Så bra sålde The Walking Dead
Förra årets bästa spel sålde som sig bör väldigt bra. Nu berättar Telltale hur mycket.
#telltale-games, #the-walking-dead-a-telltale-games-series, #tales-of-monkey-island, #jurassic-park-the-game
Körde på PC.
Jag gillar verkligen hela grejen med att det är en interaktiv berättelse mer än ett typiskt spel där man tar sig från cutscene till cutscene med lite skjutande emellan. DU är en huvudrollsinnehavare och måste ställa dig till svåra beslut som måste tänkas ut inom 5 sekunder. Du får inte tid att stanna och tänka till, som om det varit på riktigt.
Även om jag inte grät i slutet (är jag ett monster? Okej, jag snyftade lite iallafall...) är det en story som påverkade mig och inte kommer glömma i första taget; Det var mer av en erfarenhet än blott ett minne.
Och... Clementine vill man bara krama om =X
90% köpte det på grund av tv-seriens populäritet?!
...eller för att de en gång i tiden gjorde Monkey Island eller jurassic park..Yep, right.
Eller för att det är ett fantastiskt spel med en berättelse som berör, till skillnad från massa andra spel?
Videomupp
Mmmmm bidragit förstås. Men nä, majoriteten av sales, i alla fall "förstasalen" till en kund innan denne fastnat för resten av serien beror på tv-serien. Inget fel i det, jag ser bara inte något nämnt om det iartikeln ovan utan bara "allt utom det". Verkar otacksamt på nån vänster.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Jo Kane, det är ju alltid som så att alla licensspel blir årets spel och säljer i stora volymer. Eller va? Vems förtjänst är det de blev så? Jag kommer inte ihåg då Avatar: the Game eller Blade blev utnämnda till årets spel eller sålde i miljonexemplar.
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
PC-versionen har ju haft många problem, därför har jag undvikit att köpa det.
Verkar som jag är en av de få som inte alls var imponerad av detta spel? Hela grejjen med spelet är valmöjligheterna och storyn, men kände aldrig att min val betydde någonting. Dom enda konsekvenserna är skillnad på dialog.
Karaktärerna känns rätt platta i den mening att allt känns svart/vitt. Antingen gillar eller hatar dom spelaren, ingen direkt mellanting.
Oavsett vad man försöker säga eller göra måste vissa karaktärer dö, vilket gör att valen känns helt meningslösa.
Kika på playthroughs på youtube istället så har man fått samma underhållning som att spela det på egen hand.
Jo Kane, det är ju alltid som så att alla licensspel blir årets spel och säljer i stora volymer. Eller va? Vems förtjänst är det de blev så? Jag kommer inte ihåg då Avatar: the Game eller Blade blev utnämnda till årets spel eller sålde i miljonexemplar.
Nej men walking dead spelserien gjorde det av sin populäritet från tv-serien. Zombies säljer, så enkelt är det. Allt från filmer till tv-serer till spel idag är zombie-stort! Om det dessutom kombineras med spel och tv-serie så är det stor chans att lyckas.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Det är ju lite synd att det bara är prat om Tv-serien hit och dit.
Ni borde leta reda på Serienovellerna irl eller som pdf, rätt bra de också.
Visst är det så men jämförelsevis om man ser till vad som dragit mest till spelserien så är nog tv-serien mer skyldig än serierna (som i sig är mycket populära).
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Är väl kanske inte exakt samma som att sälja 8.5 milj exemplar dock skall nämnas. Köper man säsongen som, som kostar typ 250? Så räknas ju det som 5 "exemplar" av dom här 8.5 miljonerna.
Är intressant så man vet att Telltale kanske inte dragit in samma pengar som ett spel som kostar 500kr och inte är episodbaserat som säljer 8.5 miljner.
subterranean homesick alien
Kanon att det säljer bra. Det betyder att det kommer både en och två uppföljare till. Grymt! Hoppas att de kan hålla samma fina nivå på handlingen.
Har inget emot om de passar på och filar lite på animationerna framöver. Jag drabbades väl bara av lag några få gånger, och det var inget som störde direkt när resten var så makalöst bra, men de får gärna putsa till det litegrann när de ändå håller på.
Tycker det var ett grymt bra spel, men instämmer ändå lite i ovanstående post att det egentligen inte är så mycket påverkan av ens val. MEN, spelar man bara igenom spelet en gång så blir det en illusion av att en val har större betydelse än de egentligen har.
Hakar man upp sig på stela animationer eller annat nonsens så har man inte fattat sett skit - det handlar BARA om en berättelse och den berättelsen är fantastikt bra för att vara ett datorspel. Då spelar varken animationer eller QT-events någon roll.
Jag gillade alltihop, speciellt episodformatet som gjorde att jag under en och samma kväll kunde börja och avsluta. Jag hade gärna sett lite tätare släpp mellan episoderna dock (man tenderar ju att glömma....). Enda negativa jag kan tänka på är att det i vissa fall var lite för uppenbart och att det i vissa sekvenser kändes lite dåligt optimerat (PC). Men som sagt, det handlar bara om story.
Jag skulle gärna se att Telltale ger sig på andra TV-licenser och gör liknande spelformat av dem, typ Falling Skies, Sons of Anarchy etc... det hade varit skitgrymt!