Guild Wars 2 släpps i juni?
Premiär efter midsommar, enligt obekräftade uppgifter. Men utvecklaren säger att Guild Wars 2 släpps när det är färdigt.
#guild-wars, #ncsoft, #nordic-game-supply
Körde på senaste betan och kändes som att det var åtminstone ett antal månader till release. 25 fps med en bra dator känns inte direkt välpolerat. (gtx 680, i5 750@4,0ghz). Spelet verkar bra men de behöver ju optimera lite också.
Har snäppet sämre dator än dig och jag sprang runt med runt 60 fps när jag spelade i Beta Weekend Eventen sist.
Körde på senaste betan och kändes som att det var åtminstone ett antal månader till release. 25 fps med en bra dator känns inte direkt välpolerat. (gtx 680, i5 750@4,0ghz). Spelet verkar bra men de behöver ju optimera lite också.
Har snäppet sämre dator än dig och jag sprang runt med runt 60 fps när jag spelade i Beta Weekend Eventen sist.
Jag har snäppet bättre dator än honom och jag laggade fruktansvärt då och då och det var på lägsta inställningar, det är ett faktum att det är dåligt optimiserat och inte ens på högsta ser det bra ut. Men tro inte fel om mig, jag tror spelet kommer bli riktigt bra när det kommer ut och jag ser fram emot det. Sedan så var det ju sjukt ostabila servrar som de lär får uppgradera några miljarder gånger innan spelet släppts, för det var inte i närheten av acceptabelt från tid till tid när man spelade.
Angående släppdatumet är det självklart placeholder, det är inget riktigt släppdatum. Jag vill inte ens att det ska vara riktigt, för de behöver tid för att fixa och polera spelet och det tycker jag de förtjänar.
har hört att betan drar mest av CPUn och att det riktiga spelet kommer att dra mera av GPUn. Spelet kommer att bli bra mycket mera optimerat
ett litet tips: öppna aktivitetshanteraren och ge Guild wars 2 betan hög prioritering.
när jag starta det för första gången lagga det sten och var automatiskt inställt på låg prioritering
Körde på senaste betan och kändes som att det var åtminstone ett antal månader till release. 25 fps med en bra dator känns inte direkt välpolerat. (gtx 680, i5 750@4,0ghz). Spelet verkar bra men de behöver ju optimera lite också.
Gick ju rykten om att spelet endast körde på en kärna i processorn under betan, vet dock inte hur mycket sanning det låg i det.
Fredagen var ett helvete att spela på, var knappast någon som hade över 20fps när det var mer än 10pers på skärmen.
Lördag och söndag var det bättre men fortfarande så att när det var mycket folk så droppade FPSen.
Enligt ArenaNet så var det för dom mer eller mindre stängt av GPU delen av spelet och all kraft las på CPU. Så även om man satt på SB-E 5Ghz så var det inte skillnad mot en som körde stock 2500k. *GPU delen behövs för att det inte ska droppa
Och så sa dom något om att om man hade överklockat sin CPU så kunde man få sämre prestanda, plus att spelet bara ville utnyttja en kärna..
Så när dom väl sätter igång GPU delen av spelet så borde alla kunna få bättre prestanda och utan FPS drops så fort 3pers rör sig på skärmen.
Vet inte hur det var på stresstestet i förrgår dock.
Körde på senaste betan och kändes som att det var åtminstone ett antal månader till release. 25 fps med en bra dator känns inte direkt välpolerat. (gtx 680, i5 750@4,0ghz). Spelet verkar bra men de behöver ju optimera lite också.
flöt på hur bra som helst för mig, gtx460,2600k,16 gig-1600corsair v.msi z68gd65
flöt även på bra med min gamla setup, gtx 460,core2duo 2,8 ghz,ddr2 3 gig,(4 gig igentligen,men körde då med 32 bitars windows 7)
Jag tycker Anet har varit tydliga om att spelet inte var optimerat under BWE så därför baserar jag inte mina intryck på vilken FPS jag hade. Spelet är dock otroligt kul! Det var väldigt länge sen jag kände att ett spel verkligen levde upp till sin hype.
Exakt. De har varit tydliga med att det inte är optimerat än. Därför känns en release om 1 månad inte särskilt trolig.
Intressant läsning för den hoppfulle.
http://guildwars2.romank.dk/speculative-release-date-post-bwe...
Anet är mycket intelligenta med sitt utvecklande. Eftersom de verkar lägga ner mycket tid på att låta spelet flyta på genom att endast köra det på CPU:n så har de alltid denna punkt att falla tillbaka på om drivrutiner och annat krånglar i GPU:n. Kul att se när kompetenta utvecklare gör smarta val
Man skall ju också komma ihåg att det är osäkert på vilken build vi egentligen spelar på. I många fall när man utvecklar spel så testar med en stabil men något äldre version än den som utvecklaren arbetar med. Jag vet dock inte hur det är i detta fall.
Med min burk i7@3.4GHz, 16GB RAM, GTX 590, på högsta inställningarna i 2560x1440 så varierade FPS'n ganska mycket. Hade allt från 15-60 FPS (v synk på), under stresstest-måndagen.
Håller även med ovan kommentar när det gäller att klienten vi spelade är CPU-bound. Endast en av mina processor-cores arbetade på 80%, resten låg mellan 1-8%. Antar att de kommer att fila en del på bättre support for multi-core användning och deras trådning.
Att de har en del att göra när det gäller GPU optimering är ganska tydligt. "Vattendroppar på kameralins"-effekten när man kommer upp från vattnet sänkte min FPS med ca 15 FPS tills det att effekten försvann, under beta weekenden. Kan även tänka mig att de håller på att optimera overdraw-problem när det kommer till effekter, vilket man märker av en del i combat med många inblandade.
https://twitter.com/#!/GuildWars2/status/202533140030435328
"Once more: we've not announced a launch date to anyone, including retailers. Anything that's not directly from us is pure speculation. ~RB2"