Star Wars: Old Republic-anställd: vi är inte nere för räkning
"Vi lever i tuffa ekonomiska tider" säger Old Republic-designern Emmanuel Lusinchi, och insisterar på att hans MMO-team inte är under isen på grund av uppsägningarna.
#star-wars-the-old-republic, #bioware
Handlar inte så mycket om ekonomiska tider istället skulle dom ha lyssnat på vad spelarna ville ha redan 2009. Det är lite sent att dom lyssnar nu, och det sa vi till BW redan då!
I alla fall jag hoppas don når break even och att dom lärt sig sin läxa om dom tänker göra ett nytt MMO i framtiden, vilket jag hoppas BW gör.
Sen har alla rätt till en åsikt även om vissa har fel.
Grejjen med en åsikt är att ingen har "rätt" eller "fel".
Hur som helst så var det kul när jag spelade, har ingen aktiv sub nu, men det är mest för att det är så mycket annat samtidigt och man måste prioritera.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Sen har alla rätt till en åsikt även om vissa har fel.
Grejjen med en åsikt är att ingen har "rätt" eller "fel".
...
Det är inte det som är 'grejjen'.. En åsikt är fel om den strävar emot de etablerade moraliska och etiska koderna för att utveckla vårt samhälle. Precis som din åsikt är fel, för den öppnar idioter att tycka att ras-diskriminering är bra eller att fri ekonomi främjar utveckling. Det har inget och säga om din rätt att tycka sådanna åsikter -- bara att du har fel.
Så går det när man försöker göra ytterligare en iteration av WoW. Kom med något nytt nån gång, snälla.
Hade det varit Wow hade man haft 10 miljoner aktiva spelare.
MMO:s behöver ofantlig mycket end game och saker man kan göra. Räcker inte med PVP och bara dinga 50.
Tror en av de största problemen de hade var att de tog bandesigners från mythic för att designa deras kartor. Personerna bakom Warhammer online är olyckligtvis värdelösa på göra open world. De gör autobahns iställer långa korridorer som du måste springa fram och tillbaka i. 99% av deras fail beror på hur de designade hur personer integrerar med miljön att köra korridor stilen funkar at best i fps inte i mmo sammanhang. Hade de kickat de där bandesignerna och gjort det mer open world hade jag varit mer positiv till republic's fortlevnad för som singleplayer är det hyfsat.
En åsikt är fel om den strävar emot de etablerade moraliska och etiska koderna för att utveckla vårt samhälle. Precis som din åsikt är fel, för den öppnar idioter att tycka att ras-diskriminering är bra eller att fri ekonomi främjar utveckling. Det har inget och säga om din rätt att tycka sådanna åsikter -- bara att du har fel.
Det du skriver stämmer in på vissa plan, men kan inte tillämpas på alla.
Självklart blir det annorlunda om man utvidgar det från ett individuellt perspektiv till ett samhällsperspektiv. Sedan så beror det på sakfråga också.
Nu gällde det om ett datorspel är bra eller inte, vilket är en ytterst subjektiv sak som knappast kan påverka samhällsutvecklingen, den nationella ekonomin eller den globala säkerhetssituationen.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
SWTOR ÄR SÅ SJUUUUUUUUUUUUKT BRA!!!!!!!!!! Sen har alla rätt till en åsikt även om vissa har fel.
prövade swtor när det var f2p weekend genom origin, slutade spela efter att jag fick ett quest som ville att ja skulle döda 10 "fiender" på en spot, sen 5 "eliter" eller något på en annan spot..... sjukt tråkigt.
Enda som var bra är dialogerna, typ som ME.
helt tomt på servern.
inte ekonomin utan spelet funkar inte.
Helt enkelt inte roligt.
hade 10 ggr mer kul med GW2 beta helgen.
gjort rätt.
Ja, dom har gjort det mesta rätt med GW2 fick man intrycket av under beta helgen. Märkte dock av en stor tabbe, dom behöver placera ut mer events och quests för humans då man inte tjänar tillräckligt med xp i början.
Betan slutade med att jag var lvl 16 i ett lvl 20+ område och questade
Hoppas dom hinner fixa det innan release, jag har förtroende för A-Net
Game long and prosper
Det är ett riktigt underligt MMO, som till skillnad från de flesta andra MMOerna är roligt att levla (även alts) i - i de flesta konkurrenter är det endgame det enda roliga, i SWTOR är det tvärtom.
Det trista är också är att spelet är så innehållsfattigt, och att servrarna, ekonomin och endgame är stendöda.
Men tittar man på huvudkonkurrenten WoW ser inte framtiden särskilt lovande ut heller (eller ens samtiden, Cataclysm var verkligen ingen höjdare), MoP verkar inte bli något stjärnskott.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Kanske förstår branschen att framtiden inte är MMOs, det håller inte i längden.
Kanske förstår branschen att framtiden inte är MMOs, det håller inte i längden.
Nja, snarare så att det krävs så mycket mer av MMO(RPG) än andra speltyper, speciellt solospel.
Den typen av spel måste ju ha ett rejält omspelarvärde som inte solospel måste ha. Visst, solospel kan spelas om igen, det var inte det jag menade. Jag menade bara att MMO(RPG) måste kunna spelas om och om igen, kanske timmar per dag, det ställer så höga krav på spelets kvalitet på flera olika punkter att få når upp till det.
Man ser idag att det är flera spel som når halvvägs, spel som har bra potential men inte når ända fram. Spel som har vartit mycket bra ända fram till high level med sedan så tog det mer eller mindre stopp. Ett MMORPG under maxlevel är ungefär som ett singleplayer, då man kan köra mycket själv, det är speltillverkarna bra på. Men att sedan få en spelare att stanna kvar i spelet trots att man har haft maxlevel sedan dagar/veckor kanske månader tillbaka är en svår sak.
// edit: infogade citatet då det ramlade in fler inlägg emellan
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Vad SWTOR behöver.
Spaceflight som INTE går på räls.
Stora Spacebattles i PVP. X-Wing serien lyckades ju jättebra med det här, även i multiplayer!
Så går det när man försöker göra ytterligare en iteration av WoW. Kom med något nytt nån gång, snälla.
Hade det varit Wow hade man haft 10 miljoner aktiva spelare.
MMO:s behöver ofantlig mycket end game och saker man kan göra. Räcker inte med PVP och bara dinga 50.
tvivlar på att nåt spel kommer upp i 10-11miljoner spelare, tror inte ens blizzards nya mmo i framtiden kommer få så många spelare.
Sen tycker jag inte direkt att wow har mycket mer end game än swtor.