Oculus Rift-skaparen: "Konsolerna är för begränsade"
Konsoler borde ju vara perfekta för occulus, de är ju alltid samma så man vet att det alltid funkar.
Tror det vart någon sorts samarbetsproblem eller så blev occulus dissad av MS-Sony
Tycker det är skit bra att detta blir PC exklusivt, konsoler har redan så jävla mycket exklusiva spel osv, joy-killers.
De har väl helt enkelt inte fått till någon "deal" med någon av tillverkarna. Sony ryktas ju hålla på med en egen variant.
Förut höll han ju på att snacka om att den kanske skulle kunna användas med PS3.
Eller så har han ändrat åsikt, vilket man bör göra i ljuset av ny information.
Som exempel gavs att Ghosts och BF4 körs i 720p för att kunna uppnå 60 FPS. Det nuvarande utvecklar kittet måste ha 60 FPS i 3D 720p för att upplevelsen ska vara bra. Så redan nu har konsolerna svårt att hänga med. Så vad händer sen när konsumentversionen kommer ut?
Also: "The problem with consoles in general is that once they come out they're locked to a certain spec for a long, long time. Look at the PCs that existed eight years ago. There have been so many huge advances since then.
"Now look at the VR hardware of today. I think the jump we're going to see in the next four or five years is going to be massive, and already VR is a very intensive thing, it requires rendering at high resolutions at over 60 frames a second in 3D."
alla konsoler borde bannas av den enkla anledningen att de suger.
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20111113100135/creepypa...
Nämen titta, är WarpGuN framme igen? Jag trodde du var upptagen med att ta 250000 kalla framför 61367-tummarn.
alla konsoler borde bannas av den enkla anledningen att de suger.
Nämen titta, är WarpGuN framme igen? Jag trodde du var upptagen med att ta 250000 kalla framför 61367-tummarn.
Nää.. ingen alkohol på vardagarna
"på slutet brinner vi som vackrast"
Släpp en bättre version av Oculus istället. Tycker att den känns ganska begränsad i dagens läge.
1. Det är inte äns färdigt.
2. Det är första versionnen och det kommer komma fler.
Konsoler borde ju vara perfekta för occulus, de är ju alltid samma så man vet att det alltid funkar.
Tror det vart någon sorts samarbetsproblem eller så blev occulus dissad av MS-Sony
Tycker det är skit bra att detta blir PC exklusivt, konsoler har redan så jävla mycket exklusiva spel osv, joy-killers.
Jag menar mer att om det sprids så är det bättre, bättre för VR,, bättre för occulus ju fler som använder den och man exkluderar en jäkla massa potentiella kunder om man inte har konsolstöd.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
De har väl helt enkelt inte fått till någon "deal" med någon av tillverkarna. Sony ryktas ju hålla på med en egen variant.
Förut höll han ju på att snacka om att den kanske skulle kunna användas med PS3.
Eller så har han ändrat åsikt, vilket man bör göra i ljuset av ny information.
Som exempel gavs att Ghosts och BF4 körs i 720p för att kunna uppnå 60 FPS. Det nuvarande utvecklar kittet måste ha 60 FPS i 3D 720p för att upplevelsen ska vara bra. Så redan nu har konsolerna svårt att hänga med. Så vad händer sen när konsumentversionen kommer ut?
Also: "The problem with consoles in general is that once they come out they're locked to a certain spec for a long, long time. Look at the PCs that existed eight years ago. There have been so many huge advances since then.
"Now look at the VR hardware of today. I think the jump we're going to see in the next four or five years is going to be massive, and already VR is a very intensive thing, it requires rendering at high resolutions at over 60 frames a second in 3D."
Or kör sbs så du behöver bara standard upplösning.
Alltså konsument varianten kommer ha stöd för 1080p vilket är 960x1080 för varje öga. För att rendera den bilden eller bilderna kommer det kräva samma som rendera en bild på 1920x1080.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
De har väl helt enkelt inte fått till någon "deal" med någon av tillverkarna. Sony ryktas ju hålla på med en egen variant.
Förut höll han ju på att snacka om att den kanske skulle kunna användas med PS3.
Eller så har han ändrat åsikt, vilket man bör göra i ljuset av ny information.
Som exempel gavs att Ghosts och BF4 körs i 720p för att kunna uppnå 60 FPS. Det nuvarande utvecklar kittet måste ha 60 FPS i 3D 720p för att upplevelsen ska vara bra. Så redan nu har konsolerna svårt att hänga med. Så vad händer sen när konsumentversionen kommer ut?
De behöver en stor marknad för att överleva. Nu när de inte samarbetar med en eller flera av konsoltillverkarna så har man ju vänt sig mot mobiltelefonmarknaden istället.
Jämför med Nvidia som började kritisera konsoler så fort de inte fick vara med och "leka" i den nya konsolgenerationen. De som varit potentiella affärspartners blir plötsligt en konkurrent och då börjar man tala illa om deras produkter.
Tvspel kan vara fantastiskt roliga, men skriv inte att dem leder utvecklingen och det är det bästa man kan köpa för pengar.
Utav en enkel anledning, billigt kan INTE vara bäst, det är en omöjlighet.
PC kommer hela tiden att leda utvecklingen då det gäller spel, för att man utvecklar spelen på PC, hårdvaran blir därefter och kan hela tiden uppgraderas, att det är dyrt råder det ingen tvekan om, men det hör inte hit.
Folk som älskar spel och tar sitt spelande på allvar, är villiga att lägga dem pengarna på sina maskiner.
Är man bara ute efter några timmars avkoppling på helgen eller efter jobbet, så funkar ett tvspel alldeles ypperligt.
Allt fyller en funktion, men att hävda att Xboner eller PS4 skall vara centrum i ett mediacenter för allt nöje är en kraftig överdrift.
alla konsoler borde bannas av den enkla anledningen att de suger.
Det var säkert därför Gta5 prioriterades till pc... nä just det, attans
och vems förlust var det?
jo spelarna. Attans.
Jag spelar på alla plattformar men hur man än vrider och vänder på det så är PC'n den ultimata spelplattformen, du kan göra precis som du vill.
kontroll, tangentbord och mus, bioduk, tv, datorskärm ja vad man vill.
det är bara lata och snåla människor och giriga spelutgivare som gjort att det blivigt som det är nu.
Konsoler borde ju vara perfekta för occulus, de är ju alltid samma så man vet att det alltid funkar.
Tror det vart någon sorts samarbetsproblem eller så blev occulus dissad av MS-Sony
Tycker det är skit bra att detta blir PC exklusivt, konsoler har redan så jävla mycket exklusiva spel osv, joy-killers.
Jag menar mer att om det sprids så är det bättre, bättre för VR,, bättre för occulus ju fler som använder den och man exkluderar en jäkla massa potentiella kunder om man inte har konsolstöd.
Skulle vilja säga det till Sony angående deras spelexklusivitet till PS.
Visst har han rätt men jag tror inte han kommer att stå¨för det i längden.
De fortsätter köra för PC och sen får de ett större genomslag. Med tiden när konsollernas prestanda och man vet vilka spel som faktiskt funkar, så lär en "light" släppas för konsollerna. I företagsvärlden står sig sällan ogillande av pengar särskilt länge.
Stor kundbas och stor köp-potential för ett färdigt koncept vore rent korkat att inte anfalla.ORNG - Occulus Rift Next Gen, skulle sälja bra i en färdig "slutversion" som är light av deras flaggskepp. Den vore ju "as is" och klar och inte behövas uppgraderas eftersom hårdvaran inte drivs framåt med tiden i konsollvärlden utan man går till nästa generation.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Konsoler borde ju vara perfekta för occulus, de är ju alltid samma så man vet att det alltid funkar.
Tror det vart någon sorts samarbetsproblem eller så blev occulus dissad av MS-Sony
Problemet är väl att spelutvecklare måste nog i så fall göra två lägen på spelen. För om spelen ska klara att driva runt 3D i (60fps? 120?) så måste man nog dra ner på effekter bra jäkla mycket.