Fyra minuter Game of Thrones-gameplay
Rollspelet baserat på George R. R. Martins fantasyserie A Song of Fire and Ice släpps samtidigt som Diablo III. Vilket är du mest sugen på?
Alltså.. jag vet inte.. Det som fick mig att fastna för böckerna samt tv-serien var att det handlar om djupa konflikter, och personerna bakom konflikterna. I A song of Ice and Fire går man från att hata vissa karaktärer, till att älska dem, för att sedan hata dem igen. I ett sånt här spel lär inte den aspekten finnas kvar, istället kommer det vara "Du är god, döda alla onda fiender".
Det finns så många viktiga delar utav George R.R. Martins värld, som gör den till vad den är, som jag tyvärr tror kommer lämnas ut. Sexet är ett exempel. Det låter kanske konstigt, men Martin använder sex för att hålla läsaren fördjupad i karaktärerna. Han framhåller sex som en djup drivkraft för människan, och det påverkar händelsernas utgångar oerhört mycket.
Hur Martin målar upp kvinnor som strävar efter makt, pengar och frihet i ett patriarkalt samhälle är ännu en viktig del..
Man kan fortsätta hur länge som helst, men det jag vill få fram är att jag inte förstår hur dem ska koppla detta spelet till vad som gjorde A song of ice and fire till en unik serie. Hur ska dem få till balansen mellan action och story i ett spel som ser ut att vara ännu ett typiskt generiskt rollspel där belöningarna är att gå upp i level och hitta gear, när belöningarna borde vara kopplade till det som händer runt omkring karaktären ?
CD Projekt skulle gjort detta istället :).
När jag hörde detta första gången tänkte jag :
Mount and blade - Reqruitment and war band assembly +
Skyrim -( Free roam + big world ) +
Assasins Creed - ( big towns + stealth stuff )+
Diablo Loot +
Dark Souls +
Dragons Dogma +
God of war big fights
+ any moral choices u want
= Game of thrones
Men men.. man kan drömma åtminstone , aja få väl fortsätta själv att jobba på det.
Jag gillade videon så mycket att jag nyss bestämde mig för att förboka spelet. Ge mig!
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Jag hade aldrig några egentliga förhoppningar på det här med tanke på att GRRM för det första (med allra största sannolikhet) vet lika mycket om datorspel som han vet när nästa bok ska komma ut (lat e han också).
För det andra, någon mer pengahungrig människa får man leta efter (Bobby Kotick framstår som en rättskaffens hedersknyffel i jämförelse), så ett spel baserat på hans böcker är bara ytterligare en sak som han kan kränga på sin hemsida förutom kalendrar, kaffemuggar, t-shirtar, 1000 böcker som han skrev innan han slog igenom som verkar såååå dåliga, etc, etc.
In closing, hate they guy and finish the damn books!!!
Game of thrones utan tvekan. Egentligen vad som helst i jämförelse med D3 skulle vinna.
Varför jämföra det med D3? Inte likt någonstans, helt olika typer av spel. Man kan spela båda, man måste inte först hata det ena för att kunna spela det andra.
Därför att artikeln ställde en frågeställning: Vilket spel av dom två spelen, Game of Thrones och D3, var jag mest sugen på att spela? Så jag svarade. Dont drink and surf...
Game of thrones utan tvekan. Egentligen vad som helst i jämförelse med D3 skulle vinna.
Varför jämföra det med D3? Inte likt någonstans, helt olika typer av spel. Man kan spela båda, man måste inte först hata det ena för att kunna spela det andra.
Därför att artikeln ställde en frågeställning: Vilket spel av dom två spelen, Game of Thrones och D3, var jag mest sugen på att spela? Så jag svarade. Dont drink and surf...
Ah, fel av mig missade att det stod innan man klickade in på länken!