The Witcher 3: Wild Hunt

Medlem

Blev arbetslös igår, undra sa flundra vad jag skall hitta på!

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Redaktör
Ponny
Skrivet av dTexN:

Jag brukar gilla att bara glida igenom rollspel. Men undra om man ska dra upp svårigheten lite, kanske ger en annan upplevelse då

Det är precis min plan inför "andra varvet". Tror det kan vara smart att göra första gången också, för det är inte särskilt svårt, särskilt inte under andra halvan. Ungefär som i Witcher 2 med andra ord.

signatur

En Bamseponny av folket

jbx
Medlem
Skrivet av Slinge:

Fick mitt ex i brevlådan idag:):) Så går det när man förhandsbokar!

Berätta vart du bokade så kan jag för all framtid skippa game och GameStop som ändå är dyrare än online butiker?

signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag vill verkligen köpa det här spelet.
Men jag är så helt förälskad i DS, Bloodborne combat.
Teknik, tyngd i vapnen, du känner när du träffar eller blir träffad.
Jag har grymma problem med spel när man bara står och viftar på varandra och hitsen bara går rakt igenom karaktären tills en faller.

Blir jag besviken?

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

5/5 Jodåsåatteee... köpe la skiten då

Medlem

Witcher 3 damp ned i brevlådan en dag för tidigt för mig, är så sjukt taggad på att gå hem och spela!

Medlem

Ser fram emot att spela Witcher 3 - Enhanced Edition!

Medlem

Har inte läst några delar av recensionen, men det är strunt samma. Fick ändå spelet med mitt grafikkort Tvekar dock inte för en sekund att det här kommer att vara episkt! tio och en halv timme tills man kan installera det från GoG (redan förladdat)

ELF
Medlem
Skrivet av Slinge:

Kan du installera och spela eller är det onlinekrav så det är låst till imorn?

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av fakka:

Jag vill verkligen köpa det här spelet.
Men jag är så helt förälskad i DS, Bloodborne combat.
Teknik, tyngd i vapnen, du känner när du träffar eller blir träffad.
Jag har grymma problem med spel när man bara står och viftar på varandra och hitsen bara går rakt igenom karaktären tills en faller.

Blir jag besviken?

köp!

Medlem
Skrivet av Martyfellman:

För er som spelade 2 men inte orkar göra det igen. http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/679/?

Är väl enklare att bara ange svaren i trean?

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Ambassadör
Xbox

5/5 i betyg...är detta lika "bra" som Assassins Creed Unity då alltså?

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Slinge:

Fysiska kopior som är tillverkade innan release-datum kommer kräva en engångsaktivering vid release. Så nej han ska inte kunna lira det än.

Efter release försvinner allt DRM och fysiska kopior som tillverkas efter kommer inte behöva någon aktivering enligt tidigare uttalanden från CDR.

k3m
Medlem

Kul att fz.se gillade spelet, 5/5 och guldpokal

Inaktiv

Nej jag är inte alls avis på att vissa har spelet redan och har spelat igenom det...*hytter med näven"

Btw, hellre samlag PÅ en enhörning än samlag MED en enhörning

Bra skrivet har varit en underhållande läsning den här triologi recensionen:D

Medlem

the Witcher spelen ska spelas enligt mig på svårast möjligast, enbart för att du ska behöva använda dig av pots bomber fäller ja allt du kan tänka dig för spöa på monstren, Visst som alltid vill man bara se storyn som folk brukar säga, men då säger jag såhär varför ens spela spelet om det är så lätt så du behöver inte ens tänka på vad du gör, utan slå lite hejvilt runtom dig och klara spelet, då kan dom lika gärna titta igenom en let's play eller läsa om storyn etc ^^

Medlem

Tycker betygskalan ska göras om till 100 istället för 5..
5/5 är ganska så luddigt, är det världens bästa spel eller är det bara ett "säkert köp"?

100/100 skulle däremot säga att det är världens bästa spel, medans 99/100 är "nästintill perfekt" men att det kan bli bättre.

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Varför stanna vid 100? Kör på 10000000000000 så blir det säkert ännu bättre!

ELF
Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Slinge:

Fysiska kopior som är tillverkade innan release-datum kommer kräva en engångsaktivering vid release. Så nej han ska inte kunna lira det än.

Efter release försvinner allt DRM och fysiska kopior som tillverkas efter kommer inte behöva någon aktivering enligt tidigare uttalanden från CDR.

Ah, synd. Är ju lite därför man köper fysiska kopior. Blir väl att sälja bara spelet och behålla samlarboxen. För då kan jag lika väl köra gog versionen som är drm fri.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

k3m
Medlem
Skrivet av kadavriak:

Varför stanna vid 100? Kör på 10000000000000 så blir det säkert ännu bättre!

Betygskalan är värdelös, jag vet. Sedan så kan den även få potentionella köpare att backa från köp, fast de skulle älska spelet.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Slinge:

Ah, synd. Är ju lite därför man köper fysiska kopior. Blir väl att sälja bara spelet och behålla samlarboxen. För då kan jag lika väl köra gog versionen som är drm fri.

Du har missförstått allting. Det finns ingen DRM i de fysiska exemplaren, det som händer är att för att förhindra att piraterna får spelet före betalande kunderna är att du under installationen eller när du startar spelet första gången på releasedagen eller efteråt så laddar du automatiskt ned en fil från CDPR som låser upp spelet, efter det så är det helt DRM-fritt.

Detta är exakt samma sak som med steam-versionen och GOG-versionen. Du kan preloada spelet från bäggetvå, men det går inte att spela innan release.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Slinge:

Du har missförstått allting. Det finns ingen DRM i de fysiska exemplaren, det som händer är att för att förhindra att piraterna får spelet före betalande kunderna är att du under installationen eller när du startar spelet första gången på releasedagen eller efteråt så laddar du automatiskt ned en fil från CDPR som låser upp spelet, efter det så är det helt DRM-fritt.

Detta är exakt samma sak som med steam-versionen och GOG-versionen. Du kan preloada spelet från bäggetvå, men det går inte att spela innan release.

Beror kanske på om man köpt till PC eller konsoll. Jag fick det idag, till XBONE, och jag kan spela.

Medlem
Skrivet av Slinge:

Jag förhandsbokade för över ett år sedan och kommer inte få det förens slutet av nästa vecka.

Jag har dock ett VÄLDIGT stort paket att hämta ut då, istället för något som passar i brevlådan

Medlem
Skrivet av ColtoN899:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Slinge:

Beror kanske på om man köpt till PC eller konsoll. Jag fick det idag, till XBONE, och jag kan spela.

Ja, det var lite underförstått också. Jag pratade så klart om samtliga olika versioner som släppts till PC.

Medlem

Ger återigen tummen upp för hela recensionen denna gång Ska kanske köpa detta ändå, har väntat efter denna recension, och PcGamers då

signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Släpps det till PC imorgon också? Det lät ju som om att det var nåt slags embargo för pc-recensioner innan.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

5/5 i betyg...är detta lika "bra" som Assassins Creed Unity då alltså?

Jag har inte spelat Unity än men jag tror Witcher 3 är bättre.

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Kan man lira 3an om man inte lirat witcher 1 eller 2?
Eller hänger man inte med alls i storyn om man bara hoppar på 3an direkt?

Medlem
Skrivet av jbx:
Skrivet av Slinge:

Berätta vart du bokade så kan jag för all framtid skippa game och GameStop som ändå är dyrare än online butiker?

Spelbutiken

Skriv svar