Call of Duty: Black Ops 2
I Call of Duty: Black Ops 2 höjer Treyarch ambitionsnivån och spar inte på superlativen för att beskriva vad de försöker göra. Vi provspelar och mäter sanningshalten i pr-svadan.
#treyarch, #call-of-duty-black-ops-2-2, #call-of-duty-world-at-war, #call-of-duty-black-ops, #activision, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #valve, #dota-2, #bungie
Har artikelförfattaren ens spelat senaste Call of Duty-spelen, måste man fråga sig?
Det som tidigare var Kill streaks, alltså ett slags belöningssystem för spelare som dödar flera motståndarspelare i oavbruten följd, har arbetats om för att vara mer rättvist. Tanken är att inte bara den spelare som radar upp en massa kills ska bli belönad – utan också de som ägnar sig åt det uppdrag som spelläget kräver. Översatt i generella speltermer skulle det betyda att också den som lägger krut på att försvara respektive jaga flaggor i ett capture the flag-läge ska få pris för det på samma sätt som den som bara bryr sig om sin egen k/d-ratio.
Det här fanns i Modern Warfare 3 också. Alltså man fick poäng (som räknades till belöningar) för att ta flaggor, säkra Domination-zoner, desarmera bomber, skjuta ner UAV osv osv osv. I MW3 kallas det för "point streak". Kan artikelförfattaren berätta för oss läsare på vilket sätt Black Ops II:s belöningssystem skiljer sig från MW3:s? Tack på förhand.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Jag ser fram emot detta, speciellt det nya ranking-systemet och de bättre möjligheterna för casters att kommentera och sända matcher.
Sen hoppas jag att bandesignen kommer tillbaka ifrån Blops, jag gillade de lite större öppna kartorna med mycket byggnader men även stora öppna områden.
Kartorna i MW3 var lite utav en besvikelse, det blev alldeles för trångt och intensivt...
Tänk om dom visste vad en exansion är.
Ny expansion varje år för 199-299kr men nej..
det är ett fullt nytt spel och måste ha en pristagg på 599kr.
Kan hålla med dig faktiskt, men som tur är så spelar jag på PC och där är det alltid ett par hundralappar billigare än till Xbox360/PS3
Har artikelförfattaren ens spelat senaste Call of Duty-spelen, måste man fråga sig?
Det som tidigare var Kill streaks, alltså ett slags belöningssystem för spelare som dödar flera motståndarspelare i oavbruten följd, har arbetats om för att vara mer rättvist. Tanken är att inte bara den spelare som radar upp en massa kills ska bli belönad – utan också de som ägnar sig åt det uppdrag som spelläget kräver. Översatt i generella speltermer skulle det betyda att också den som lägger krut på att försvara respektive jaga flaggor i ett capture the flag-läge ska få pris för det på samma sätt som den som bara bryr sig om sin egen k/d-ratio.
Det här fanns i Modern Warfare 3 också. Alltså man fick poäng (som räknades till belöningar) för att ta flaggor, säkra Domination-zoner, desarmera bomber, skjuta ner UAV osv osv osv. I MW3 kallas det för "point streak". Kan artikelförfattaren berätta för oss läsare på vilket sätt Black Ops II:s belöningssystem skiljer sig från MW3:s? Tack på förhand.
Du finns i alla trådar som har med callofduty att göra och försvarar det med hela ditt liv! Men jag förstår faktiskt din poäng här, har för mig att det fanns i MW3 också dock har jag bara spenderat några timmar med det.
Har artikelförfattaren ens spelat senaste Call of Duty-spelen, måste man fråga sig?
Det som tidigare var Kill streaks, alltså ett slags belöningssystem för spelare som dödar flera motståndarspelare i oavbruten följd, har arbetats om för att vara mer rättvist. Tanken är att inte bara den spelare som radar upp en massa kills ska bli belönad – utan också de som ägnar sig åt det uppdrag som spelläget kräver. Översatt i generella speltermer skulle det betyda att också den som lägger krut på att försvara respektive jaga flaggor i ett capture the flag-läge ska få pris för det på samma sätt som den som bara bryr sig om sin egen k/d-ratio.
Det här fanns i Modern Warfare 3 också. Alltså man fick poäng (som räknades till belöningar) för att ta flaggor, säkra Domination-zoner, desarmera bomber, skjuta ner UAV osv osv osv. I MW3 kallas det för "point streak". Kan artikelförfattaren berätta för oss läsare på vilket sätt Black Ops II:s belöningssystem skiljer sig från MW3:s? Tack på förhand.
Du finns i alla trådar som har med callofduty att göra och försvarar det med hela ditt liv! Men jag förstår faktiskt din poäng här, har för mig att det fanns i MW3 också dock har jag bara spenderat några timmar med det.
För det första ser jag inte hur det här är ett "försvar"? Det här var bara en enkel fråga och konstaterande om artikeln till artikelförfattaren. De flesta väljer bara att skriva "ORKA!" eller "Vem bryr sig!", vilket inte på något sätt bidrar konstruktivt till diskussionen.
Och för den andra, du poängterar aldrig alla andra som också ALLTID kommenterar alla Call of Duty-nyheter, förslagsvis de som är negativa. Hur kommer det sig?
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Har artikelförfattaren ens spelat senaste Call of Duty-spelen, måste man fråga sig?
Det som tidigare var Kill streaks, alltså ett slags belöningssystem för spelare som dödar flera motståndarspelare i oavbruten följd, har arbetats om för att vara mer rättvist. Tanken är att inte bara den spelare som radar upp en massa kills ska bli belönad – utan också de som ägnar sig åt det uppdrag som spelläget kräver. Översatt i generella speltermer skulle det betyda att också den som lägger krut på att försvara respektive jaga flaggor i ett capture the flag-läge ska få pris för det på samma sätt som den som bara bryr sig om sin egen k/d-ratio.
Det här fanns i Modern Warfare 3 också. Alltså man fick poäng (som räknades till belöningar) för att ta flaggor, säkra Domination-zoner, desarmera bomber, skjuta ner UAV osv osv osv. I MW3 kallas det för "point streak". Kan artikelförfattaren berätta för oss läsare på vilket sätt Black Ops II:s belöningssystem skiljer sig från MW3:s? Tack på förhand.
Nej, det kan jag tyvärr inte. MW3 är det enda i serien jag inte spelat. Och eftersom Vahn presenterade det som det hetaste sedan skivat bröd antog jag att det var nytt. Men det bevisade alltså bara ytterligare min tes om att han återuppfinner hjulet med sin myndiga stämma. Jag ska forska närmare i vad skillnaderna är och återkomma!
Har artikelförfattaren ens spelat senaste Call of Duty-spelen, måste man fråga sig?
Det som tidigare var Kill streaks, alltså ett slags belöningssystem för spelare som dödar flera motståndarspelare i oavbruten följd, har arbetats om för att vara mer rättvist. Tanken är att inte bara den spelare som radar upp en massa kills ska bli belönad – utan också de som ägnar sig åt det uppdrag som spelläget kräver. Översatt i generella speltermer skulle det betyda att också den som lägger krut på att försvara respektive jaga flaggor i ett capture the flag-läge ska få pris för det på samma sätt som den som bara bryr sig om sin egen k/d-ratio.
Det här fanns i Modern Warfare 3 också. Alltså man fick poäng (som räknades till belöningar) för att ta flaggor, säkra Domination-zoner, desarmera bomber, skjuta ner UAV osv osv osv. I MW3 kallas det för "point streak". Kan artikelförfattaren berätta för oss läsare på vilket sätt Black Ops II:s belöningssystem skiljer sig från MW3:s? Tack på förhand.
Nej, det kan jag tyvärr inte. MW3 är det enda i serien jag inte spelat. Och eftersom Vahn presenterade det som det hetaste sedan skivat bröd antog jag att det var nytt. Men det bevisade alltså bara ytterligare min tes om att han återuppfinner hjulet med sin myndiga stämma. Jag ska forska närmare i vad skillnaderna är och återkomma!
Okej, tack för svaret!
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Har BO2 samma dedikerade system som BO?
Om du menar att PC kommer ha rankade dedikerade servrar så är svaret ja.
Ja, jag menade till PC, men lite mer om hur dom kommer och ge ut servrarna, om det är som på den gamla goda tiden, eller att det är att olika utvalda serverhanterare "lånar" ut servrar till dom som betalar för det
Har BO2 samma dedikerade system som BO?
Om du menar att PC kommer ha rankade dedikerade servrar så är svaret ja.
Ja, jag menade till PC, men lite mer om hur dom kommer och ge ut servrarna, om det är som på den gamla goda tiden, eller att det är att olika utvalda serverhanterare "lånar" ut servrar till dom som betalar för det
De har inte tillkännagivit de detaljerna än, tyvärr. Det kommer nog komma information inom den närmaste tiden, hoppas jag.
Men om jag får spekulera så är jag rätt säker på att de kommer göra som i Black Ops, dvs bara tillåta tredjeparts-servrar. Detta för att skydda serverfilerna och försvåra hackandet, fuskandet, boostandet och liknande.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Hur var det nu, utvecklar de separat till PC eller det blir en värdelös konsolport som alla andra CoDs?
PC-versionen kommer ha mycket som konsollerna inte har. Mer info här:
http://community.callofduty.com/community/call_of_duty/englis...
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
om folk verkligen avskyr CoD så mycket, varför inte sluta supporta spel-utvecklarna och bojkotta spel serien? sen i slutändan kommer "alla" att köpa BO2 ändå och antagligen vara halv förbannade och klaga. tycker det är dags av spelarna att protestera och visa sitt missnöje
ps. själv har jag inte slängt bort minna pengar på Cod sen slutet av 2007 (cod4)
Har artikelförfattaren ens spelat senaste Call of Duty-spelen, måste man fråga sig?
Det som tidigare var Kill streaks, alltså ett slags belöningssystem för spelare som dödar flera motståndarspelare i oavbruten följd, har arbetats om för att vara mer rättvist. Tanken är att inte bara den spelare som radar upp en massa kills ska bli belönad – utan också de som ägnar sig åt det uppdrag som spelläget kräver. Översatt i generella speltermer skulle det betyda att också den som lägger krut på att försvara respektive jaga flaggor i ett capture the flag-läge ska få pris för det på samma sätt som den som bara bryr sig om sin egen k/d-ratio.
Det här fanns i Modern Warfare 3 också. Alltså man fick poäng (som räknades till belöningar) för att ta flaggor, säkra Domination-zoner, desarmera bomber, skjuta ner UAV osv osv osv. I MW3 kallas det för "point streak". Kan artikelförfattaren berätta för oss läsare på vilket sätt Black Ops II:s belöningssystem skiljer sig från MW3:s? Tack på förhand.
Skillnaden är följande.
I MW3 belönas spelaren med 1 poäng för respektive sak. För att döda någon, för att ta över flaggan, ta över en punkt, lämna flaggan osv.
I Black ops 2 har lite annorlunda system. Varje scorestreak är värdesatt med siffror. Nu vet jag inte exakta siffror och scorestreaks men, t.ex så kanske en helikopter är värd 1550 points.
I team deathmatch, där det går ut på att döda, får man 100 points för en kill. Man får dessutom poäng för assist som är värt 10 points. Allt bygger upp mot din scorestreak.
I till exempel Domination är en kill värd 50 och att ta över en punk värd 200. Därav mycket mer värt att göra sin uppgift istället för att döda.
Jag är inte säker på hur mycket allt är värt. Tog bara nogra exempel som skulle få dig att förstå.
Hoppas det var till någon hjälp
I want to play a game.
Har artikelförfattaren ens spelat senaste Call of Duty-spelen, måste man fråga sig?
Det som tidigare var Kill streaks, alltså ett slags belöningssystem för spelare som dödar flera motståndarspelare i oavbruten följd, har arbetats om för att vara mer rättvist. Tanken är att inte bara den spelare som radar upp en massa kills ska bli belönad – utan också de som ägnar sig åt det uppdrag som spelläget kräver. Översatt i generella speltermer skulle det betyda att också den som lägger krut på att försvara respektive jaga flaggor i ett capture the flag-läge ska få pris för det på samma sätt som den som bara bryr sig om sin egen k/d-ratio.
Det här fanns i Modern Warfare 3 också. Alltså man fick poäng (som räknades till belöningar) för att ta flaggor, säkra Domination-zoner, desarmera bomber, skjuta ner UAV osv osv osv. I MW3 kallas det för "point streak". Kan artikelförfattaren berätta för oss läsare på vilket sätt Black Ops II:s belöningssystem skiljer sig från MW3:s? Tack på förhand.
Skillnaden är följande.
I MW3 belönas spelaren med 1 poäng för respektive sak. För att döda någon, för att ta över flaggan, ta över en punkt, lämna flaggan osv.
I Black ops 2 har lite annorlunda system. Varje scorestreak är värdesatt med siffror. Nu vet jag inte exakta siffror och scorestreaks men, t.ex så kanske en helikopter är värd 1550 points.
I team deathmatch, där det går ut på att döda, får man 100 points för en kill. Man får dessutom poäng för assist som är värt 10 points. Allt bygger upp mot din scorestreak.
I till exempel Domination är en kill värd 50 och att ta över en punk värd 200. Därav mycket mer värt att göra sin uppgift istället för att döda.
Jag är inte säker på hur mycket allt är värt. Tog bara nogra exempel som skulle få dig att förstå.
Hoppas det var till någon hjälp
Okej tack så mycket! Låter bra, men samtidigt mycket svårare att balansera, men jag tror de får nog till det till slut.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Och det ska bli otroligt spännande att se om Black Ops 2 faktiskt kan få det tävlingsintriktade konsol-fps-spelet att växa.
Herregud, visst att det går att spela FPS spel på en konsol. Men inom E-sport ska det vara på PC eller krav på att spelarna använder mus och tangetbord till konsolen.
Och det ska bli otroligt spännande att se om Black Ops 2 faktiskt kan få det tävlingsintriktade konsol-fps-spelet att växa.
Herregud, visst att det går att spela FPS spel på en konsol. Men inom E-sport ska det vara på PC eller krav på att spelarna använder mus och tangetbord till konsolen.
vet inte riktigt varför det skulle vara ett krav så länge båda lagen tävlar på samma vilkor så kan dom spela med gaffel och kniv för min del