EA teasar Dead Space 3
Lär känna John Carver, en karaktär som verkar vara en (?) av protagonisterna i nästa lir i actionskräckserien.
Mera trånga korridorer där man aldrig vet vad som kommer krypande bakom nästa hörn eller vent shaft.
Mera rum där bara ljudet gör dig skrämd från vettet.
(engine room i 1an)
Mera "långt bort i fjärran" skrik
(glömmer aldrig skriket i 2an vid hissen - Sket nästan på mig fan)
Inga stora ytor tack ( med risk att det blir Lost planet av d hela)
En GRYM historia
En GRYM graphic novel serie !!!
En NY DEAD SPACE MANGA FILM!!
Kan knappt vänta! Detta såg så jävla EPIC ut!
:redigerat på g av felstavning:
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Bara spelat ettan men vilket hemskt spel, inte hemskt som skrämmande utan hemskt som dåligt.
Enda man gör är antingen leka och bli beordrad att "laga" skeppet och därmed leka vaktmästare.
Förstår mig inte på dessa så kallade "Janitor" spel. Där enda man gör är att utför olika mondana uppdrag för någon som ger en order i en mic eller komunikationsutrustning av något slag.
Tex. Ramirez Fix that, Ramirez Do that, Ramirez, go there, Ramirez fix the toilet, Ramirez paint the fenc, Ramirez clean the cat litter box.
Dead Space 3 Return of the Janitor, now with room painting and fixing the toilets.
Bara spelat ettan men vilket hemskt spel, inte hemskt som skrämmande utan hemskt som dåligt.
Enda man gör är antingen leka och bli beordrad att "laga" skeppet och därmed leka vaktmästare.
Förstår mig inte på dessa så kallade "Janitor" spel. Där enda man gör är att utför olika mondana uppdrag för någon som ger en order i en mic eller komunikationsutrustning av något slag.
Tex. Ramirez Fix that, Ramirez Do that, Ramirez, go there, Ramirez fix the toilet, Ramirez paint the fenc, Ramirez clean the cat litter box.
Dead Space 3 Return of the Janitor, now with room painting and fixing the toilets.
Överdrivet skrivet. Visst jag gillade inte dead space 1 och har då inte orkat spela tvåan ens och kommer inte orka spela detta heller. Men det du skrev var så jäkla barnsligt och onödigt, kom med något vettigare att skriva
ingen fortsättning på storyn ifrån DS2 ? :/
Nja.. själv tycker jag avslutet i 2:an knöt ihop sig rätt bra, dvs inga plötsliga hints om att en fortsättning kunde komma att vara på G. 1:an hade väl ett liknande slut men jag tyckte dom löste det bra i uppföljaren genom att tvinga in Isaac i kaoset på ett ganska finurligt sätt.
Visst skulle man vilja se Isaac även i 3:an men då jag tänker efter så vore det rätt intressant att få kunna se det ifrån någon annan karaktärs synvinkel också. Kanske en säkerhetsvakt eller liknande. Lite som i Blue shift tillägget till Half-Life.
Iofs så släppte dom väl ett dlc till Dead space 2 där man får spela en mindre kampanj (i rollen som säkerhetsvakt) som löper parallellt med Isaacs story?
Tycker Salami beskrev det väldigt dåligt... Alla spel måste ha nånting som driver dig framåt, vilja få dig att fortsätta. Just Dead Space utspelar sig på ett skepp majoriteten av tiden, visserligen är det ett stort skepp men det är ju ganska svårt att hitta på något annat än det dom gjorde skulle jag vilja säga.
Många system håller på att slås ut och för att överleva och kunna ta sig därifrån tycker jag det är helt logiskt och okej att du behöver gå runt och fixa lite... Och Dead Space hade en väldigt unik cool grej där NPCs ofta pratade eller gav dig order i TV-bild vilket var häftigt.
Sen har ju faktiskt spelet en story vilket jag inte tänker spoila, men du kanske är för upptagen att plumma toaletten för att märka sådant.
Det är även ett stort + att Isaac är lite av en everyday ordinary guy, han ser ut som vem som helst
Minns en skön Deadspace2 natt förra sommaren.
Satt o lirade vid tvåtiden på natten, mörkt var det iaf, satt i datorrummet med mina hörlurar och hade precis kommit i stämning, smög runt och vänta på nästa necromorph eller skrämmande ljud, allting var tyst sen hör jag ett ljud bakifrån och jag stannar upp, sen känner jag något på min axel och funderar ingame fyfan vad var det?
Sekunden senare inser jag att det är min riktiga axel som rördes och jag vänder mig om och där står en tjej med långt svart blött hår och jag nästan dog, fyfan vad jag skreeeek. Min flickvän blev också helt livrädd då hon bara ville säga godnatt, hon hade precis duschat.
Den skräcken var inte att leka med, fick en fet adrenalinkick och kunde inte sluta fnissa efteråt. Och insåg samtidigt hur skönt det är efteråt när man blivit rädd.
Så ja ge mig en del 3
Bara spelat ettan men vilket hemskt spel, inte hemskt som skrämmande utan hemskt som dåligt.
Enda man gör är antingen leka och bli beordrad att "laga" skeppet och därmed leka vaktmästare.
Förstår mig inte på dessa så kallade "Janitor" spel. Där enda man gör är att utför olika mondana uppdrag för någon som ger en order i en mic eller komunikationsutrustning av något slag.
Tex. Ramirez Fix that, Ramirez Do that, Ramirez, go there, Ramirez fix the toilet, Ramirez paint the fenc, Ramirez clean the cat litter box.
Dead Space 3 Return of the Janitor, now with room painting and fixing the toilets.
Överdrivet skrivet. Visst jag gillade inte dead space 1 och har då inte orkat spela tvåan ens och kommer inte orka spela detta heller. Men det du skrev var så jäkla barnsligt och onödigt, kom med något vettigare att skriva
vad menar du med vettigare?
Menar du att det inte är genomtänkt?
Välformulerat? och beskriver en tankegång och problematiken exakt med detta spel och många av dagens modärna spel?
http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/28/why-modern-warfare...
En artikel om MW3 som ett så kalla un-Game och där janitor också nämns, ej i samma kontext men ändå åter igen ett stort modärnt spel som känns som ett "un-Game"
Var jag och mina vänner som formulerade "janitor" games rätt tidigt i Dead space 1 för var så vi kände oss och kännslan vi hade och den kännslan förföljde oss hela spelet.
Problemet blir väl när de uppfinner fel hela tiden som gör att skeppet hotas. istället för att ha en naturlig känsla.
Men kanske kommer ifrån den modärna så kallade "Janitor" musiken som folk gillar idag.
Bara slå på nyaste Chris Brown hitten som hela tiden uppmanar en att "put your hands up" "turn the music up" "you are sexy, and you know it" etc
Men nu slutar min Rant som uppenbarligen inte förstås på Fz
Mera trånga korridorer där man aldrig vet vad som kommer krypande bakom nästa hörn eller vent shaft.
Mera rum där bara ljudet gör dig skrämd från vettet.
(engine room i 1an)
Mera "långt bort i fjärran" skrik
(glömmer aldrig skriker i 2an vid hissen - Sket nästan på mig fan)
Inga stora ytor tack ( med risk att det blir Lost planet av d hela)
En GRYM historia
En GRYM graphic novel serie !!!
En NY DEAD SPACE MANGA FILM!!
Kan knappt vänta! Detta såg så jävla EPIC ut!
Yeah det verkar nice, men hörde du ryktet att de förmodligen kommer ha Cover-system? Tillsammans med mänskliga fiender som skjuter tillbaka? Jag misstänker det kommer blir Gears of Dead Space istället =/
Det är även ett stort + att Isaac är lite av en everyday ordinary guy, han ser ut som vem som helst
Jag håller med dig i precis allting annat du pratar om, men jag upplevde att hela "just an ordinary guy"-känslan försvinner när man dödar 2000 necromorphs och känner sig som en God of War
Bara spelat ettan men vilket hemskt spel, inte hemskt som skrämmande utan hemskt som dåligt.
Enda man gör är antingen leka och bli beordrad att "laga" skeppet och därmed leka vaktmästare.
Förstår mig inte på dessa så kallade "Janitor" spel. Där enda man gör är att utför olika mondana uppdrag för någon som ger en order i en mic eller komunikationsutrustning av något slag.
Tex. Ramirez Fix that, Ramirez Do that, Ramirez, go there, Ramirez fix the toilet, Ramirez paint the fenc, Ramirez clean the cat litter box.
Dead Space 3 Return of the Janitor, now with room painting and fixing the toilets.
Överdrivet skrivet. Visst jag gillade inte dead space 1 och har då inte orkat spela tvåan ens och kommer inte orka spela detta heller. Men det du skrev var så jäkla barnsligt och onödigt, kom med något vettigare att skriva
vad menar du med vettigare?
Menar du att det inte är genomtänkt?
Välformulerat? och beskriver en tankegång och problematiken exakt med detta spel och många av dagens modärna spel?
http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/28/why-modern-warfare...
En artikel om MW3 som ett så kalla un-Game och där janitor också nämns, ej i samma kontext men ändå åter igen ett stort modärnt spel som känns som ett "un-Game"
Var jag och mina vänner som formulerade "janitor" games rätt tidigt i Dead space 1 för var så vi kände oss och kännslan vi hade och den kännslan förföljde oss hela spelet.
Problemet blir väl när de uppfinner fel hela tiden som gör att skeppet hotas. istället för att ha en naturlig känsla.
Men kanske kommer ifrån den modärna så kallade "Janitor" musiken som folk gillar idag.
Bara slå på nyaste Chris Brown hitten som hela tiden uppmanar en att "put your hands up" "turn the music up" "you are sexy, and you know it" etc
Men nu slutar min Rant som uppenbarligen inte förstås på Fz
Jag håller med dig till hundra procent. Folk idag bryr sig inte så länge de får en grafik upplevelse. Halva FZ läsarna här är ju sådana!!!!
Bara spelat ettan men vilket hemskt spel, inte hemskt som skrämmande utan hemskt som dåligt.
Enda man gör är antingen leka och bli beordrad att "laga" skeppet och därmed leka vaktmästare.
Förstår mig inte på dessa så kallade "Janitor" spel. Där enda man gör är att utför olika mondana uppdrag för någon som ger en order i en mic eller komunikationsutrustning av något slag.
Tex. Ramirez Fix that, Ramirez Do that, Ramirez, go there, Ramirez fix the toilet, Ramirez paint the fenc, Ramirez clean the cat litter box.
Dead Space 3 Return of the Janitor, now with room painting and fixing the toilets.
Överdrivet skrivet. Visst jag gillade inte dead space 1 och har då inte orkat spela tvåan ens och kommer inte orka spela detta heller. Men det du skrev var så jäkla barnsligt och onödigt, kom med något vettigare att skriva
vad menar du med vettigare?
Menar du att det inte är genomtänkt?
Välformulerat? och beskriver en tankegång och problematiken exakt med detta spel och många av dagens modärna spel?
http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/28/why-modern-warfare...
En artikel om MW3 som ett så kalla un-Game och där janitor också nämns, ej i samma kontext men ändå åter igen ett stort modärnt spel som känns som ett "un-Game"
Var jag och mina vänner som formulerade "janitor" games rätt tidigt i Dead space 1 för var så vi kände oss och kännslan vi hade och den kännslan förföljde oss hela spelet.
Problemet blir väl när de uppfinner fel hela tiden som gör att skeppet hotas. istället för att ha en naturlig känsla.
Men kanske kommer ifrån den modärna så kallade "Janitor" musiken som folk gillar idag.
Bara slå på nyaste Chris Brown hitten som hela tiden uppmanar en att "put your hands up" "turn the music up" "you are sexy, and you know it" etc
Men nu slutar min Rant som uppenbarligen inte förstås på Fz
Sorry men:
känslan
modErnt
rant (litet R)
Dock +9000thumbs för ordet un-Game, det har jag aldrig hört förut och beskriver vissa spel perfekt!
Bara spelat ettan men vilket hemskt spel, inte hemskt som skrämmande utan hemskt som dåligt.
Enda man gör är antingen leka och bli beordrad att "laga" skeppet och därmed leka vaktmästare.
Förstår mig inte på dessa så kallade "Janitor" spel. Där enda man gör är att utför olika mondana uppdrag för någon som ger en order i en mic eller komunikationsutrustning av något slag.
Tex. Ramirez Fix that, Ramirez Do that, Ramirez, go there, Ramirez fix the toilet, Ramirez paint the fenc, Ramirez clean the cat litter box.
Dead Space 3 Return of the Janitor, now with room painting and fixing the toilets.
Överdrivet skrivet. Visst jag gillade inte dead space 1 och har då inte orkat spela tvåan ens och kommer inte orka spela detta heller. Men det du skrev var så jäkla barnsligt och onödigt, kom med något vettigare att skriva
vad menar du med vettigare?
Menar du att det inte är genomtänkt?
Välformulerat? och beskriver en tankegång och problematiken exakt med detta spel och många av dagens modärna spel?
http://www.rockpapershotgun.com/2011/11/28/why-modern-warfare...
En artikel om MW3 som ett så kalla un-Game och där janitor också nämns, ej i samma kontext men ändå åter igen ett stort modärnt spel som känns som ett "un-Game"
Var jag och mina vänner som formulerade "janitor" games rätt tidigt i Dead space 1 för var så vi kände oss och kännslan vi hade och den kännslan förföljde oss hela spelet.
Problemet blir väl när de uppfinner fel hela tiden som gör att skeppet hotas. istället för att ha en naturlig känsla.
Men kanske kommer ifrån den modärna så kallade "Janitor" musiken som folk gillar idag.
Bara slå på nyaste Chris Brown hitten som hela tiden uppmanar en att "put your hands up" "turn the music up" "you are sexy, and you know it" etc
Men nu slutar min Rant som uppenbarligen inte förstås på Fz
Jo den janitor-känslan finns i Dead Space definitivt, men spelet är fortfarande riktigt riktigt bra. Jag rekommenderar att du ger det en chans till. Det är ett så fläskigt bra spel.
Nja.. själv tycker jag avslutet i 2:an knöt ihop sig rätt bra, dvs inga plötsliga hints om att en fortsättning kunde komma att vara på G.
Inga plötsliga hints? Hörde du inte vad de sa efter eftertexterna?
Tar bara med en del av konversationen:
- "Marker site 12 is a total loss"
- "Pity. The other sites will have to pick up the pieces."
Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.
Gillade båda två, har varvar dem. Och är bra balanserat mellan action, skräck, story. Jag ville bara spela mer och mer, till slut hade man varvat det. Trean kommer nog inte bli en besvikelse.. Om de låter bli att göra det till ett fps/lost planet spel
Janitor känslan?? Vilket spel har inte den känslan?? ALLA spel jag har spelat så ska man fixa/laga/hämta något.
Nja.. själv tycker jag avslutet i 2:an knöt ihop sig rätt bra, dvs inga plötsliga hints om att en fortsättning kunde komma att vara på G.
Inga plötsliga hints? Hörde du inte vad de sa efter eftertexterna?
Tar bara med en del av konversationen:
- "Marker site 12 is a total loss"
- "Pity. The other sites will have to pick up the pieces."
Ojsan.. den konversationen hade flytt ifrån minnet. Tack.
Mera trånga korridorer där man aldrig vet vad som kommer krypande bakom nästa hörn eller vent shaft.
Mera rum där bara ljudet gör dig skrämd från vettet.
(engine room i 1an)
Mera "långt bort i fjärran" skrik
(glömmer aldrig skriker i 2an vid hissen - Sket nästan på mig fan)
Inga stora ytor tack ( med risk att det blir Lost planet av d hela)
En GRYM historia
En GRYM graphic novel serie !!!
En NY DEAD SPACE MANGA FILM!!
Kan knappt vänta! Detta såg så jävla EPIC ut!
Yeah det verkar nice, men hörde du ryktet att de förmodligen kommer ha Cover-system? Tillsammans med mänskliga fiender som skjuter tillbaka? Jag misstänker det kommer blir Gears of Dead Space istället =/
Ja jag läste det också någonstans - Minns för tillfället inte vart.
Läste också om någon jätte orm som kom upp från snön med en gul "fläck" att skjuta på :/.
Det låter som dom tagit saker från Lost planet, Som (imo) INTE VA BRA ALLS - och 2an va ett skämt. Och att dom lägger in ett cover system? Vad tänker dom med?
Nej får hoppas att mot releasen så har dom INGET cover system eftersom det skulle förstöra "skräck" känslan totalt och inga jätte maskar med gula fläckar ala Lost planet.
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Nja.. själv tycker jag avslutet i 2:an knöt ihop sig rätt bra, dvs inga plötsliga hints om att en fortsättning kunde komma att vara på G.
Inga plötsliga hints? Hörde du inte vad de sa efter eftertexterna?
Tar bara med en del av konversationen:
- "Marker site 12 is a total loss"
- "Pity. The other sites will have to pick up the pieces."
Minns när min kompis berätta om det. Satt man där och plåga sig igenom en kvart lång credits bara för att se den lilla scenen. Önskar att han bara hade sagt det till mig direkt istället xd