15-åring kollapsade under Modern Warfare 3-maraton
Efter fyra dagars överdrivet spelande med smärre avbrott för toalettbesök och snacksjakt fick en ung kille i Columbus, USA, föras till sjukhus på grund av uttorkning.
#call-of-duty-modern-warfare-3, #diablo-iii
Förstår inte hur man kan sitta utan att äta eller dricka.
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!
Jo, det är alltid så många luckor när det kommer till dylika fall. Hur närvarande var föräldrarna? Jag menar, både morsan och mostern var i huset, märkte de inte om grabben bara hämtade godis och inte drack något? Det är mycket om situationen vi inte kan veta, och det är farligt att anta för mycket likväl.
Förhoppningsvis lär berättelsen någon förälder i området att hålla koll på sina kids, tills de är gamla och mogna nog att ta hand om sig själva.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Dricka är också något de flesta gör även när de spelar( helst på lan, hur många liter läsk dricker man inte då)
De flesta dricker dock drycker som är berikade med koffein och de är därmed vätskedrivande.
När jag var i LAN-åldern brukade jag köra med mjölk och gorbyspiroger för att hålla mig pigg och fräsch.
Vilken grym morsa! Lösningen på detta är väl att få vätska intravenöst o så är allt chill. Toppa med några 50cls Franks (fast antar att dom har 3liters redbullkopior i USA?) och gamingen är total.
Sen undrar jag hur man orkar med CoD MW3 i fyra dygn, finns ju andra spel också.
Sitta i fyra dygn och bara spela är något föräldrarna borde ha uppmärksammat mer, helst om han ska ha kollapsat ett flertal gånger innan.
Dricka är också något de flesta gör även när de spelar( helst på lan, hur många liter läsk dricker man inte då)
Bara för att du dricker läsk gör inte att du får en vätskebalans. Snarare tvärtom. Coca Cola innehåller ju mkt koffein så det är snarare vätskeutdrivande om något. Om du däremot sitter o dricker Gatorade eller annan drick med electrolytes så är du safe :P. Eller bara vanligt vatten....
MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|
Förstår inte hur man kan sitta utan att äta eller dricka.
Varje rutinerad gamer vet om att lagom med sömn, mat och dryck är nyckeln till att hålla sig skärpt och prestera bättre!
Rutinerade gamers ja. Men hur vettig va man när man va 15 år?
När jag var 15 så hade jag iallafall lärt mig så mycket att man måste äta och dricka för att kroppen ska fungera.
Vilka värdelösa föräldrar... Hur svårt kan det vara att bara dra ur sladden?
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Eller iaf se till att barnet kommer och äter en ordentlig middag. Dessutom, i vilket hushåll finns det godis och "snacks" så man kan äta i fyra dygn?!
Läsk är ju grymt vätskedrivande, så det tillför ju absolut ingenting. Att föräldrarna inte har bättre koll är skrämmande.
I det nya landet där du kan bli gravid genom att titta på porr i 3d, regnbågar beror på föroreningar i vattnet och du rastar hunden med bilen är ALLT möjligt...
A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.
intelligent kille. det var dömt att ske eftersom han uppenbarligen inte hade vett nog att förstå just det att man inte kan bo vid datorn, skita i att sova och leva på godis. detta är förmodligen uppenbart för alla som inte av natural selection kommer sorteras ut inom kort ändå. som denna kille.
//monster
And the Darwin award goes to...
Eller iaf se till att barnet kommer och äter en ordentlig middag. Dessutom, i vilket hushåll finns det godis och "snacks" så man kan äta i fyra dygn?!
Vad då, har inte alla ett skafferi fyllt med snacks som magiskt fylls på utan att man behöver lämna huset?
Det trodde jag var standard.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.