Bloodbornes hårresande laddningstider ska åtgärdas
I ett spel där döden är en del av gameplay borde det här problemet inte finnas.
Trodde detta var överdrivet whine så började spola i fz's strem och det verkar ju stämma rätt bra:
https://youtu.be/ShHh7XCXEbQ?t=2755
Lyckades till och med pricka in en death där dom själva påpekar laddtiden.
Detta verkar ju horriblet, framförallt eftersom spelet verkar installera 30gig på disk vad jag lyckats googla fram.
Sen att tillverkaren ska "se över detta".. tja... dom har ju utvecklat spelet under flera år, kan ju inte varit som så att dom _inte_ reflekterat över laddtiden själva. Man ska ju aldrig säga aldrig, men om dom lyckas göra nått magiskt åt laddtiden nu på nångra dagar eller veckor, såhär precis efter release så kan man ju fråga sig varför dom inte bara tog tag i det tidigare?
40 sekunders väntetid?
Oj, ja då får man väl låta bli att dö då... Challenge accepted
Du kommer ändå inte i från det även om du inte skulle dö : (
Laddningstiderna är, in fact, den svåraste bossen i spelet.
Precis. Du behöver bara titta på den och vänta.
Jag sitter och installerar patch ett för tillfället. Jag har inte spelat någon Souls-spel, så den där laddningstiden lär dyka upp ofta för min del.
När jag sitter o programmerar så hade jag aldrig orkat sitta o vänta 40 sek varje gång jag skulle testa ett nytt sätt att dö på. Känns ju som om dom borde känt av denna väntat under utvecklingen och löst detta INNAN release.
Äh tycker det är småpotatis. Kanske är "lång" vänte tid. Men spelet är ju inte trasigt. Du skulle sett laddningstiderna på C64 eller Sega CD :P. Folk sitter ju och väntar flera gånger i andra spel i längre stunder än 40sek.
Aw, jag trodde de menade att de tänker släppa en PC version =(...
;D
Näe men seriöst, det börjar stinka lite fail över hela den här generationen. Utvecklarna verkar inte ha anpassat sig alls för hårdvaran. Och om man kollar på deras attityd på vad som de verkar prioritera, så lär det ju knappast bli bättre framöver heller.
En sak att ha långa laddningstider och dålig framrate i ett spel som typ Myst eller liknande. Men i ett spel som kräver snabb reaktionsförmåga och där man räknas dö väldligt ofta, tycker jag man måste begära mer.
Tänk er bara att lira ett spel som tex Super Meat Boy eller Hotline Miami med dålig respons. Sen lägg till ett par extra sekunders väntetid på att respawna. Fy satan va irreterande och jag tvivlar starkt att folk och "proffisionella" spelrecencenter hade haft samma överseende där.
Spel som The Order 1886 kunde jag inte bry mig mindre om, det kändes ändå bara som det skapades av ett gäng wankers som hellre ville göra en hollywood film än ett bra spel. Men när sådant här trams börjar påverka spel som Bloodborne, då börjar man bli lite sur =/.
När jag sitter o programmerar så hade jag aldrig orkat sitta o vänta 40 sek varje gång jag skulle testa ett nytt sätt att dö på. Känns ju som om dom borde känt av denna väntat under utvecklingen och löst detta INNAN release.
Äh tycker det är småpotatis. Kanske är "lång" vänte tid. Men spelet är ju inte trasigt. Du skulle sett laddningstiderna på C64 eller Sega CD :P. Folk sitter ju och väntar flera gånger i andra spel i längre stunder än 40sek.
Jag kan köpa att det laddar i 40 sek när man startar spelet, men fan inte varje gång jag dör. Speciellt inte om man dör ofta... Som jag hört att man kan göra i BloodBorne
1# FZ Troll
Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.
Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.
Släpp det på pc bara!
PS3 och PS4 funkar med SSD.
"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.
Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.
Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.
Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.
Släpp det på pc bara!
PS3 och PS4 funkar med SSD.
"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.
Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.
Det + att renodlade SSD enheter bidrar till en lägre värmeutveckling för konsolen i sin helhet, gör det värt att investera ändå tycker jag!
Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.
Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.
Släpp det på pc bara!
PS3 och PS4 funkar med SSD.
"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.
Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.
Det + att renodlade SSD enheter bidrar till en lägre värmeutveckling för konsolen i sin helhet, gör det värt att investera ändå tycker jag!
Tycker inte det känns värt alls, vissa benchmarks ser ju mer lovande ut än andra, men rent generellt så presterar det riktigt kasst mot vad det skulle kunna.
Tycker dom kunde släppt konsoler som stödjer ssd fullt ut, loading times har varit ett minne blott ett bra tag för min del.
Blir ju svårt att optimera efter data bandbredd utan att göra uppoffringar.
Släpp det på pc bara!
PS3 och PS4 funkar med SSD.
"funkar" visst funkar det, men ingen av konsolerna har sata 3.0 och ingen av dom har tillräckligt snabb cpu för att inte flaskhalsas, tex, du får inte ut mer än en 60 % boost i skrivhastighet, gentemot en boost på pc på flera hundra % skrivhastighet, således blir det helt värdelöst att köpa en ssd till konsolen.
Konsolerna har helt enkelt inte bandbredden att skriva 3-400 mb/s.
Du vet inte vad du talar om du har fel.
RAM/GPU eller CPU är alltid snabbare än BUS hastigheten i en PC, flaskhalsar ser du i alla system.
Ser inga alls problem med laddnings tiderna.
Du kan spela igenom en hel värd utan några som helst laddningstider.
Du dör, får vänta lite. Ta tiden och tänk på vad du gjorde fel och vad du kunde gjort rätt
Men visst, Bloodboorne och Souls spelen är inget för den som tror man kan springa igenom spelet som ALLA andra spel.
Därför älskar jag dessa typen av spel, samt så är det så roligt att se alla klaga på att dem dör och sen klaga på laddningstider LoL