Steam får nytt gränssnitt - anpassat för tv
Äntligen börjar de lite segare människor förstå att en PC kopplad till TVn i vardags rummet med en trådlös 360 game pad + trådlös tangent bord + mus är den ultimata gaming setup.
Jag spelar dock fortfarande FPS online vid bordet.... men annat är ju toppen att spela från soffan.
lol att människor fortfarande pallar med 360 / PS3 som sin huvud platform.
Denna uppdatering från steam är väldigt bra och kan bara bidra till PCns framtid.
Spela hur man vill? Ja tack, PC-spel på TV:n hade inte varit fel. OK, då säger vi det.
Äntligen börjar de lite segare människor förstå att en PC kopplad till TVn i vardags rummet med en trådlös 360 game pad + trådlös tangent bord + mus är den ultimata gaming setup.
Jag spelar dock fortfarande FPS online vid bordet.... men annat är ju toppen att spela från soffan.
Denna uppdatering från steam är väldigt bra och kan bara bidra till PCns framtid.
Sitter mjukt i min varma soffa med en PlayStation 3 kontroller kopplad till min PC.
Exakt va jag fixat för några veckor sedan. Sålde min ps3 o xbox360 och köpte en gaming dator från inet "taurus esport" och njuter av min 60tummare i fullhd + max settings i alla spel med min trådlösa 360 kontroll/ tbord+mus.
Everyday I worry all day
Vad dom helst kunde göra är att låta oss installera spel på olika hårddiskar. En SSD är inte billig, och man vill liksom bara ha saker på den som behöver hastighet.
finns 3 part mjukvara till det. slänger över ett helt spel på valfri hårddisk och lägger bara genvägar på 100 kb kvar. lätt att använda.
Vad dom helst kunde göra är att låta oss installera spel på olika hårddiskar. En SSD är inte billig, och man vill liksom bara ha saker på den som behöver hastighet.
finns 3 part mjukvara till det. slänger över ett helt spel på valfri hårddisk och lägger bara genvägar på 100 kb kvar. lätt att använda.
Link me up, bro!
Link me up, bro!
dom får ta och uppfinna en kontroll för steam med bättre precision än en ps3/xbox kontroll
Din kommentar är inte det minsta rolig och de finns inget problem med PS3-kontrollens precision! Skärpning!!
Jag skulle tro att han menar att du inte har samma precision med en handkontroll som med en Mus.
Skulle gärna vilja ha länk till det
Fungerar det även när spel ska patchas?
Eller måste man då föra över det till "main" hårddisken igen.
Exakt va jag fixat för några veckor sedan. Sålde min ps3 o xbox360 och köpte en gaming dator från inet "taurus esport" och njuter av min 60tummare i fullhd + max settings i alla spel med min trådlösa 360 kontroll/ tbord+mus.
Jag behåller min PS3 och 360, finns bra exklusiva spel till konsolerna och det är itne värt att sälja längre.
360n har jag inte använt på kanske 2 år. PS3n användar jag ofta men på sista tiden blir det mest 1920X1080 SSD laddade spel via Steam eller utan steam, i soffan med en 360 wireless gamepad.
"softa" fp(s)-rpg spel som Borderlands 2 eller fallout är ju toppen att spela från soffan med trådlös mus och tangent bord då man inte behöver twitcha
Att vissa orkar ens vänta på ladningstiderna på ps3 och 360... man dör tills man får ens spela.
Man ska inte heller glömma instant alt+tab om man vill få access direkt till 10001 andra funktioner datorn kan klara av, sen alt+tab snabbt tillbaka till spelet.
Konsoler är historik... jag har dom endast för att de kommer alltid släppas någon skit bra exklusivt spel man måste lira, annars skulle det inte vara något att ha.
dom får ta och uppfinna en kontroll för steam med bättre precision än en ps3/xbox kontroll
Din kommentar är inte det minsta rolig och de finns inget problem med PS3-kontrollens precision! Skärpning!!
Jag skulle tro att han menar att du inte har samma precision med en handkontroll som med en Mus.
Skulle gärna vilja ha länk till det
Fungerar det även när spel ska patchas?
Eller måste man då föra över det till "main" hårddisken igen.
De menar du inte!?
Link me up, bro!
Tackar tackar!
Jag har en fråga som jag alltid undrat över men aldrig hittat något bra svar på. Jag lirar bara konsol (PS3) för jag föredrar att spela med kontroll. Jag skulle lätt gå över till PC om spelen på PC är bra optimerad för en xbox/ps3-kontroll.
Så min fråga är: Är spelen bra optimerad för handkontroller på PC? Blir det samma känsla som att köra på konsol?
Hoppas det finns en snäll själ därute som svara mig
I want to play a game.
Jag har en fråga som jag alltid undrat över men aldrig hittat något bra svar på. Jag lirar bara konsol (PS3) för jag föredrar att spela med kontroll. Jag skulle lätt gå över till PC om spelen på PC är bra optimerad för en xbox/ps3-kontroll.
Så min fråga är: Är spelen bra optimerad för handkontroller på PC? Blir det samma känsla som att köra på konsol?
Hoppas det finns en snäll själ därute som svara mig
Finns typ 2 kategorier av spel på PC
PC Spel
Konsol portar
Konsol portar delas till:
Skit konsol portar som om du ska spela med mus + tangenter funkar BAJS ( Prototype 2 tex) men funkar "ok" med gamepad.
Bra konsol portar eller riktiga multi platforms som:
Sleeping dogs, darksiders 2, dead space 2
Funkar "PRIMA" med mus och tangenter och gamepad ( jag har inte testat gamepad på PC i Dead space 2 och jag har inte testat mus + tangenter i darksiders 2, men det ska funkar bra)
Det är bara att läsa en kort review om spelet innan du skaffar det.
Är det en skit konsol port köp inte.
Sedan hur kräsen du är är en annan sak.
Men testa prototype 2 med tangent + mus bara för skoj skull
Det funkade som skit med gamepad också tycker jag...
Trevliga nyheter!
Jag använder uteslutande min TV som skärm till datorn, och sitter i en skön recliner med tangentbordet i knät och musen på ett litet bord vid sidan.
Är skönt att ha bekvämligheten från konsolspelande, kombinerat med mångsidigheten från PC-spelande.
Allah är stor men jag har större
Dock är inte detta så jättekul för en svensk.. Du måste ju betala TV-licens för att innehava en TV :/ även om den inte är inkopplad till antenn.
Vet någon om denna lag håller på att ändras? det är ett jätteskämt att datorskärmar inte finns i större än 31,9 tum, köper du större än det måste du köpa en TV skärm och tvingas betala radio och tv avgift.
Dock är inte detta så jättekul för en svensk.. Du måste ju betala TV-licens för att innehava en TV :/ även om den inte är inkopplad till antenn.
Vet någon om denna lag håller på att ändras? det är ett jätteskämt att datorskärmar inte finns i större än 31,9 tum, köper du större än det måste du köpa en TV skärm och tvingas betala radio och tv avgift.
Eller gör som vi alla andra, skit i att betala den löjliga avgiften.
Kommer stasi och knackar på dörren, släpp inte in dem så har du inget att oroa dig över.
Allah är stor men jag har större
Gillar att använda både PC och 360, simplare enligt mig att hålla det separat, det plus att tvn och datorn står så jävla långt i från varandra och det finns inte plats att ändra på det. Sen är det ju skönt med konsol för enkelhetens skull, laddningstiderna kan vara lite långa ibland men i de flesta spel tycker jag det går riktigt fort om man bara installerar spelet på boxens hårddisk, undantaget skulle väl vara Skyrim som laddar förbannat långsamt.
TV lic lagen är på G och ska ändras 2014 och då troligen läggas på skattsedeln. Vilket gör att alla kan köra TV som de vill...
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Eller gör som vi alla andra, skit i att betala den löjliga avgiften.
Kommer stasi och knackar på dörren, släpp inte in dem så har du inget att oroa dig över.
Det är ingen löjlig avgift ! Vissa borde växa upp och ta betal ansvar som vi andra. Fast gratis är väl gott din snåljåp.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.