Hårdvaru/fps problem
Hej!
Tänkte testa AoC trialen men blev inte direkt sugen när blinkande/svarta skuggor och en fps <15 mötte mig när jag startade spelet.
Datorn består av en PII 940, 4gb RAM och ett 4850x2 2gb. Det borde inte vara några problem att klara spelet på högsta med andra ord.
Vad kan vara fel? All hjälp uppskattas!
/Victor
Nja, det låter väldigt konstigt att AMD's senaste generation processorer inte skulle stödjas. Fungerar utmärkt i allt från Crysis till WAR.
Det var det som gjorde mig konfunderad, ett 4850x2 ska prestera som ett GTX 280/5
Ska pröva både några gamla och nya drivers, återkommer i morgon med resultat...
Insåg precis att jag avinstallerat spelet..
Nu vill inte installationen köra i gång heller -.-
"Downloading patch information" kommer inger vart.
Servrarna var nere igår mellan 15.00-23.00 pga inloggings problem. Det är löst nu och du ska kunna uppdatera spelet. om det är den senaste processorn från amd så ska det nog inte vara några problem, är troligen ATI kortet. alltid vart krångel med drivrutiner till dom korten. Hade ett ati engång, aldrig mer säger jag.
Det funkar att patcha nu!
Har laddat ned en hel drös drivrutiner att testa med , återkommer när allt är patchat och prövat!
Hej!
Tänkte testa AoC trialen men blev inte direkt sugen när blinkande/svarta skuggor och en fps <15 mötte mig när jag startade spelet.
Datorn består av en PII 940, 4gb RAM och ett 4850x2 2gb. Det borde inte vara några problem att klara spelet på högsta med andra ord.
Vad kan vara fel? All hjälp uppskattas!
/Victor
Jag antar att ditt grafikkort skapar problem om det är drivrutinerna eller själva hårdvaran som är felet vet jag ej.
Har hört många som har upplevt dålig prestanda och problem med dubbla GPU kärnor.
I got a Goldenshower.
Testat med och utan crossfire nu, fps:en blir hygglig men spelet ser ut som !#¤!#¤ oavsett grafikinställning. STORT plus för spelets gameplay och mellansekvenser, bland de bästa någonsin i ett MMO i min mening.
Jag lirar upp min ranger nu tänkte bli min 3:e 80. Conall's valley <3
v1ctory ser det konstigt ut fortfarande eller vad menar du? jag fick problem med ett svart flimmer över min karaktär. Stänger jag av ambient occlusion slutar det. Men det vill man ju gärna inte stänga av eftersom det ger en fin ljuseffekt. Jag löste det dock genom att ladda ner nya drivrutiner till 8800gtx. Nu funkar det prima.
Någon annan som spelar på fury och är aktiv eller?
Att skuggorna blinkar har något med SLI/crossfire att göra.
Stänger en av sli/crossfire i kontrollpanelen för grafikkortet så funkar skuggorna.
Har själv ett 295 kort och när jag stänger av sli läget så blir skuggorna ok, men tappar prestanda så jag har stängt av skuggorna istället.
Att skuggorna blinkar har något med SLI/crossfire att göra.
Stänger en av sli/crossfire i kontrollpanelen för grafikkortet så funkar skuggorna.
Har själv ett 295 kort och när jag stänger av sli läget så blir skuggorna ok, men tappar prestanda så jag har stängt av skuggorna istället.
Banshee!! Kom tillbaka till AQ, ta med resten av grabbarna också.
;P
Vettifan vad det är för processor då har där PII 940. aldrig hört talasom, är väl nå AMD skräp, troligen den som jävlas. Resten bör ju vara OK.
AMD Phenom 2 X4 940 kom ut för lite drygt ett år sedan, och har förekommit i mängder av tester på bland annat tomshardware, overclockersclub, Anandtech mfl. Att du inte känner till processorn, visar snarare att du håller dig dåligt uppdaterad, än att processorn skulle vara skräp.
The Presidents - World of Warcraft Classic
Vettifan vad det är för processor då har där PII 940. aldrig hört talasom, är väl nå AMD skräp, troligen den som jävlas. Resten bör ju vara OK.
AMD Phenom 2 X4 940 kom ut för lite drygt ett år sedan, och har förekommit i mängder av tester på bland annat tomshardware, overclockersclub, Anandtech mfl. Att du inte känner till processorn, visar snarare att du håller dig dåligt uppdaterad, än att processorn skulle vara skräp.
Jag köper inte skit.
Jag köper inte skit.
Tur att mitt "skit" besparade mig ett dåligt köp och utmärkt prestanda i alla andra spel.
@Godnoken
Utan Crossfire är det underligt att du har problem.
Jag köper inte skit.
Tur att mitt "skit" besparade mig ett dåligt köp och utmärkt prestanda i alla andra spel.
@Godnoken
Utan Crossfire är det underligt att du har problem.
Jo, det är lite konstigt..
Gräset typ ''flimmrar'' och min brors dator som är betydligt sämre än min kunde nästintill maxa spelet o.O
Wai