SVT sänder StarCraft II-matcher via marknätet
Nästa helg drar Dreamhack Summer 2012 av stapeln och du behöver inte längre ens gå online för att se mästarnas mästare göra upp om storpriserna.
#nyhetstips, #starcraft-ii-wings-of-liberty
Wow. Verkligen dags. Lite svensk TV-historia som skapas kanske? Tror de flesta spelintresserade hade blivit glada över att se Thorzains seger senast. Om något liknande upprepas på TV kanske det är det lilla som krävs för att E-sport ska slå igenom där också.
Sen blir jag ju inte mindre ledsen då jag själv är ett Sc2-fan.
Kul kul!
Grymt sugen att kolla på det men jag har fortfarande inte kört SC 2 så det får väl bli till att skippa det denna gång. Men nästa år har jag, förhoppningsvis, spelat klart det och kanske även den kommande expansionen.
Hur som helst, grymt kul att SVT inser vart framtiden ligger, mer satsningar av det här slaget vore toppen=).
Grymt sugen att kolla på det men jag har fortfarande inte kört SC 2 så det får väl bli till att skippa det denna gång. Men nästa år har jag, förhoppningsvis, spelat klart det och kanske även den kommande expansionen.
Hur som helst, grymt kul att SVT inser vart framtiden ligger, mer satsningar av det här slaget vore toppen=).
SC2 är grymt kul att titta på även om man inte spelar själv. Lite svårt att fatta allt men fortfarande mycket underhållande.
One shot One kill [OSOK]
Det var lite otippat, svt av alla kanaler också
Nice!
Nja det är ju public service så om någon kör ett sådant "riskprojekt" av tvkanalerna så är det ju SVT!
Grymt sugen att kolla på det men jag har fortfarande inte kört SC 2 så det får väl bli till att skippa det denna gång.
Man måste ju inte spela fotboll för att njuta av en fotbollsmatch på tv!
Hoppas du ett trailern som kommit upp för HotS, får se en relativt uppgjord match med HotS Alpha, ZvP. Rekommenderas att se :).
Annars tycker jag det är vansinnigt kul att se på E-sport, SC2, Dota2, CS, Quake m.m. har väldig hög skill nivå så vill man bli bättre kan man ju titta på proffsen för att lära sig mer.
Även om man själv inte blir bättre
SC2 är grymt kul att titta på även om man inte spelar själv. Lite svårt att fatta allt men fortfarande mycket underhållande.
Har kollat en hel del på när de spelar SC : Broodwar och det jag sett och själv spelat från SC 2 ser ut att bli minst lika underhållande som det första. Dock verkar det som Blizzard gjort många ändringar för att underlätta för de som inte har samma sjuka tempo på tbordet som koreaner.
Ja Starcraft är utan tvekan ett spel som funkar att kolla på även för de som inte spelar själva men även är lika kul, och framför allt, lärorikt även för de som är insatta=).
Edit: Kanske inte framkom så bra men jag äger och har spelat klart både Starcraft och dess expansion, Broodwar. Starcraft är utan tvekan ett av de bästa RTS spel jag spelat. Anledningen till att jag inte kört SC 2 än är för att min burk inte klarar av det=).
Menar ni söndagsaftonen den 17de?
Kollade på SVT´s sida och de sänder på måndag kl 22.45 till tisdag morgon kl 01.00
Här är en länk till sidan http://svt.se/dreamhack
Det var lite otippat, svt av alla kanaler också.
Tycker jag verkligen inte. Har ju sänts via SVTplay samt via "specialkanaler" tidigare. Har bland annat visats BF2-matcher. SVTs publicserviceuppdrag fungerar, och knappast otippat.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Yes, sent på natten när det är jobb dagen efter, härligt!
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Det var lite otippat, svt av alla kanaler också.
Tycker jag verkligen inte. Har ju sänts via SVTplay samt via "specialkanaler" tidigare. Har bland annat visats BF2-matcher. SVTs publicserviceuppdrag fungerar, och knappast otippat.
Jo, är nog mer mig som totalt förträngt SVT dom senaste åren bara, så för mig var det otippat