Fira 10 år med Battlefield 1942

Robot

Idag är det ett decennium sedan det första Battlefield äntrade spelhyllorna - fira det på vår spelserver och möjlighet att vinna signerade spel!

#battlefield-1942, #battlefield-3, #dice

Medlem

Bland det bästa spelet genom tiderna! Vilka minnen man har kvar!

Medlem

Bättre än alla andra BF - sjukt kul när man lanade i scoutstugan back in the days.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem

Tyvärr så blev det inte så mycket multiplayer i BF1942. Men det är nog fortfarande det bästa spelet i serien, specielt med modden Forgotten Hope. BF2 fick dock sig en rejäl skvätt med timmar i multiplayer.
BF2142 är också bra, men det är så dåligt optimerat så det kräver en monsterdator. Hoppas på ett nytt BF2142.

Det sorgliga är att man har lagt ned mer speltid på BFBC2 och BF3 än vad man har gjort i BF1942 och BF2. Det borde vara tvärt om...

EDIT:
Missade att ni hade en server uppsatt
Får väl hoppa in där på måndag då jag har skivorna hos farsan.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Bästa spelet :). Kommer ihåg hur man moddade demot och la till nya saker, release en del småsaker med. Tider det!

Medlem

Hade ju hellre vunnit ett signerat ex utav BF1942 faktiskt.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

JAG HITTAR INTE MIN SKIVA........

signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Fantastiskt spel.

Medlem

Det får nog bli en visit på servern tror jag minsann, se om man kan få lite fler av det gamla gardet att göra likadant.

Medlem

Dice borde gjort det gratis.

signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Hu, vad gammal man är

Medlem

Synd att 1942 var före min tid... Hade också velat ha massa minnen från den tiden

Medlem

Bästa BF ever

signatur

Meep!

Inaktiv

Minns det som igår, hypen för demot var stor på FZ och folk skrev av sig i forumet. Jag hade ingen aning om varför, men eftersom alla hyllade det så mycket så tankade jag också ner demot som precis hade släppts. Har för mig att det var en fredag eller kanske torsdag.

Plötsligt körde jag runt i ett underbart landskap i en liten jeep på Wake Island och insåg att detta är epic, och detta var innan ordet epic fanns i var gamers mun. Hämtade genast min bror för att berätta vilket häftigt spel jag hittat, och vi njöt länge av BF1942. Detta var, har jag för mig samtidigt som man fick ADSL och bredband i Sverige var på väg till alla, vilken underbar tid som gamer

Något sådant lär man aldrig få uppleva igen, om det inte kommer något nytt spel som man aldrig sett innan. Jag missade hela operation flashpoint också.

Medlem

Ehm, var inte Battlefield 10 år den 10e september?

Medlem

fyfan vilka roliga minnen man ha till BF1942 och Moden Desert combat

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hade varken bredband eller bra dator på den tiden. Så är det när man är uppvuxen i skogen. Blev dock massa lanande, men vi var aldrig fler än 10st och man fick aldrig någon bf känsla direkt på så få spelare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dumlen:

Hade ju hellre vunnit ett signerat ex utav BF1942 faktiskt.

Dice hade inget lager, tyvärr.

signatur
Medlem

BF1942 på Game Weekend (GW) lan på Försvarshögskolan i Stockholm, härliga minnen! Sedan kom Desert Combat och det blev en rejäl hit också på lanen

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

önskar bara att dice kunde göra en no cd patch till spelet, men men nu får man damma av fodralet i hyllan och plocka fram orginalskivorna igen

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Battlefield 1942, bästa spelminnena någonsin.

Medlem

Själv har man ett signerat exemplar av BF1942 i obruten förpackning ^^. Vann det från RadioGamer

Var ett sjukt bra spel.

signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Man blir lite varm i spel hjärtat när minnena dyker upp!
Svin dyrt adsl lina men oj vad många timmar det blev.

Detta var ju början fast man inte förstod det då.
Sedan kom kungen BF2 och jag köpte "specal Forces" till alla i clanen som var bästa BF tillägget. (änterhaken var helt suverän)

Sedan blev det bara bättre med varje släpp 2142 var sista bra i BF serien.
Men en kväll i veckan var det 1942.:)

signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Vilka minnen!
Vilka underbara och roliga LAN!
Vilka minnen med modden Desertcombat!

Kommer aldrig glömma det! <3

Medlem
Skrivet av bondmaster:

önskar bara att dice kunde göra en no cd patch till spelet, men men nu får man damma av fodralet i hyllan och plocka fram orginalskivorna igen

Ingen dice patch men det finns på nätet har tyvärr inte länken men sök BF no cd,
Alla i clanen hade den!

signatur

Medlem

Ett av dom allra finaste spelen som gjorts. Plöjde hundratals timmar co-op med kompisarna via LAN i mitt lilla rum...

För på den tiden gick det att spela co-op mot botar i battlefield, något som glömdes bort i senare versioner och därmed förlorade Dice/EA mig och mina vänner som kunder.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ett av dom allra finaste spelen som gjorts. Plöjde hundratals timmar co-op med kompisarna via LAN i mitt lilla rum...

För på den tiden gick det att spela co-op mot botar i battlefield, något som glömdes bort i senare versioner och därmed förlorade Dice/EA mig och mina vänner som kunder.

Saknar också botar ingame. För det är inte alltid det är kul att spela i "publickträsket"
Någon idiot har inbillat spel bolagen att alla vill vara online i dag.

signatur

Redaktör
Skrivet av Atlas Redscale:

Ehm, var inte Battlefield 10 år den 10e september?

Det var för USA-releasen, i Europa släpptes det den 20:e.

signatur
Medlem

Håll servern uppe, lätt bästa spelet i serien!

Medlem

Bästa minnet måste ändå varit från Desert Combat.
Var hos farsans polare och fick prova på lite MP, åkte med som skytt i en Blackhawk som cirklade runt en liten by full med talibaner och skapade tomhylsor i rasande fart, och det var så jävla ballt!
Sen var det ju skitcoolt att man kunde fylla Hercules-planet med folk på Gazala eller glida runt i dalarna med Apachen, BF3 är ju svintråkigt jämfört med DC på sin tid!

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar