Eran första spelkonsol
Min första var en Commodore 64. Dom härliga tiderna med kassettband innehållande X antal spel och att man var tvungen att spol fram bandet till ett visst nummer för att kunna ladda ett specifikt spel.
Sen att sitta i 15-20 minuter och vänta på att spelet skulle laddas klart, och om det skulle krascha så fick man vänta igen.
You fail
Sega Megadrive jag köpte på loppis för ett par 3 år sedan för 30kr. Sen började jag samla på mig flera olika. Innan dess var det Cplus4, Amiga och PC.
PS2 var den första rena konsolen som köptes, från -82(c-64) fram till köpet av den var det enbart datorer(och datorerna är fortfarande de huvudsakliga spelplattformarna i hemmet).
Hyrde vectrex-system då och då och nötte en av grannarnas 2600 rätt hårt innan vectrexen fanns att tillgå
På den tiden det var självklart att hyra ett gäng spel till helgen. Those were the days.
Innan jag köpte eget brukade jag springa ner till den lokala kiosken och hyra ett NES och några spel. Sedan satt man hela dagen och nötte Super Mario Bros, Metroid, Zelda, Castlevania och alla de andra klassikerna. Det var tider det. Fan vad nostalgisk man blir när man tänker tillbaka på det.