100 sätt att spela Splinter Cell: Blacklist
"If you got girl problems I feel bad for you son, I got 99 problems but the bitch ain't one!"
Ska vara 99 som eatem påpekar :>
Inte 99 problem då?
Jag låter er lista ut anledningen till min omskrivning
I am the black wizards.
Spelet verkar lida av vissa märkliga "moment" enligt vissa spelsajter.
Jaja men kan man fortfarande skjuta ut alla ljuskällor och plocka vakter en efter en?
Det kommer i DLC 1
Det ser ändå ut som ett bra spel imo, kanske inte likadant som alla de gamla splinter cell. Men den serien har inte kunnat replikera sin topp kring chaos theory. Jag menar, personligen så blev det ganska uttjatat med spliner cell. De fyra första spelen är enligt mig väldigt lika varandra, conviction gick lite väl mycket out of stealth. Men denna blandningen, den ser bättre ut faktiskt.
Ska bli kul att återbesöka Spies vs Mercenaries igen, även ifall det blivit mer pangpang än smygsmyg. Många goda minnen från Pandora Tomorrow när man kommunicerade med sin enda teammate och koordinerade planer osv. Har nog aldrig varit mer nervig i ett spel som när man står och knapprar på en konsol och man helt plötsligt ser ljusfacklan från legoknektarnas vapenmonterade ficklampa, det är äkta panik som infinner sig där. Som sagt, vissa förändringar jag inte håller med om i designen men kommer nog ha kul med det ändå!
Har dom slutat göra spel som man spelar själv? Varför ska alla spel ha massa scriptade sekvenser å skit som helt slaktar inlevelsen och kapar upp gameplayet till småbitar
Det var väl själva fan vad alla klagar. När spel inte låter en spela som man själv vill så ska det klagas på det. När spel låter en spela som man själv vill, då passar inte det heller.
Och Michael Ironside har inget problem med att lämna över rollen till någon annan. Det är dessutom antagligen för fysiskt krävande för honom att göra Fisher nu. Med dagens motion capture-teknik så fångar man rörelser, ansiktsmimik och röst på en gång, och det kräver en hel del: http://www.youtube.com/watch?v=qlUnTcjlkd8
Det var väl själva fan vad alla klagar. När spel inte låter en spela som man själv vill så ska det klagas på det. När spel låter en spela som man själv vill, då passar inte det heller.
Och Michael Ironside har inget problem med att lämna över rollen till någon annan. Det är dessutom antagligen för fysiskt krävande för honom att göra Fisher nu. Med dagens motion capture-teknik så fångar man rörelser, ansiktsmimik och röst på en gång, och det kräver en hel del: http://www.youtube.com/watch?v=qlUnTcjlkd8
Tycker de är fel sätt att fokusera på spelet, att ta väck en ikon som gjorde Sam Fisher till den han är och sätta in en ny och yngre person för att göra cinematics bättre? Dem kunde väl låtit rösten vara kvar om de nu velat ha Ironside faktiskt. Dem har ju tydligen en stuntman som gör visa capture-teknik åt nya killen också, så likt förbannat blir de väl att en röst kommer spelas in efteråt.
En annan sak som stör mig också på är att att de fortsätter direkt efter Conviction och helt plötsigt gjort Sam Fisher en yngre version. Man har ju växt med Sam från första spelet och stor vikt har även legat på hans dotter, men nu blir ju den nya killen typ bara 15 år äldre än sin egna dotter.
Dem borde gjort som Bourne Legacy och istället skapat en helt ny Splinter Cell-agent som tagit över Sam Fisher.