Två miljoner Guild Wars 2

Robot

Trots hyllningar och fantastiska försäljningssiffror är Arenanet redan i full färd med att utveckla nya äventyr och upplevelser till sitt mmo.

#guild-wars-2, #ncsoft, #arenanet

Själv skaffar man de här om några dagar bara

Medlem

Level 80 och 400 jewelry, nu kanske man ska satsa på 100% map completion.

Medlem

varit level 80 i 1 vecka nu, Vet inte vad jag ska göra nu ..

Medlem

Köpte det, lirade det i 4 - 5 timmar - Och började med wow återigen för att jag insåg hur överhypat och skit spelet var.

Men som typiska fz läsare så lär jag få över 100 downvotes.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Köpte det, lirade det i 4 - 5 timmar - Och började med wow återigen för att jag insåg hur överhypat och skit spelet var.

Du gav uppenbarligen inte spelet en chans med tanke på ditt idiotiska inlägg. Att kalla spelet skit säger väl allt. Oavsett om du gillar det eller inte.

Medlem
Skrivet av doie331:

Pvp ftw!

Medlem

pvpn är tråkig

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Jag brukar göra samma... Fast omvända.

Startar wow och ser att ingen guildie är online, stänger ner efter 4-5 minuter och börjar med guild wars 2 igen för att jag insåg hur seglivat och skit spelet var.

signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Mahido:

pvpn är tråkig

Äger!

Medlem

Vi alla har olika åsikter - Jag dock fann ingen mening med att zergfesta i en 6 manna dungeon i två timmar och dö runt tio gånger genom att möta en "skillbaserad" boss där jag dodgar genom att dubbeltrycka på en tangent för att undvika en röd cirkel - Eller att slå på en dörr i 10 min för att ha en minuts pvp fight sen dra till nästa dörr.

Medlem

1. De är fem manna dungeons
2. Du kan använda V eller rebinda den om du inte gillar dubbelklicka WASD.
3. Det finns siege weapons av en anledning

Medlem

Hmm sugen på att testa, men med MoP runt hörnet så känns det som det inte är rätt tid och läge för det just nu. Får se hur MoP blir, det får avgöra om det blir test av GW2 eller ej.

signatur

Nämen!

Inaktiv

"FZ belönade spelet med 5 av 5. Läsarnas snittbetyg ligger just nu på imponerande 4,28 av 5 möjliga." Har helt missat att man som användare kan rösta och när jag tänkte prova så ser jag inte hur man gör?! Det är inte i samband med recensionen eller är jag blind?

Medlem
Skrivet av doie331:

Bli grym i PvP och möjligtvis en E-sport spelare? Klara Alla dungeons på Explore mode, Fixa Legendary items, 100% map completion, WvW eller gör en ny gubbe då varje ny gubbe du gör kommer sannolikt bli ett helt nytt äventyr!
Alla klasser är så olika och så har du 999 99999 9999 val att göra på hur ditt äventyr genom spelet kommer gå.
Det finns ju inte bara 1 zone till lvl 50-60 (eller övriga för den delen heller) utan 2-4 olika att välja bland.

Så det finns ganska mycket att göra. Förmodligen bara du som inte tänkt i 2 sec innan du satte huvudet i marken och bestämde sig för att det inte fanns något att göra.

Sedan kommer det komma massa nya saker också. Jag tror inte att en expantion är långt borta. Och i den kan vi nog förvänta oss en massa nya Dungeons, väldigt troligt något Raid liknande i WoW (då det kom i expantion's i GW 1), massa nya skills osv.

Det finns helt enkelt massor att göra. Sedan är spelet 3 veckor gammalt! Alla jämför det med wow som är 8 år gammalt, WoW var inte det WoW vi jämför det med idag heller från början så ge spelet tid. Under tiden har du redan massor med saker att göra. Sen kan det vara roligt att spela ett spel som inte är precis som WoW också.
Kan vara kul att göra något annat efter 8 år..
Så se på det hela lite annorlunda och ge det en ny chans!

Skrivet av buadaniel:

Tycker du borde ta och läsa det jag skrev över detta.
Gw 2 är sjukt innovativt och grymt. Folk ser bara vad som inte är med ist för alla grymma saker som faktiskt är med.
Ta och läs det jag skrev och ta verkligen och kolla på den bästa spel recensionen jag någonsin sett: http://www.youtube.com/watch?v=Ax-_06Acj8Y

Medlem
Skrivet av North:

"FZ belönade spelet med 5 av 5. Läsarnas snittbetyg ligger just nu på imponerande 4,28 av 5 möjliga." Har helt missat att man som användare kan rösta och när jag tänkte prova så ser jag inte hur man gör?! Det är inte i samband med recensionen eller är jag blind?

Gå till din spellista och lägg till Guild Wars 2. Alternativt klickar du på länken till spelets egna sida där betyget syns, och klickar på "Lägg till i min spellista". När du väl har det där så ser du direkt hur du sätter ditt betyg.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Spelade upp till lvl 60 första veckan och tröttnade .PvP'n är inte speciellt balanserad, det är bara svårare att upptäcka det i GW2 än i t.ext WoW. WvWvW va kul till en början men blev ganska långdraget. BG's va ganska kul men håller inte i längden för min del.

"Questing" var inget speciellt. Dom har bara gömt gamla objectives, " döda 8 av X" och istället satt en Bar som fylls desto fler du dödar. Fortfarande vanlig grind som i vilket MMO som helst.

Jag fick ut ett antal timmar av det men inget jag spelar nu. Kanske börjar spela det igen senare. Det är inget dåligt spel, bara inte för mig.

Medlem
Skrivet av Rinex:

Spelade upp till lvl 60 första veckan och tröttnade .PvP'n är inte speciellt balanserad, det är bara svårare att upptäcka det i GW2 än i t.ext WoW. WvWvW va kul till en början men blev ganska långdraget. BG's va ganska kul men håller inte i längden för min del.

Jag PvPade konstant under betan och har även gjort detsamma i stor utsträckning sen det släpptes. Jag har aldrig sett en mer balanserad PvP i ett MMO tidigare faktiskt. Vad är det som gör att du tycker att den inte är balanserad? Var det nån speciell klass du hade problem med extra mycket?

Skrivet av Rinex:

"Questing" var inget speciellt. Dom har bara gömt gamla objectives, " döda 8 av X" och istället satt en Bar som fylls desto fler du dödar. Fortfarande vanlig grind som i vilket MMO som helst.

Det där är inte sant. Det finns alltid alternativ att välja mellan för att fylla progressbar:en. Växla runt och gör det du känner för, resurrecta NPC:s, plocka mortal shells, döda fienden, skydda NPCs o s v... Till slut är bägaren full och då fortsätter man på annat håll.

Tråkigt att du inte trivdes med spelet. Vi får hoppas att det kanske ändras längre fram!

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Riktigt kul spel, lite tunnt på content just nu dock, känns inte som PvPn är allt som behövs på max nivån. Något saknas, kan inte säga vad bara

Medlem

Folk rusar upp i level. De spelar i timtals per dag och blir utbrända. Sedan dissat de spelet.

Inaktiv
Skrivet av marduk:

Folk rusar upp i level. De spelar i timtals per dag och blir utbrända. Sedan dissat de spelet.

Jag är bara lvl 32 än så länge. Långsam levlare, men har riktigt kul än så länge.

Skrivet av buadaniel:

IQ-befriade inlägg brukar få downvotes. Det går att säga att/varför man inte gillar spelet utan att låta IQ-befriad.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Vi alla har olika åsikter - Jag dock fann ingen mening med att zergfesta i en 6 manna dungeon i två timmar och dö runt tio gånger genom att möta en "skillbaserad" boss där jag dodgar genom att dubbeltrycka på en tangent för att undvika en röd cirkel - Eller att slå på en dörr i 10 min för att ha en minuts pvp fight sen dra till nästa dörr.

Du kan ju testa gå med i en guild, fixa TS/Skype/vent och sitta 5 man och lira Explorable Dungeons tsm, bland det roligaste Jag haft i ett MMO iaf.

Sen håller jag med om att zerga i wvw är tråkigt. Men samma sak gäller där, fixar ni 20+ pers i en organiserad grupp, sitter på TS och lirar tsm, sjukt kul.

signatur

Rwa?

Medlem

Hade gärna uppskattat en källa Fru FZ

Edit: Skitsamma, hittade en!

Medlem

Det var en lägre siffra än jag trodde, fanatikerna på div forum har ju menat på att dom sålt över 5m, hade själv tänkt nånstans runt 3.

Kul för dom vilket som, tyckte spelet var kul men kommer själv börja med wow igen nu när guilden börjar fyllas på igen efter mycket uppehåll.

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av doie331:

Bli grym i PvP och möjligtvis en E-sport spelare? Klara Alla dungeons på Explore mode, Fixa Legendary items, 100% map completion, WvW eller gör en ny gubbe då varje ny gubbe du gör kommer sannolikt bli ett helt nytt äventyr!
Alla klasser är så olika och så har du 999 99999 9999 val att göra på hur ditt äventyr genom spelet kommer gå.
Det finns ju inte bara 1 zone till lvl 50-60 (eller övriga för den delen heller) utan 2-4 olika att välja bland.

Så det finns ganska mycket att göra. Förmodligen bara du som inte tänkt i 2 sec innan du satte huvudet i marken och bestämde sig för att det inte fanns något att göra.

Sedan kommer det komma massa nya saker också. Jag tror inte att en expantion är långt borta. Och i den kan vi nog förvänta oss en massa nya Dungeons, väldigt troligt något Raid liknande i WoW (då det kom i expantion's i GW 1), massa nya skills osv.

Det finns helt enkelt massor att göra. Sedan är spelet 3 veckor gammalt! Alla jämför det med wow som är 8 år gammalt, WoW var inte det WoW vi jämför det med idag heller från början så ge spelet tid. Under tiden har du redan massor med saker att göra. Sen kan det vara roligt att spela ett spel som inte är precis som WoW också.

Skrivet av buadaniel:

Gw 2 är sjukt innovativt och grymt. Folk ser bara vad som inte är med ist för alla grymma saker som faktiskt är med.
Ta och läs det jag skrev och ta verkligen och kolla på den bästa spel recensionen jag någonsin sett: http://www.youtube.com/watch?v=Ax-_06Acj8Y

Finns det E-sport i MMO-spel?

Medlem

Bästa spelet på år och dagar!

signatur

The spiders won,t find us here.

Jag är inte förvånad.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Stich:
Skrivet av firsov:
Skrivet av doie331:

Skrivet av buadaniel:

Finns det E-sport i MMO-spel?

Arenanet har som mål att Gw2 ska bli ett E-sport spel och det är på god väg att ta sig. Gw är ju känt för sin pvp och det var väldigt många turneringar och ett som annat i det så GW2 har potential!

Medlem

Jag tycker det är för jäkla roligt och varje gång jag gör en ability blir jag lika förvånad över hur snygga de är

Medlem
Skrivet av buadaniel:

kan inte mer änn att hålla med... fast jag spelade det 4-5 dagar... pve:n var kul ett tag tills man tröttnade på alla public skit quests... spvp'n är som en hybrid mellan warhammer och wow.... når inte ända fram, och RvRvR är som en kopia direkt ur warhammer online... ren smörja

12
Skriv svar