Battlefield 4 har fått bättre nätkod
Eftersom jag ansåg att BF3 var en enda stor beta inför BF4 så köpte jag BF4 i tron om att det var ett ytterst välpolerat och finslipat spel med all erfarenhet från BF3.
Men dra mig baklänges, det var faktiskt en sämre spelupplevelse än från BF3. Då BF3 kändes som något nytt i alla fall, så var BF4 varken något nytt eller bättre nånstans med nätkoder osv...
Lirade 2 veckor sen fick jag nog, då jag ändå hade spelat BF3 rätt mycket så fanns ingen ork till att ta sig igenom allt patchande återigen för att få spelet någorlunda FPS tävlingsinriktat.
Det är möjligt att man testar det nu, men då har man ju alla dessa expansioner som de vill tjäna pengar på. Jag är trött på att behöva köpa expansioner från företag som bara tänker på pengar istället för att ordna sina spel på riktigt innan man gör en expansion.
Jag är mest fascinerad över att varje BF-spel har usel nätkod vid release och patchas långt senare. Lär de sig aldrig?
De vet precis vad de gör. De vill ha ut spelet så snabbt som möjligt på marknaden men för att inte behöva dubblera personalstyrkan släpper man ofta spelen när de är "Good enough" och patchar senare.
Jag är mest fascinerad över att varje BF-spel har usel nätkod vid release och patchas långt senare. Lär de sig aldrig?
De vet precis vad de gör. De vill ha ut spelet så snabbt som möjligt på marknaden men för att inte behöva dubblera personalstyrkan släpper man ofta spelen när de är "Good enough" och patchar senare.
Tog bara över ett halvår...
Nu kommer så klart som vanligt dessa små griniga gnällspikarna.
Ja, för det finns inget utrymme att klaga som betalande konsument när man fått vänta ett halv år på en fungerande produkt. Jag kan inte ens starta spelet sedan ett par patchar tillbaka och har inte ens gjort mig mödan att försöka igen.
Nätkoden är bra, nu ska vi bara fixa spelarna med.
Folk tror tyvärr att "fixa nätkoden" innebär att en programmerare går in och skriver ett par rader kod, alternativt drar i en slider från 10 till 30 så är allt löst. Att uppdatera nätkod och allt det innebär är en procedur som kräver betydligt mer än vad internetz får det att framstå som.
Hade fler personer jobbat med AAA-spel och inte bara spelat dom, hade dom också förstått detta.
Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?
Folk tror tyvärr att "fixa nätkoden" innebär att en programmerare går in och skriver ett par rader kod, alternativt drar i en slider från 10 till 30 så är allt löst. Att uppdatera nätkod och allt det innebär är en procedur som kräver betydligt mer än vad internetz får det att framstå som.
Hade fler personer jobbat med AAA-spel och inte bara spelat dom, hade dom också förstått detta.
Med andra ord så ska utvecklarna släppa färdiga fungerande spel med bra nätkod och inte tvingas fixa det senare eftersom det är riktigt svårt.
Kan dom inte fixa så att man kör 128tick rate som man gör på bra CSgo servrar ?
Dom kan inte för att bf4 har extremt mycket mera information som går runt, 64 spelare, förstörbar miljö, kulornas fall och så vidare.
CSGO har vanligt, 10 spelare och inte så mycket mera, spelar position och kulornas spårning som händer på servern.
Kan dom inte fixa så att man kör 128tick rate som man gör på bra CSgo servrar ?
128 ticks är väl 128 uppdateringar per sekund? 10hz torde vara 100 uppdateringar per sekund.. dvs BF4 är nu snabbare än vanlig competative och marginellt långsammare än 128 tick servers?
Tog bara över ett halvår...
Nu kommer så klart som vanligt dessa små griniga gnällspikarna.
Det är ju så jääääääääääääääävla värt att köpa ett spel som knappt fungerar till fullpris, bara för att få det "fixat" efter ca 8 månader och flertalet DLC-släpp.
Alla dessa lättlurade konsumenter (och ja; däribland mig själv).
Tog bara över ett halvår...
Då frågar jag mig varför du inte gick in och löste detta "lätta" problem tidigare?
För att jag är en konsument, inte en utvecklare med X-antal hundra kr/timme i LÖN till att fixa buggar, som jag får av en av de största (om inte det största) spelutvecklar-företaget som finns.
Jag köper en produkt som skall vara fullt fungerande och komma med så lite problem som möjligt när det är släppt; något BF4 verkligen inte gjorde.