Diablo III kunde ha skrotat det isometriska upplägget
Under utvecklingen föreslog någon att göra om Diablos isometriska perspektiv till förstapersons- eller kanske tredjepersonsvy – det fick regissören att sätta ned foten!
Vet inte riktigt.. detta låter mest som en flirt till spelarna. Skulle inte förvåna mig om det var någon under utvecklingen som föreslåg att Diablo III skulle bli till exempel ett RTS men även detta "var inget att diskutera".
Att folk kommer med idéer är väl i stort sett hela meningen med den tidiga utvecklingsprocessen?
Vet inte riktigt.. detta låter mest som en flirt till spelarna. Skulle inte förvåna mig om det var någon under utvecklingen som föreslåg att Diablo III skulle bli till exempel ett RTS men även detta "var inget att diskutera".
Att folk kommer med idéer är väl i stort sett hela meningen med den tidiga utvecklingsprocessen?
Verkar så, det står ju att det var väldigt tidigt i utvecklingen.
tex en brainstormning och en utvecklare får tanken att göra det till ett fps men de andra säger nej och så är det slut med det.
Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.
Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?
Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Om man skulle vilja ha startat ett WW III, så hade förstapersons varit en bra idé att välja.
Herregud vilken tur att de inte fullgjorde dessa idéer, om det är något det finns för lite av är det hack n slash, fågelperspektivs rpg.
Diablo III är snart här och längtan är nästan olidlig
Ps! Jay Wilson ska ha cred, att vara relativt nykommen till Blizzard när han hoppade på Diablo III och våga sätta ner foten sådär är väldigt starkt gjort. Sedan kan man ju ifrågasätta hurvida det var enbart hans beslut att man inte skulle göra det, jag tror det fanns fler motståndare än han. Bara att han är lite frontfigur.
Nämen!
Haha. "Skitstorm" undvikt.
(edit: Hmm... kan man ens böja undvika så?)
"undvikits" är antagligen mer korrekt (men det borde finnas med ett "har" före kanske?) annars är nog "undveks" bättre
Nämen!
Titan quest har zoomfunktion på kameran något som fungerar bra om man vill titta närmare på karaktären eller något annat i spelet.
Hur som helst hör den isometriska vyn till formatet för spelet så varför ändra det?
Jag skulle däremot gärna vilja kunna pausa spelet och ha en rörlig kamera för att ta skärmbilder.
D3 har också zoomfunktion. tryck på Z.
D3 har också zoomfunktion. tryck på Z.
Kanon! Jag har inte betatestat spelet så det visste jag inte. Är det en steglös zoom eller zomar den in till ett fast läge? Kan man ändra vinkeln på kameran?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
FPS hade blivit så mycket bättre!!!*
*Ironi
Kanon! Jag har inte betatestat spelet så det visste jag inte. Är det en steglös zoom eller zomar den in till ett fast läge? Kan man ändra vinkeln på kameran?
Näpp
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Z skiftar mellan normalt läge och en inzoomad vy av din karaktär.
Antagligen ämnad att ge en mer detaljerad bild av din/andras gear då det finns en option att aktivera detta läge varje gång man har inventory uppe.