Farväl, Games for Windows Live
På grund av att de flesta förändringar de gjort de senaste åren har varit förfärligt dåliga.
Det är inte ofta de gör något så här positivt, så ja, det kanske är en "kul" åsikt...
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jaja jag är väl trög då men "De uppmanar er som har poäng kvar att spendera dem så fort som möjligt, då de kommer bli obrukbara den 22 augusti.
" När jag läser förstår jag ju att det bara är GFWL poängen som försvinner INTE XBL poäng/pengar.
Ville bara vara säker på att XBL poäng görs om till pengar och inte tas bort
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Uplay får gärna stänga ner, värdelös tjänst. Men origin och steam? Nej.. man vill ju gärna kunna ladda ner sina spel som man köpt på respektive tjänst liksom..
Fysiska versioner.. De där fysiska versionerna kunde ju nästan lika gärna vara en tom förpackning med nyckel nuförtiden Old school fysiska versioner (där inte halva spelet behövs laddas ner) är nog rejält på utgång tror jag och har varit länge.
MS klättrar sakta uppåt men faller fortfarande lite då och då.
Men detta är ett stort kliv och det känns bra att man kommer slippa GFWL i framtiden.
Tips på vad jag kan spendera 200 poäng på?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
vänta nu, vadå poängen blir obrukbara efter 22 augusti?
vaknade precis, så jag kanske har lässvårigheter, men när jag försöker läsa här
så verkar det ju som om poängen konverteras till riktig valuta,
man ska tydligen kunna aktivera microsoft points kort efter den 22, då de istället blir pengar direkt.
har man points på gfwl, så borde de gå att använda i xbox live senare, inte gå upp i rök, menar jag.
Tack och adjö Games for Windows Live. Må vi aldrig ses igen.
Härligt! Mer sånt här!
Exakt.
Vansinnigt dåligt skriven nyhet! Den stämmer ju för fan inte. Om författaren av nyheten har någon sorts yrkesstolthet överhuvudtaget, så bör denne ändra det den skrivit..
Slappt..
Och det är DÄRFÖR vi hatar den här typen av tjänster framför gamla hederliga fysiska media och lokala savefiler... >=/
"Allt blir bättre med Italo Disco"