Star Wars: Battlefront - Fem förhoppningar, fem farhågor
Vi listar vår värsta skräck och våra mest rosiga förhoppningar inför kvällens stora avtäckande av Star Wars: Battlefront.
Jag instämmer på samtliga 10 punkter. Vad gäller #3 i förhoppningar hoppas jag på ett Titan Mode à la Battlefield 2142.
Detta fanns redan i Star Wars: Battlefront II, där två stjärnkryssare slåss mot varandra i rymden, med mindre dogfights mellan de två kryssarna. Målet var att ta sig till fiendernas kryssare, landa i hangaren, och spränga kritiska objekt i olika delar av kryssaren.
Jag hoppas också att man har lärt sig att undvika flaskhalsar i bandesignen (Operation Metro, Operation Locker, eller nästintill valfri bana i spelläget Rush)
Låter vettigt... men det är lite lurigt det där med många fordon om de inte gör det på ett bra sätt.
I BF4 på på vissa banor så blir inte fordon längre en viktig chackpjäs som man ska vara lite försiktig med och ta hand om och sköta på rätt sätt för om din tank/attackbåt går sönder är det bara att hämta en ny i basen för det finns så många fordon ändå. Det var bättre balanserat i BF3.
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Screw wookies, jag vill spela som ewok!
Never screw a wookie. Ever.
Jag instämmer på samtliga 10 punkter. Vad gäller #3 i förhoppningar hoppas jag på ett Titan Mode à la Battlefield 2142.
Detta fanns redan i Star Wars: Battlefront II, där två stjärnkryssare slåss mot varandra i rymden, med mindre dogfights mellan de två kryssarna. Målet var att ta sig till fiendernas kryssare, landa i hangaren, och spränga kritiska objekt i olika delar av kryssaren.
Jag hoppas också att man har lärt sig att undvika flaskhalsar i bandesignen (Operation Metro, Operation Locker, eller nästintill valfri bana i spelläget Rush)
Att slåss mellan två kryssare i luften skulle ju vara awesome!
Ljussablarna var ju så härliga i Jedi Academy och Jedi Outcast. Men det var ju i ett lite annat sammanhang å andra sidan.
Ja, då var man ju den hjälten, precis som i The Old Republic.
Nae, nu får du tagga ner lite Carl Johansson. Jedi och Sith är grundpelare i Star Wars och det är inte första gången du gnäller på detta. Vad det gäller Battlefront lär det säkert återigen finnas möjlighet att köra servrar med och utan dina så kallade träsvärd, precis som de lär finnas spellägen med bara Jedis och Sith. Alla blir då nöjda, glada och du slipper gnälla mer på dessa bagateller.
Nae, nu får du tagga ner lite Carl Johansson. Jedi och Sith är grundpelare i Star Wars och det är inte första gången du gnäller på detta. Vad det gäller Battlefront lär det säkert återigen finnas möjlighet att köra servrar med och utan dina så kallade träsvärd, precis som de lär finnas spellägen med bara Jedis och Sith. Alla blir då nöjda, glada och du slipper gnälla mer på dessa bagateller.
Haha, skönt indignerad rant. I salute you, Calle måste sättas på plats om och om igen.
Jag är toklugn. Jag ifrågasatte heller inte deras grundpelartalanger utan att det ser fjantigt ut när annars coola jedis och ännu fränare sith skuttar omkring och teabaggar sina motståndare. Men, som du säger, finns det servrarinställningar som särskiljer detta så blir alla glada. Det kanske till och med finns ett Jar Jar-läge!
Jag är toklugn. Jag ifrågasatte heller inte deras grundpelartalanger utan att det ser fjantigt ut när annars coola jedis och ännu fränare sith skuttar omkring och teabaggar sina motståndare. Men, som du säger, finns det servrarinställningar som särskiljer detta så blir alla glada. Det kanske till och med finns ett Jar Jar-läge!
Haha...Sökarna..det var inte igår.
Du har en idé där Calle, det är hyfsat inne med 4 vs 1 nu och jag kan tänka mig jaga en Jar Jar med polarna
Hur kan man hata på ljussablar?
Vad vore starwars utan dom.
Lightsabers skriker verkligen Star wars men jag håller ändå med skribenten och skulle vilja ge spelet Star wars republic commando som ett exempel på ett GRYMT star wars spel där du inte använder dig av lightsabers. (Spelet är dock helt PVE)
En skitelak ewok med ljussabel och the Force. Jag skulle inte behöva några fler spel efter det.
Någonsin.
Med Darth Vader-hjälm!
Jag litar på att DICE kommer göra ett fett lir. Det jag oroar mig för är egentligen bara deras DLC/Premium policy som dom kör. Den måste ändras. Kommer dock helt säkert som dom flesta andra skaffa liret ändå.
Glöm #4 tyvärr, Frostbite stödjer inte moddar.
Ja fast dom utvecklar ju Frostbite själva och kan såklart ändra på den saken om dom skulle vilja.
subterranean homesick alien
Jag litar på att DICE kommer göra ett fett lir. Det jag oroar mig för är egentligen bara deras DLC/Premium policy som dom kör. Den måste ändras. Kommer dock helt säkert som dom flesta andra skaffa liret ändå.
Glöm #4 tyvärr, Frostbite stödjer inte moddar.
Ja fast dom utvecklar ju Frostbite själva och kan såklart ändra på den saken om dom skulle vilja.
Nope, den nya är inte ens uppbyggd för det och det är ingen liten grej att bara lägga till. Dessutom så vill de inte det. De har även en egen intern editor som aldrig blir publik. Om man vill detta så är det bättre att satsa på spel som använder UE4, Crytek eller nya Source.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM