World of Warcraft tappar spelare
Folk som verkligen spelar wow. Eller bara de som ha ett wow konto? Tror inte de finns så många som spelar det längre.
Mm, dessa siffror är oftast mest intressanta.
Hur mycket spelar dessa 8,3 miljoner spelare? Är det dagligen eller kanske en gång i månaden?
Ungefär som Facebook med en halv miljard konton, men hur många har varit aktiva senaste halvåret? Annars är det ju skitsamma...
Folk som verkligen spelar wow. Eller bara de som ha ett wow konto? Tror inte de finns så många som spelar det längre.
Mm, dessa siffror är oftast mest intressanta.
Hur mycket spelar dessa 8,3 miljoner spelare? Är det dagligen eller kanske en gång i månaden?
Ungefär som Facebook med en halv miljard konton, men hur många har varit aktiva senaste halvåret? Annars är det ju skitsamma...
Alla som har en aktiv subscription som dom betalar för, blizzard räknar tex. inte trials eller gratis-månader som aktiva subscriptions.
Fast jo, det kanske finns personer som betalar varje månad men inte spelar, jag skulle dock inte tror att det är en stark majoritet.
Varför utelämnar FZ viktiga fakta?
- Den största spelarförlusten har skett i Kina främst på grund av ökad F2P-konkurrens i Asien.
- Det är främst "casual"-spelare som lämnat spelet
- Samt att spelare konsumerar innehåll snabbare vilket leder till att man slutar prenumerera, men börjar prenumerera när nytt innehåll publiceras.
Källa: http://www.mmo-champion.com/content/3241-WoW-Down-to-8-3-Mill...
Förmodligen för att alla 12-åringar som en gång spelade spelet har vuxit upp och för alla nuvarande 12-åringar så är inte spelet tillräckligt inbjudande...
Det var ett välldig generallisering av åldersgruppen på spelet. När spelet kom var jag 16 tror jag... spelade det i 3 år och det gjorde resten av min skola med. Och majoriteten av folket som spelade i de guilder man var med i hade en ålder mellan 15-35.
Det verkar som om spelet inte passade dig efter som man gärna gämför något man inte tycker om med p12 men de var rätt kasst av dig... tänk lite längre än så tack... Kommentaren var isf "p12"..
Spelet är mer än 10 år gammalt och har gått från 12 - 8.3 miljoner spelare... folk tröttnar... och de gör man även om man är 12 eller 50..
vem som helst kan inse att man inte kan mjölka den sura kossan hur långt som helst, WoW är ett spel som kommer finnas i mitt huvud resten av mitt liv, otroligt bra spel men att det är över nu, patch 4.1 blev döden för WoW i mina ögon, allt blev megafaceroll. Är nöjd med dessa 5-6 år jag fick utav spelet, många minnen! nu spelar jag WoW på BC och Vanilla servrar, its fucking great
feenix!<3
Fan va överkörd man blir om det kommer mer än 2 mobs på en när man bara har lvling gear på lvl 70..
Jag spelar hellre ett Free to Play och lägger småpengar på det till och från. Ett par exempel är:
Warframe. Man behöver inte betala något men jag har lagt in lite för att köpa något jag vill ha för att jag tycker det är ett tillräckligt bra system och spel för att jag ska vara nöjd med att göra det - utan någon tvång.
Neverwinter. Blev oerhört förvånad hur mycket jag älskade detta spelet. Jag har hittills inte riktigt blivit övertygad av ett MMO. Guild Wars 2 kom nog närmst att charma mig men efter 75 levlar blev jag så galet uttråkad. Neverwinter, är 60 strax och jag har inte varit rastlös en enda gång, jag har lika mycket kul nu som i början av spelet - om inte mer! Köpte Guardian Founder.
League of Legends. Jag är rädd för att nämna hur mycket jag lagt på detta spelet. Älskar man något så... (Spelat sen Beta)
Så nej, verkligen ingenting emot Free to Play sålänge det inte är ett Pay to Win, och sålänge det inte blir allt för mycket saker att betala för att man mer eller mindre känner att det är ett krav. Det sämre är väl communityn som kommer med modellen, men det kan jag nog leva med.
Som Casual-spelare så har jag spelat varenda expansion. I samma mönster: Köra igenom storyn, styra maxlevel, säga upp prenumerationen. Det är väldigt få spel som överlevt så pass länge. Det enda spelet som överlevt riktigt långt (om man kollar år / spelare) är nog Half-life1, detta pga CS1.6
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Spelet är mer än 10 år gammalt och har gått från 12 - 8.3 miljoner spelare... folk tröttnar... och de gör man även om man är 12 eller 50..
Spelet släpptes november 2004 i USA och februari 2005 i EU så jag vet inte riktigt hur du räknar dina år
I övrigt så håller jag med dig
La personligen ner wow i WOTLK, fattar inte hur folk kunde acceptera att få en gammal instance som man lirade och nästan klarade i vanilla!
Menar du Nax? Om du nästan klarade den i vanilla tillhör du en extremt liten minoritet. Att folk kunde acceptera den beror på att de helt enkelt aldrig spelat den förut.
Eftersom Nax ansågs vara den bästa instansen Blizzard någonsin gjort, var det ett smart val av dom att lansera den för den breda allmänheten. Tråkigt för den lilla skaran hardcore-rädare som redan klarat den, dock.
Varför utelämnar FZ viktiga fakta?
- Den största spelarförlusten har skett i Kina främst på grund av ökad F2P-konkurrens i Asien.
- Det är främst "casual"-spelare som lämnat spelet
- Samt att spelare konsumerar innehåll snabbare vilket leder till att man slutar prenumerera, men börjar prenumerera när nytt innehåll publiceras.
Källa: http://www.mmo-champion.com/content/3241-WoW-Down-to-8-3-Mill...
Mindre jobb = pengar.
Aftonbladet kör med samma taktik.
Varför utelämnar FZ viktiga fakta?
- Den största spelarförlusten har skett i Kina främst på grund av ökad F2P-konkurrens i Asien.
- Det är främst "casual"-spelare som lämnat spelet
- Samt att spelare konsumerar innehåll snabbare vilket leder till att man slutar prenumerera, men börjar prenumerera när nytt innehåll publiceras.
Källa: http://www.mmo-champion.com/content/3241-WoW-Down-to-8-3-Mill...
Eller så är folk bara kloka nog att fatta att spelet inte är lika bra längre ?
La personligen ner wow i WOTLK, fattar inte hur folk kunde acceptera att få en gammal instance som man lirade och nästan klarade i vanilla!
Jasså det fattar du inte?
Förklaringen är enkel: endast 1 % av wow-populationen satte sin fot i Naxxramas under vanilla så många var nog rätt glada att få uppleva det. Men visst, naxxramas i vanilla var awesome, medan Wotlk-varianten var lite för enkel.
Jag lirar fortfarande. Spelet är i ett mycket bättre tillstånd nu än vad det var i Cata, enda jag har att klaga på är LFR och PvP balansen. Sen att det inte är samma sak längre... Är ju en helt annan femma.
Om mina kompisar slutar så slutar dock jag också, det är inget spel som man lirar själv. Antar att det kanske är så dom förlorar mycket prenumeranter.