Framtiden för Wildstar – "spela på ditt sätt"
WildStar var nog det största hypespelet som dog ut efter bara några få dagar efter lansering? Hoppade in en månad efter och kollade, hittade inget annat än AI på kartorna. Trist att det är så, men spelet var ganska trist enligt mig
Does your mother really know you're a game-a-holic?
Hade kul att levla i det till level 10 sen dog intresset ut av någon anledning.
FZ intensivbevakade (och hypade?) verkligen det här spelet i min mening, man kan lätt bläddra bland de gamla nyheternas comments för att hitta utsagor om det kommande wow-mordet... Men så upphörde allt detta strax efter det släppts.
Jag spelar inget MMORPG sen WoW innan BC så jag har verkligen ingen koll på vad som hänt med själva spelet - jag har bara märkt att nyhetsflödet om det upphört i praktiken helt här på FZ.
Bytte guild för någon månad sen, nu kör vi 5h raid 6 kvällar i veckan.. jävligt kul måste jag säga. Framtiden är oviss, men de raidintresserade som lämnade för wow börjar iaf komma tillbaka - där raiden clearades på 4 dagar.
Sanning med en rätt rejäl modifikation. 4 guilder har rensat highmaul, en ryskspråkig, en finskspråkig och en kinesisk. Utöver det har en internationell guild 7/7 medan ett 30/40-tal har 6/7. Mig veterligen spelade en av dessa personer Wildstar med Eugenic, men rätta mig gärna.
Sedan släpps nästa raid med 8(?) bossar relativt snart. Tror de som är färdiga med highmaul uppskattar pausen.
FZ intensivbevakade (och hypade?) verkligen det här spelet i min mening, man kan lätt bläddra bland de gamla nyheternas comments för att hitta utsagor om det kommande wow-mordet... Men så upphörde allt detta strax efter det släppts.
Jag spelar inget MMORPG sen WoW innan BC så jag har verkligen ingen koll på vad som hänt med själva spelet - jag har bara märkt att nyhetsflödet om det upphört i praktiken helt här på FZ.
Är främst jag som rapporterat om Wildstar, och det har väl börjat gå mer i moll efter lanseringen. Nedskärningar, avhopp från profiler på företaget och sammanslagning av servrarna (megaservers är en sanning med modifikation) vittnar om att det inte går så bra för dem. Jag skulle inte påstå att hoppet är ute, men de har mycket kvar att göra.
I mmo-spel brukar jag köra tokintensivt i början, för att sedan slå av på takten i end game och spela mer sansat. Men tyckte inte det gick något vidare i Wildstar då instanserna tar så lång tid och det inte finns några direkt spännande sidosysslor att ägna sig åt (pvp har jag andra spel till). Det funkar säkert utmärkt ur hardcore-perspektivet, dock.
De nya förändringarna faller mig absolut i smaken och det är inte omöjligt att jag återvänder när/om jag ledsnar på Warlords of Draenor.
Dom lovade ett spel för hardcore människorna, vad vi fick var knappast hardcore däremot så var det en massa skit som var låst bakom timewalls och nu försöker dom göra spelet till jag vet inte vad.
Timewalls vet jag inte? Visst var deras progression stelbent (att sista raiden var 40m och folk hypade det var dömt att misslyckas) men det kändes för min del som att det mesta var osmidigt och man tvingades göra tråkiga saker i väntan på det roliga. Att man fick grinda quest istället för instanser som daily tycker jag samanfattar det bäst.