Far Cry 3 får återspelbara utposter och ny svårighetsgrad
Ubisoft har med hjälp av fans lite överallt kommit fram till att de som vill överta utposter i den idylliska världen ska kunna göra det, om och om igen. Samt en ny svårighetsgrad och lite annat smött å gött.
#far-cry-3, #far-cry-2, #ubisoft
Att överta piraternas utposter samt göra uppdragen där man skulla ha ihjäl en snubbe med kniv var höjdpunkterna i FC3. Jag kände inte så mycket för storyn eller karaktärerna i största allmänhet, men spelglädjen i att ta över en utpost utan att ens bli upptäckt var fantastisk. Bara sten, kniv och båge!
Jag spelar det på Warrior just nu och det är verkligen på tok för enkelt så det här kom ju som en julklapp. Allra roligast tycker jag eg. det var när man försökte ta sig till radiomasterna utan att först rensa baserna. Då var vägar fortf. fulla av patruller som man försökte undvika så gott det gick, det var riktigt spännande!
Låter ju nice, måste skaffa det här och Dishonored en vacker dag, men har för mycket oklarade spel atm.
Ni som spelat spelet, hur låter det med Master Difficulty? Är det svåraste som finns i spelet idag för lätt, för svårt? När jag spelade Far Cry 2 så kände jag att det svåraste läget var lite för mycket (för en gång skull)
Game long and prosper
Trevligt, men kan vi inte få lite fler vapen, eller iallafall lite mods?
Finns redan massor av vapen i spelet. I alla fall jag är nöjd med mängden vapen.
Mods finns det en del av.
http://farcry.nexusmods.com/
Nu saknas bara att dom ska fixa multiplayer... men ja de lär inte hända
Alltid trevligt med såna här initiativ.
Men istället för:
"MASTER-svårighetsgrad där fiender är aggressivare, farligare och fler"
så hade jag hellre sett:
"MASTER-svårighetsgrad där fiender är betydligt smartare och kan samarbeta i grupp, använder sig av växelvis framryckning, etc."
Då skulle de varken behöva vara fler eller aggressivare, men man skulle ändå få det betydligt svettigare och roligare.
Riktigt nice.
Saknade detta, skulle även vilja ha åter spelbara uppdrag medans dom ändå är igång!
Fiender i spel ska inte återuppstå. Var är logiken i det. Samt så ska det kännas i ett spel att man verkat och då påverkat spelvärlden. Men spel som nollställer sig hela tiden stinker.
Hade fienderna haft en resurspool av enheter och fordon som spawnar från utposter dom redan äger och med dessa anföll olika tappade utposter hade då jag fått lite mer inlevelse än "jaha då respawnar vi dom här tomtarna så jag kan panga dom medans jag står på huvet, spelar luft gitarr och drar helikoptern utan att nån ser mig".
Alltid trevligt med såna här initiativ.
Men istället för:
"MASTER-svårighetsgrad där fiender är aggressivare, farligare och fler"
så hade jag hellre sett:
"MASTER-svårighetsgrad där fiender är betydligt smartare och kan samarbeta i grupp, använder sig av växelvis framryckning, etc."
Då skulle de varken behöva vara fler eller aggressivare, men man skulle ändå få det betydligt svettigare och roligare.
Jo fler kamikaze piloter som stormar in i samma dörröppning behövs det inte fler av.
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)