Så förbereder du dig inför Diablo III-släppet
Blizzard uppmanar alla Dibbe-sugna att redan nu skapa sig en Battletag – samt förklarar att det kan ta lång tid att logga in under premiären.
"Studion funderar också på att lägga in 40 sekunders fördröjning för alla som försöker logga in i spelet, för att lanseringen ska bli så stabil som möjligt."
Uhm. Om 5000 pers loggar in samtidigt och alla får 40 s delay, för att sedan logga in samtidigt igen, hur påverkar det stabiliteten?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Skulle vara kul att när det "Online;a" :S Spelet så hände det ingenting förs en 3 minuter senare då en spelare kommer in :3,
Tvivlar på att bara jag kommer försöka logga in då . BTW är det 00:01 i sverige ? Borde man inte kunna komma in tidigare genom att köra på en USA klient ? : P
Kan ej skriva åäö
Spelar ingen roll om det bråkar precis vid launchen, jag kommer säkert inte att kunna hämta det förens efter jobbet på tisdag.
Måste hoppa av tåget på vägen hem o knata in hos postombudet o hämta Coll. Edition, sen ere väl ingen större idé att lira nått då man kommer hem eftersom det e jobb dagen efter.
Kanske installerar o fixar, men börjar man lira blir man väl kvar hela natten
Men på onsdagkväll börjar helgen (röd dag på torsdag, klämdag på fredag) och då blir det lira av.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
"Studion funderar också på att lägga in 40 sekunders fördröjning för alla som försöker logga in i spelet, för att lanseringen ska bli så stabil som möjligt."
Uhm. Om 5000 pers loggar in samtidigt och alla får 40 s delay, för att sedan logga in samtidigt igen, hur påverkar det stabiliteten?
Tänk dig att 5000 pers istället spammar login hela tiden under 1 minut - VS - 5000 personer försöker logga in 1 gång per minut, typ. På så vis blir det ingen shitstorm-trafik när folk försöker logga in, såsom jag förstår att.
Life is short , play more
Skulle vara kul att när det "Online;a" :S Spelet så hände det ingenting förs en 3 minuter senare då en spelare kommer in :3,
Tvivlar på att bara jag kommer försöka logga in då . BTW är det 00:01 i sverige ? Borde man inte kunna komma in tidigare genom att köra på en USA klient ? : P
Räknade du verkligen rätt med tidszonerna nu?
Förhoppnigsvis så är det fixat 00:01 15 maj.
Tänkte lägga mig efter jobbet och ha väckning 23:50, spela några timmar sen jobb 05:00.
Hoppas det blir smärtfritt med massor av gaming.
Hoppas dock inte all för mycket.
Själv får jag vänta på posten den 15.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Räknade du verkligen rätt med tidszonerna nu?
Han kanske bor i ett alternativt universum där jorden snurrar åt andra hållet
Edit: Woot, 3k inlägg
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Tänkte lägga mig efter jobbet och ha väckning 23:50, spela några timmar sen jobb 05:00.
Japp, det glömde jag. Förhoppningsvis kommer spelet först den 15e så man slipper fucka upp dygnsrytmen
Japp, det glömde jag. Förhoppningsvis kommer spelet först den 15e så man slipper fucka upp dygnsrytmen
Ingen chans att de skickar ut det dagen innan? Vissa andra spel där de har låsta servrar som gör att man ändå inte kan spela spelet förrän det släpps har skickats ut dagen innan.
Ingen chans att de skickar ut det dagen innan? Vissa andra spel där de har låsta servrar som gör att man ändå inte kan spela spelet förrän det släpps har skickats ut dagen innan.
Högst troligt
Tänk dig att 5000 pers istället spammar login hela tiden under 1 minut - VS - 5000 personer försöker logga in 1 gång per minut, typ. På så vis blir det ingen shitstorm-trafik när folk försöker logga in, såsom jag förstår att.
Men om dom 5000 kommer in med en gång, istället för att få en 40 s timeout, så blir det ju inte 5000 som spammar log in.
// edit
Det är klart, om det är 10 000 pers som försöker logga in och 5 000 får en fördröjning så hjälper det ju. Kan anta då att det är så dom menar. Men är endå tveksam till att det fungerar, såvida det inte finns ett kösystem så att fler får vänta längre då det är så många spelare som det troligen handlar om.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.