The Witcher 3: Wild Hunt
Nej stride
Spelar första spelet atm men gillar verkligen inte stridssystemet eller röstskådespeleriet.. Blir rent ut sagt förbannad för att sättet man slåss på känns så stelt och tråkigt. Vill kunna uppskatta spelet då det har fått så bra poäng i olika recensioner.. Försöker ge det en chans för att både tvåan och trean ser riktigt intressanta ut. Blir striderna i ettan bättre senare?
Stridssytemet ändras inte i ettan, däremot är det lite omgjort i tvåan.
Spelar första spelet atm men gillar verkligen inte stridssystemet eller röstskådespeleriet.. Blir rent ut sagt förbannad för att sättet man slåss på känns så stelt och tråkigt. Vill kunna uppskatta spelet då det har fått så bra poäng i olika recensioner.. Försöker ge det en chans för att både tvåan och trean ser riktigt intressanta ut. Blir striderna i ettan bättre senare?
Ge det en chans, man vänjer sig till slut. Vet att jag ogillade det starkt första gången jag plöjde igenom ettan men det släppte efter ett tag. Vad du än gör så sluta inte spela efter två till tre timmar. Det tar ett tag innan det sätter igång ordentligt!
Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.
Spelar första spelet atm men gillar verkligen inte stridssystemet eller röstskådespeleriet.. Blir rent ut sagt förbannad för att sättet man slåss på känns så stelt och tråkigt. Vill kunna uppskatta spelet då det har fått så bra poäng i olika recensioner.. Försöker ge det en chans för att både tvåan och trean ser riktigt intressanta ut. Blir striderna i ettan bättre senare?
Det är betydligt smidigare i tvåan och saknar den där tajmingfunktionen som är i ettan. Gillar du inte röstskådespeleriet i ettan lär du inte gilla det i tvåan heller.
Hur förändras stridssystemet i tw2?
What if..... alla bilder och videor vore från konsol versionen som har något försämrade texturer och som saknar lite extra grafiskt lullull :'D
Spelar första spelet atm men gillar verkligen inte stridssystemet eller röstskådespeleriet.. Blir rent ut sagt förbannad för att sättet man slåss på känns så stelt och tråkigt. Vill kunna uppskatta spelet då det har fått så bra poäng i olika recensioner.. Försöker ge det en chans för att både tvåan och trean ser riktigt intressanta ut. Blir striderna i ettan bättre senare?
Om du inte har hunnit allt för långt så kanske detta är något. Har själv inte testat moden då jag ännu inte har installerat TW1, men det lutar mot båda textur mod och combat mod...
Är spelet bra? Vad ligger närmast? Dragon Age?
Går spelet ut på att slåss mot monster?
Spelet är inte bra utan fantastiskt. Det finns inga spel som är som Witcher spelen. Du är Geralt en monsterjägare, men han är även en legoknekt med ett samvete.
Ta och köp Witcher 1 & 2 från gog.com och du kommer att få många spännande speltimmar.
Jag gillar att spelet har områden som inte går att spöa för tidigt det känns så konstigt när man på lvl 1 kan döda en drake eftersom många spel idag ökar svårighets graden efter spelarens nivå, det borde finnas områden som är oj jäklar den där han käkade upp mig till frukost, nog bäst att gå och prova någon annanstans tills vidare. Istället för att kunna gå och göra allt nästan direkt det känns inte som om man går framåt och blir tuffare annars tycker jag.
Jag har aldrig spelat något Witcher-spel. Är det känt hur det kommer fungera i Witcher 3 med dessa saker?
- Levlingssystem
- Loot
- Hur fiender och loot levlar i förhållande till en själv
Ett krux att överkomma i open world-spel som är minst lika stort som att fylla spelet med liv, tycker jag är att se till att svårighetsgraden flyter på bra. Jag älskar open world-spel men tyvärr är de flesta 80 % roligare under den första fjärdedelen-tredjedelen av spelandet. Sen blir det för enkelt eller för "utspätt". En baksida med att omvärlden ska hålla jämn takt med ens egen utveckling ser man exempel på i Dead Island vad gäller fiender och vapen. Det är så strikt styrt att det liksom känns som att langoljärerna är och nafsar en i baken, det som var aktuellt för en halvtimme sedan är sedermera helt bortsopat. Man kan inte utveckla en personlig känsla för något vapen eftersom man kommer hitta ett avgjort bättre vapen alldeles strax. Lite samma problem i Borderlands 2. Skyrim hanterar det bra vad gäller fiender och vapen, ett tidigt fått vapen behöver inte alls bli inaktuellt. Dark Souls är i en liga för sig.
Och så är det förstås alltid fantastiskt med spel där man får göra många komplicerade val när man levlar och att levlingen är ganska "sträng" mot en, att det inte bara rasar in nya levlar. Neverwinter Nights är ett exempel på bra, spännande, intrikat och "inte hålla handen"-levlingssystem.
Gillar också random loot, även vad gäller "bosskistor". Champions of Norrath och dess uppföljare är på min topp 10-lista någonsin typ enbart tack vare sin hejdlöst spännande slumpmässiga loot Om det alltid ligger samma saker i alla kistor så blir omspelningsvärdet kraftigt sänkt. Tänk Fallout 3 och New Vegas, ni hade gått från 10 av 10 till 11 av 10 i poäng om det bara var lite slumpmässighet i looten ...
Dela gärna med er av era tankar kring dessa aspekter i The Witcher-serien och vad gäller 3:an om nu ens något är känt om det.