Torchlight II – demo och fullversion släppta
Den förmodade Diablo III-dräparen blir din för en spottstyver. Fortfarande för dyrt? Då kan du testa innan köp.
#diablo-iii, #torchlight-ii, #runic-games
Najs med ett DEMO, det var allt förlängesen man fick ladda ner och testa ett spel genom ett demo.
Det är så att man ska köpa spelet bara för att^^
Torchlight II > Diablo 3.
Det var lite bekymmer igår när spelet släpptes att få registrerat sin kopia, men tacka vetja utvecklare som fortfarande gör spel som dom ska göras. Så kunde jag och polarn lira COOP via LAN (tunngle) nästan hela natten. Tog oss till level 20 ungefär, fruktansvärt underhållande! Rekommdenras starkt++++++
PS. Karaktärer som man gör offline/singleplayer/lan går att ta online också
Skrev en tråd på Steam forumet ifall ni vill lira med polare:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=328798...
om ni dock är morgontrötta som mig kort sagt, spela på LAN och använd Tunngle (ett VPN). Det har funkat felfritt för mig och flera vänner.
Btw, coop gäller upp till 6 eller 8 personer, inte bara 4 ifall någon trodde det!
En sak som jag har tänkt på är att när man spelar med en polare över LAN eller på nätet, hur regleras svårigheten då? Låt säga att jag spelar medium (vet ej svårigheterna) och han spelar hard, kan vi ej spela tillsammans då? Är det som i D3 att det blir svårare ju fler man är etc?
En annan sak om svårighetsgraden också: kan man ändra den under spelets gång ala skyrim tex eller är man fast på samma hela tiden? Tänkte ifall man blir övermodig och väljer en för hög grad eller tvärt om?
Submission is for the weak
Torchlight II > Diablo 3.
Det var lite bekymmer igår när spelet släpptes att få registrerat sin kopia, men tacka vetja utvecklare som fortfarande gör spel som dom ska göras. Så kunde jag och polarn lira COOP via LAN (tunngle) nästan hela natten. Tog oss till level 20 ungefär, fruktansvärt underhållande! Rekommdenras starkt++++++
PS. Karaktärer som man gör offline/singleplayer/lan går att ta online också
Hur kan man det, eller var det för att jag inte kunde registrera TL2 igår som jag inte kunde välja min single player char när jag skulle spela lan.
Spelade inte mkt igår, men köpte en kopia åt mig o tjejen så vi kan lana
grymt att det bara kostar ca 200 också! värt det inga tvivel! tycker det är skön grafik också
Köper du det för 200 så blir du lurad.
I ett sånt här påstående är det trevligt om man lägger till att det kostar runt 130 kronor på torchlights egna hemsida och på Steam går det på ca 180 kronor.
Happy playing!
Lite rädd att jag inte skulle starta på svåraste i stället för näst svåraste... hur stor skillnad är det för er som vet?
Det är hyffsad skillnad på veteran och elite, speciellt på bossarna, det märks som mest när man spelar multiplayer då blir det svårt som fan på elite. Testat med 6 spelare och det blir riktigt långa fighter, kul men svårt.
Veteran är hyfsat motstånd känns lagom inte för lätt inte för svårt, bossarna tar ett tag att döda och risken att man dör finns där hela tiden.
Som första gång skulle jag nog rekommendera veteran, ska du spela online kan du hoppa in eller skapa ett spel på annan svårighet ändå.
Lite rädd att jag inte skulle starta på svåraste i stället för näst svåraste... hur stor skillnad är det för er som vet?
Det är hyffsad skillnad på veteran och elite, speciellt på bossarna, det märks som mest när man spelar multiplayer då blir det svårt som fan på elite. Testat med 6 spelare och det blir riktigt långa fighter, kul men svårt.
Veteran är hyfsat motstånd känns lagom inte för lätt inte för svårt, bossarna tar ett tag att döda och risken att man dör finns där hela tiden.
Som första gång skulle jag nog rekommendera veteran, ska du spela online kan du hoppa in eller skapa ett spel på annan svårighet ändå.
Alltså, jag har startat som Mage på Vet. Jag upplever det som "medium", men jag dör helt klart på bossar ibland, eller om jag inte ser upp med vanliga lite svårare fiender - det är bra.
Jag spelade T1 back in the days, på för lätt nivå, det blev så tråkigt efter bara några timmar att jag avslutade och aldrig återvände till det spelet. Så det misstaget gör jag aldrig om.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Kul som fasen, både i SP och MP, alla svårighetsgrader tillgängliga från början och framförallt inget sabla RMAH. Här skall slaktas helgen lång.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Nu har jag inte testat något annat än elite och har en level 10 engineer. Jag skulle inte säga att det är särskilt svårt men det blir ganska drygt att slåss mot champions. Dom striderna tar väldigt lång tid och det blir en aning tjatigt att behöva fylla på med health potions hela tiden. Vid ett tillfälle fick jag springa runt och kitea två champions runt en pelare i ca 15 min med healing bot medan mitt pet köpte potions mellan varven.
Har däremot bara dött en gång än så länge och då fastnade jag mellan två mob packs på en bro.
Vi kör ett gäng på Veteran och det är lagom för oss. Champions är nasty och Bossar kan vara riktigt otrevliga. Nu är vi runt LvL 40 och tror vi är igenom större delen av ACT2.
Spelet har ett jävla tempo. Vilket till del styrs av att man inte vill att ens "Charge" går ner. Vilket gör att man oftast bara trycker på för att hålla laddningen uppe.
Vet inte hur många grr man missar att man plockat upp fina gears, då man inte haft tid att kolla sitt inventorie. För 130kr (4pack/4 på steam) så är det mer än värt pengarna.
Pga strulet med P2P så kör vi Evolve, som är ungefär samma som Tunngle. Vi testade P2P, men imellanåt blev vi utkastade får varandras game. Tror deras P2P server fortfarande har för stor mängd personer att hantera.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.