Helgdiskussion – Vad hoppas du på i Star Wars: Battlefront?
Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.
Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.
Det finns en hel del forskning bakom det. Belöningssystem får folk att känna att dom har uppfyllt något när dom låser upp en ny sak. Men det blir snabbt tråkigt. Det är egentligen det ända som får folk att spela dom senaste snorkråkorna dom kallar Battlefield. Hade det inte varit för unlocks hade folk tröttnat på den höst dysfunktionella spelmekaniken i spelen.
Progression är en teknik för att få spelare som gillar spelet att forsätta spela då man ger de ett "syfte" med att forsätta. Tröttnar man på grund gameplayet så kommer inte någon halvtaskigt progression hålla kvar dig.
Vill man ha progression som syfte för att fortsätta spela ett spel så är det inget bra spel. Gillar man något så krävs det inget syfte att fortsätta med det. Tex. CS har ingen progression. Men ändå fortsätter jag spela det eftersom det är roligt.
Den grundläggande tanken med progression via items är att folk blir belönade och blir glada när dom får något nytt. Sådana system används ofta för att
1. Få folk att fortsätta spela väldigt länge eller spendera pengar för att låsaupp saker snabbare.
2. För höja glädjekänslan ifall spelet inte är tillräckligt roligt.
Det används mycket i väldigt simpla Free 2 Play spel eller väldigt generiska spel. (Uppföljare)
Spel som fanns innan level progression (MMO spel exkluderat) fängslade spelare med sin gameplay och fantastiska spelmekanik för den tiden. Att inkludera massa nya gadgets som är halvt buggiga och otroligt obalanserade bara för att hålla en progression pundare glad i några timmar frambringar bara hur dåligt spelen egentligen är. Måste man ha progression som syfte för att spela ett spel så är det nog dags att se över vad det är man spelar och hitta något som inte kräver belöningar för att fortsätta spela.
Idono. That's me!
Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.
Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.
Det finns en hel del forskning bakom det. Belöningssystem får folk att känna att dom har uppfyllt något när dom låser upp en ny sak. Men det blir snabbt tråkigt. Det är egentligen det ända som får folk att spela dom senaste snorkråkorna dom kallar Battlefield. Hade det inte varit för unlocks hade folk tröttnat på den höst dysfunktionella spelmekaniken i spelen.
Progression är en teknik för att få spelare som gillar spelet att forsätta spela då man ger de ett "syfte" med att forsätta. Tröttnar man på grund gameplayet så kommer inte någon halvtaskigt progression hålla kvar dig.
Vill man ha progression som syfte för att fortsätta spela ett spel så är det inget bra spel. Gillar man något så krävs det inget syfte att fortsätta med det. Tex. CS har ingen progression. Men ändå fortsätter jag spela det eftersom det är roligt.
Den grundläggande tanken med progression via items är att folk blir belönade och blir glada när dom får något nytt. Sådana system används ofta för att
1. Få folk att fortsätta spela väldigt länge eller spendera pengar för att låsaupp saker snabbare.
2. För höja glädjekänslan ifall spelet inte är tillräckligt roligt.
Det används mycket i väldigt simpla Free 2 Play spel eller väldigt generiska spel. (Uppföljare)
Spel som fanns innan level progression (MMO spel exkluderat) fängslade spelare med sin gameplay och fantastiska spelmekanik för den tiden. Att inkludera massa nya gadgets som är halvt buggiga och otroligt obalanserade bara för att hålla en progression pundare glad i några timmar frambringar bara hur dåligt spelen egentligen är. Måste man ha progression som syfte för att spela ett spel så är det nog dags att se över vad det är man spelar och hitta något som inte kräver belöningar för att fortsätta spela.
Jo, man satt ju inte direkt och spelade 1000+ timmar Bf1942 för att skaffa sig unlocks, eller i ut2k4, CS, Day of Defeat, Firearms, Natural Selection samt flertalet utav Paradox Spel för att nämna ett fåtal bra spel utan onödiga progressionsystem.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Finns ju lyckade EA titlar också, BF4 är ju verkligen inte ett av dem men BF3 var betydligt stabilare och bättre genom hela processen. Deadspace iaf 1,2 var riktigt bra och rätt så buggfria.
Ja hoppas och tror att DICE behandlar detta mer i linje med BF3 än att de snyltar på som BF4.
Utan levlande eller någon form av utveckling så är det ju meningslöst att köpa. Absolut IGET köp om det saknas.
Ingen levolution
Gärna inga heroes.
Mycket stora kartor.
Blandade kartor.
Jag ser heller inte att saker behöver gå att förstöra utan att dom satsar på gameplay och nätkoden.
Ska egentligen inte vara så jävla svårt att göra både och
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Inga unlocks tack, det hör verkligen inte hemma i Star Wars universumet där tekniken inte förbättrats avsevärt på 20 000 år. Så nej till unlocks.
Ge oss bara rena strider utan någon progression så får man se hur många som stannar kvar för att det faktiskt gillar spelet, inte för att låsa upp nästa grej och nästa grej och nästa grej. Folk måste verkligen gilla att grinda gear nuförtiden.
Det finns en hel del forskning bakom det. Belöningssystem får folk att känna att dom har uppfyllt något när dom låser upp en ny sak. Men det blir snabbt tråkigt. Det är egentligen det ända som får folk att spela dom senaste snorkråkorna dom kallar Battlefield. Hade det inte varit för unlocks hade folk tröttnat på den höst dysfunktionella spelmekaniken i spelen.
Progression är en teknik för att få spelare som gillar spelet att forsätta spela då man ger de ett "syfte" med att forsätta. Tröttnar man på grund gameplayet så kommer inte någon halvtaskigt progression hålla kvar dig.
Vill man ha progression som syfte för att fortsätta spela ett spel så är det inget bra spel. Gillar man något så krävs det inget syfte att fortsätta med det. Tex. CS har ingen progression. Men ändå fortsätter jag spela det eftersom det är roligt.
Den grundläggande tanken med progression via items är att folk blir belönade och blir glada när dom får något nytt. Sådana system används ofta för att
1. Få folk att fortsätta spela väldigt länge eller spendera pengar för att låsaupp saker snabbare.
2. För höja glädjekänslan ifall spelet inte är tillräckligt roligt.
Det används mycket i väldigt simpla Free 2 Play spel eller väldigt generiska spel. (Uppföljare)
Spel som fanns innan level progression (MMO spel exkluderat) fängslade spelare med sin gameplay och fantastiska spelmekanik för den tiden. Att inkludera massa nya gadgets som är halvt buggiga och otroligt obalanserade bara för att hålla en progression pundare glad i några timmar frambringar bara hur dåligt spelen egentligen är. Måste man ha progression som syfte för att spela ett spel så är det nog dags att se över vad det är man spelar och hitta något som inte kräver belöningar för att fortsätta spela.
Jo, man satt ju inte direkt och spelade 1000+ timmar Bf1942 för att skaffa sig unlocks, eller i ut2k4, CS, Day of Defeat, Firearms, Natural Selection samt flertalet utav Paradox Spel för att nämna ett fåtal bra spel utan onödiga progressionsystem.
Jag vill ha tillbaka rankingsystemet från BF2 istället. Det räcker som morot! Spelade en ~400 timmar och blev bara 2nd Lieutenant
Welcome to the Manglerdome
Hoppas kanske mest på att de använder få vapen till varje klass. Stormtroopers har inte direkt många vapen att välja bland i filmerna. Kan man välja bland olika vapen ska det inte vara BF/COD vapen i ett Star Wars skin.
Tyckte det var ett bra system när man kunde låsa upp droidekas om man spelade som CIS. De var oslagbara om de fick upp skölden, men gjord av glass utan den.
Inga klumpiga Jedi/Sith som är OP och helt out of place.