Markus Persson bland Sveriges 20 rikaste
Sverige landet som verkligen uppskattar sitt folk,
undra hur mycket Notch ska betala i skatt uppskatningvis ?
Hoppas på mycket, men det skulle inte förvåna mig om han knappt skattar. Skatteplanering är komplexa saker.
Beror ju på om de låter pengarna ligga i ett företag eller inte. Så fort de plockar ut lön såblir det dock skatt. Och bolaget är registrerat i Sverige.
Ang. skatten så tror jag att han kommer undan med 20% upp till en viss summa per år, om han gör det som en aktieutdelning, sedan ökar det.
Av vad jag sett på diverse forum där de diskuterat saken - allt mellan 20-50%.
Jag är glad för hans skull. Mådde han inte bra av framgången så ska han få dra sig tillbaka. Han har levererat ett bra spel, han är inte skyldig mig något, vad jag än tycker om Microsoft
Såhär skrev Di om det hela: http://www.di.se/artiklar/2014/9/17/minecraft-affaren-fyller-...
Hatten av om han skattar i Sverige.
Borde fler rika knösar göra om man vill vårat fosterland väl.
Tyvärr så verkar dom flesta inte vilja det
Såhär skrev Di om det hela: http://www.di.se/artiklar/2014/9/17/minecraft-affaren-fyller-...
Och dessa skattepengar kommer sedan att gå upp i rök pga något vansinnigt asylprojekt eller något nytt skit politiker vill bygga utan att tänka längre än näsan räcker.
Jag är säker på att vilken idiot som helst hade kunnat förvalta pengarna mycket bättre än vad staten gjort - som dessutom fortfarande inte kan svara på vart pensionspengarna (300 miljarder) tagit vägen...
Herregud. Ni kan väl inte mena allvar?
Han har gjort sig förtjänt av pengarna. Jag hoppas att han skatter så lite som möjligt. Ni som kommenterar här har inte gjort er ett dugg förtjänta av Marcus pengar.
KarateKurt, hur uppskattar vi vårt folk?
Greve_Peter varför vill du att han ska skatta mycket för?
Sisyr, så du menar att du inte vill ha pengar?
Svara gärna på mina frågor.
Varför jag tror att ni säger detta är för att ni är avundsjuka på honom. Avundsjuka är skadligt. Gör någonting själva så ska ni nog få se att skatten gör er irriterade.
Jantelag är obehagligt och det finns absolut ingen rätt att kräva Marcus att skatta på hans pengar. Valde han att bli född i Sverige?
Han har tillverkat spelet, ingen annan. Därför förtjänar han sina pengar och ni som klagar förtjänar ingen respekt.
Här kommer nackdelen med att vara stormrik, det är det enda folk kommer snacka om.
Fyfan vilken inställning folk har. Skatt är inget annat än väpnat rån. Hur kan någon anse sig ha rätt till någon annans hårda slit, oavsett om det gäller en bra prislapp på ett företag eller en vanlig knegares hårda arbete. Skäms på er. Hoppas han nolltaxerar! Mvh en Anka
Jag antar att gratis vård och skola är lika skamligt? Jag var med dottern på Rhodos och hon skadade sig i all hast i poolen. Kostade €180 bara för att träffa en läkare där...
I Sverige hade det inte kostat ett skit för henne. Vistelsetiden på sjukhus här i Sverige är riktigt dyrt, för att inte tala om övernattning och operationer.
Skola? Kostar ingenting. Jämför med te.x USA där föräldrar måste börja spara samma dag som barnen föds och ändå hamnar barnen som bäst i en kommunal skola för en vanlig Svensson-familj.
Vården är dessutom precis likadan där som på Rhodos...och dessutom har USA så sinnessjuka skulder att det inte ens går att greppa siffrorna det handlar om.
Jag håller dock med dig till en viss del. Skatter kan vara riktigt vidrigt, men oftast är det till något bra.
Att sälja ett företag tycker jag inte ska skattas, det är hans egendom. Samma sak som folk säljer sina saker på Blocket.
EXAKT samma sak.
Glömt inte att staten tar ca. 5.3 miljarder. Vi borde säga grattis till alla politiker som kan sitta och spela fickpingis på röva.
Fyfan vilken inställning folk har. Skatt är inget annat än väpnat rån. Hur kan någon anse sig ha rätt till någon annans hårda slit, oavsett om det gäller en bra prislapp på ett företag eller en vanlig knegares hårda arbete. Skäms på er. Hoppas han nolltaxerar! Mvh en Anka
Du har skatt att tacka för betalningen av större delen av utgifterna du genererade tills du fyllde 18...om du nu har fyllt 18. Du har skatt att att tacka för att sverige ens existerar och kan fungera som nation.