Rykte – Är detta bilder från Valves nya Source-motor?
Bilder från ett upphottat Left 4 Dead 2 sägs enligt en trovärdig källa demonstrera Source 2.
#nyhetstips, #valve, #half-life-2, #portal, #left-4-dead, #left-4-dead-2, #half-life-3
Så jävla vackert. Ser ut som något från Crysis 3. Man blir ju lite nervös fast man har nyss införskaffat sig en rejäl monsterdator.
Men Valve kan sitt dator göra. Så det blir nog bra optimiserat.
Ser ut som Source 1 - om man vill. Men jag antar att du skämtade
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Så jävla vackert. Ser ut som något från Crysis 3. Man blir ju lite nervös fast man har nyss införskaffat sig en rejäl monsterdator.
Det här var ju det mest spännande i det där sammanhanget: http://i.imgur.com/F5zM4Vr.png
Jag menade så klart att man kan bygga så i source, det enda du ser är trianglar. Det är som vanligt, ge mig en video, gärna ingame där man ser saker röra sig.
Plantationbanan i source 1 är väl ingen milstolpe i snygga banor heller direkt
Jag gissar att den stora saken i source 2 är ljuset och optimering, valve har nog inte gått från bsp eller ett system som liknar det, hela grejen med valve är att folk gör banor och att det skall vara lätt att göra det med, om det blir för komplicerat eller avancerat så tappar de hela den biten.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
påminner mycket om banan Cocodrie i Resistance 2
Jag hoppas verkligen det där bara är något dom slängt ihop snabbt för att visa ett uppiffat L4D2 och att det inte är representativt för vad motorn klarar.
Praktiskt taget alla next-gen utvecklare har sin egen jävligt schyssta motor(Utom CoD-utvecklarna..) och standarden är satt rätt högt så förväntningarna på vad Source 2 klarar är skyhöga efter hur bra Source var när det kom.
Har läst att det är från en presentation från 2011 och att Source 2.0 är den versionen som används i Global Offensive.
Ta gärna fram den faktan tack, vad jag vet så är inte global offensive inte gjort i något annat än source 1.
Source motorn går det att göra mycket i, även nya insurgency är gjort i source 1 och där har du skuggor som lägger sig på vapen m.m och ser allmänt mycket bättre ut.
Har läst att det är från en presentation från 2011 och att Source 2.0 är den versionen som används i Global Offensive.
Ta gärna fram den faktan tack, vad jag vet så är inte global offensive inte gjort i något annat än source 1.
Source motorn går det att göra mycket i, även nya insurgency är gjort i source 1 och där har du skuggor som lägger sig på vapen m.m och ser allmänt mycket bättre ut.
CS:GO använder Source Engine 13200 (build 5543).