"?
100/100 skulle däremot säga att det är världens bästa spel, medans 99/100 är "nästintill perfekt" men att det kan bli bättre.
Tycker precis tvärtom. Sänk till 3-gradig skala alternativt ta bort betyget helt. En subjektivt lagd siffra kan aldrig säga ifall du skulle uppskatta spelet lika mycket som recensenten. En lång recension med utförlig text däremot kan förklara så mycket mer om hur spelet är.
Det enda betyg ska göra är svara på frågan - Ska jag spela detta?
Nej.
Ja, om du gillar genren.
Ja.
Resten om ett spel är riktigt bra, mästerverk, bara bra osv är subjektiva åsikter. De går inte koncentrera ner i en siffra, de ska utläsas ur en utförlig text, bilder och filmklipp.
5/5 är ganska så luddigt, är det världens bästa spel eller är det bara ett "säkert köp"?
100/100 skulle däremot säga att det är världens bästa spel, medans 99/100 är "nästintill perfekt" men att det kan bli bättre.
Tycker precis tvärtom. Sänk till 3-gradig skala alternativt ta bort betyget helt. En subjektivt lagd siffra kan aldrig säga ifall du skulle uppskatta spelet lika mycket som recensenten. En lång recension med utförlig text däremot kan förklara så mycket mer om hur spelet är.
Nej.
Ja, om du gillar genren.
Ja.
Resten om ett spel är riktigt bra, mästerverk, bara bra osv är subjektiva åsikter. De går inte koncentrera ner i en siffra, de ska utläsas ur en utförlig text, bilder och filmklipp.
åsikten slutar väl inte vara subjektiv bara för att de ändrar betygskalan till 100?
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Varför är detta spel så otroligt överhypat? Varför har jag aldrig lagt märke till Witcher serien? Har fått uppfattningen att spelet bara försöka sälja på sex och story utan spelglädje. Men nu blir jag sugen på spelet och nära att hoppa på hypen, dock verkar det som att man nästan måste spela ettan och tvåan, vilket jag inte har lust med... (i liknelse som att titta på Star Wars Episode 3 utan att ha tittat på föregående episoder).
//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\
Nej.
Ja, om du gillar genren.
Ja.
åsikten slutar väl inte vara subjektiv bara för att de ändrar betygskalan till 100?
Nej, men en åsikt förmedlas och förstås på ett helt annat sätt i text än med en jävla siffra.
Varför är detta spel så otroligt överhypat? Varför har jag aldrig lagt märke till Witcher serien? Har fått uppfattningen att spelet bara försöka sälja på sex och story utan spelglädje. Men nu blir jag sugen på spelet och nära att hoppa på hypen, dock verkar det som att man nästan måste spela ettan och tvåan, vilket jag inte har lust med... (i liknelse som att titta på Star Wars Episode 3 utan att ha tittat på föregående episoder).
Går bra att spela 3an utan att spelat dom tidigare spelen, dock tappar du ju massa Lore och karaktärskännedom. Storyn är dock rätt så fristående.
Men va fan...varför kan man inte mappa om wasd? Snacka om att förstöra upplevensen! Sitter och försöker sjunka in i världen, men detta blir omöjligt då fokus ligger på att försöka få till att träffa rätt knappar. Hoppas att de patchar till detta snart. Har sett en del andra grymtningar om det redan.
Tillägg: Nu efter 3-4 timmars trixande i inputfilen så börjar spelet bli spelbart. Som sagt var, grymt tråkigt att de inte kan lägga till så att alla knappar går att mappa om...men när man nu väl kan börja njuta så är det....njutning!
Sjukt dåliga kontroller. Det märks att dom försökt få till strider som ska vara engagerande som i Shadows of Mordor eller tillika Witcher 2. Men nej då. Geralt med epilepsi och ADHD attacker. Fy. Fan.
Om inte attacker går rakt igenom en motståndare så når man inte med 1cm. Fiender har dock inga problem med räckvidd och kan fastna i ett träd och ändå slå dig från ett par meters håll. Inga problem, Drowner special reach vettu. Usch. Hata.
Nej.
Ja, om du gillar genren.
Ja.
Nej, men en åsikt förmedlas och förstås på ett helt annat sätt i text än med en jävla siffra.
Har alltid gått efter FZ's recensioner, men när det inte funnits har jag gått efter betygsskalan hos gamespot.com, där är det 100-skala vilket aldrig gjort mig missnöjd.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Spelet ser verkligen för jävligt ut och flyter på sjukt dåligt.
Årets flopp, hittils.
Sämre grafik än Skyrim, men tio gånger tyngre.
Hahaha ja jävlar.. sluta trolla.
köp ny dator för du måste ju sitta med en riktigt värdelös rig.
Seriöst.
Kör jag på en av mina skärmar enbart (1920x1200) får jag 70-100 fps på ultra, gpu load på ~80%. Och spelet ser för jävligt ut.
Kör jag på alla mina tre skärmar så får jag 15-20 fps, gpu load på 35%, och spelet ser lika för jävligt ut.
Två Titans i SLI @ 1150 MHz, 3770k @ 4.8 GHz, 5760x1200.
Ruskigt dåligt optimerat spel.
Jag sa det innan, och jag vidhåller det nu...det finns en anledning till varför det inte fanns några pc-recensioner innan release. Sjukt dålig port.
Samma slutsats finns att finna här: http://www.gamersnexus.net/game-bench/1947-witcher-3-pc-graph...