Project Eternity större Kickstarter-succé än Adventure
BOM SHAKA PAW! Så lät det när trähattarna spöade peka-klicka-fansen. Project Eternity är numera den största Kickstarter-succén i spelvärlden.
#adventure, #obsidian, #project-eternity
"Glöm den föredettingen nu, för med (i skrivande stund) 3,49 miljoner dollar insamlade så har Obsidians rollspelsäventyr Project Eternity gått om Adventure som den största Kickstarter-succén hittills."
Ouya drog ju in 8,6 miljoner dollar.
Skönt att se folk visa att de fortfarande brinner så såna här spel och att de större utvecklarna inte behöver vara rädda att göra såna här old school rpg! Men folk får inte glömma att det måste finnas en viss balans hur ofta såna här spel släpps kommer det 5 spel på 3 år då blir folk trötta på det. Det är det som är lite problemet med alla dagens spel de kommer för ofta "imo".
Gillar munkar!
"Glöm den föredettingen nu, för med (i skrivande stund) 3,49 miljoner dollar insamlade så har Obsidians rollspelsäventyr Project Eternity gått om Adventure som den största Kickstarter-succén hittills."
Ouya drog ju in 8,6 miljoner dollar.
Ouya är ju en konsol, inte ett spel. Tror de menade spel på kickstarter.
73,986 backers
$3,986,929 pledged of $1,100,000 goal
0 seconds to go
Estimated delivery: Apr 2014
Nu är resan över och nu börjar allvaret
Vilket ös på live-tvn det var hos Obsidian
Grattis till både dom och oss backers som kommer få en fantastisk produkt i slutändan (jag vågar t.o.m påstå detta) 2014.
Happy, Happy... Joy, Joy!!!!
Kickstarter
Backers: 73,986
Pledged: $3,986,929
PayPal
Backers: 3,681
Pledged: $176,279
Totals
Backers: 77,667
Pledged: $4,163,208
Så de lyckades med bedriften att få in 4 miljoner dollar
Detta kommer göra underverk för Obsidian med spelutvecklingen av Project Eternity.
Längtar så det knakar i läderkalsongen
hm kan någon vänlig själ förklara Kickstarter för mig. Som jag förstår det så ska konsumenter betala ett företag att göra en produkt de vill ha i framtiden.
Som att ta risken att köpa aktier men utan chansen att få utdelning eller vinst om det går bra. Kan inte förstå varför man skulle göra det.
Som att ta risken att köpa aktier men utan chansen att få utdelning eller vinst om det går bra. Kan inte förstå varför man skulle göra det.
För att få chansen att ett spel som det här blir utvecklat överhuvudtaget. Ingen utgivare hade ställt upp med pengar för det här projektet utan hellre satsat på COD 57½ och liknande...
Med kickstarter kan utvecklarna istället förverkliga sina galna idéer och nostalgiska uppföljare, förutsatt att tillräckligt många vill se en sådan produkt.