Call of Cthulhu är under utveckling
"Cthulhu" skall det vara, ju!
Vi kan nog vara överens om att det inte är Calle som avskedar mig.
Att jag sedan vet hur det stavas skyller jag på en ungdom bortslösad på bordsrollspel och pizza.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Trevligt, men jag kan inte låta bli att vara lite pessimistisk också, då inga äventyrsspel från Frogware (Sherlock och Dracula) lyckats få mig fastklistrad framför skärmen. Överlag så har dom varit någelunda tråkiga faktiskt, även om det har varit några ljusa ögonblick här och där.
Kommer vara positivt överraskad om jag gillar detta spel mer än Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.
"Cthulhu" skall det vara, ju!
Vi kan nog vara överens om att det inte är Calle som avskedar mig.
Att jag sedan vet hur det stavas skyller jag på en ungdom bortslösad på bordsrollspel och pizza.
En ungdom med rollspel och pizza är berikad, inte bortslösad.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Härligt! Lovecrafts berättelser om Cthulhu och Innsmouth är riktigt spännande. Förresten, är det här Cthulhu spelet som skulle utspela sig i en tysk tunnelbana eller är det ett annat spel?
Hoppas för övrigt att det håller samma stämning som Dark Corners of Earth gjorde <3
Game long and prosper
Tycker den där Lovecraft är lite uttjatad, även om hans böcker självfallet var bra; men det finns ju så mycket annat stoff som är bra, varför inte bredda horisonten lite?
Tycker den där Lovecraft är lite uttjatad, även om hans böcker självfallet var bra; men det finns ju så mycket annat stoff som är bra, varför inte bredda horisonten lite?
Uttjatad? Nu yrar du nog lite
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Uttjatad? Nu yrar du nog lite
Nej, i alla sammanghang där man ska införliva Lovecrafts litterära konst är det alltid "CoC" man fokuserar på. Lovecraft skrev så mycket annat som var intressant, varför inte spel baserat på "The Temple"; "At the mountains of madness", m.fl.