Före detta Playstation-chefen går till Microsoft
Microsoft avslöjar att de rekryterat tidigare Sony-chefen Phil Harrison – han ska nu ansvara för den europeiska Xbox 360-verksamheten.
#microsoft, #rare, #fable-the-lost-chapters, #lionhead-studios, #littlebigplanet, #heavy-rain, #uncharted, #infamous, #atari, #gaikai
Kan faktiskt hålla med ovanstående här:
Får en konstig känsla i magen nu när man tänker på 360 och ps3
I början så va det: OMG nya konsoler ! Det här kommer bli en GALET kul generation.
Nu får jag mera en bitter smak i munnen.
Hela den här generationen har varit fullt av:
Penga giriga devs
Dåliga ports till olika konsoler
Spel som varit så buggiga så det inte gått att spela
Patchar som har uteblivit helt
Devs som ljugit röven av sig för sina "spelare"
Nya eran av DLC - Dvs dom tar bort saker från spelet och vill ha cash för det ( vilket skämt)
Finns nog en hel del till som jag missat nu - Men ni förstår säkert.
Vill helst bara glömma den här generationen och titta mot nästa, men där av min konstiga känsla i magen.
Nästa generation kommer nog bli värre.... mycket värre.
/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
Byter man jobb så ofta? Verkar skumt.
Ingenting skumt alls. Får man upp lönen tillräckligt mycket och samtidigt inte trivs där man är så varför ska man jobba kvar? Det vore skumt däremot.
Förstår mig inte alls på folk som varit på samma ställe i flera år och inte trivs och bara gnäller över hur dåligt allting är. Snacka om att kasta bort sitt liv.
Kan faktiskt hålla med ovanstående här:
Får en konstig känsla i magen nu när man tänker på 360 och ps3
I början så va det: OMG nya konsoler ! Det här kommer bli en GALET kul generation.
Nu får jag mera en bitter smak i munnen.
Hela den här generationen har varit fullt av:
Penga giriga devs
Dåliga ports till olika konsoler
Spel som varit så buggiga så det inte gått att spela
Patchar som har uteblivit helt
Devs som ljugit röven av sig för sina "spelare"
Nya eran av DLC - Dvs dom tar bort saker från spelet och vill ha cash för det ( vilket skämt)
Finns nog en hel del till som jag missat nu - Men ni förstår säkert.
Vill helst bara glömma den här generationen och titta mot nästa, men där av min konstiga känsla i magen.
Nästa generation kommer nog bli värre.... mycket värre.
Xboxen har ju klarat sig bra när det gäller buggiga spel, den konsol som lidit mest av multiformat är ju ps3an.
För övrigt har man själv helt klart vart nöjd med utbudet på ps3 och Xbox på denna generationen.
Fast man undrar ju hur länge man får behålla alla köpta spel på psn / xbla, om dom spelen hänger med på kontot till nästa generations konsoller.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Ett vanligt karriärshopp som folk gör i olika riktningar av olika skäl. Varför tror många att så fort en duktig (antar att han var duktig) försvinner så finns det ingen annan duktig att ta hans plats. Det gör det ju nästan alltid. Sån övertro på individer.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Phil satsade väldigt hårt på sociala spel medan han var hos Sony. Det är tack vare honom spel som Singstar och Buzz financerades, vilket var extremt framgångsrika under slutet av PS2ans liv, men bara här i Europa. Varken Sony USA eller Sony Japan var intresserade. Vilket sedan visade sig vara något av ett misstag, om Sony Japan hade lyssnat mer på Phil så hade dom varit mer beredd på att möta Wii och ta en del av dess framgångssaga.
Nu vill Microsoft gå samma sociala väg med Kinect, så han kommer nog passa in rätt bra där hos Microsoft..
Phil satsade väldigt hårt på sociala spel medan han var hos Sony. Det är tack vare honom spel som Singstar och Buzz financerades, vilket var extremt framgångsrika under slutet av PS2ans liv, men bara här i Europa. Varken Sony USA eller Sony Japan var intresserade. Vilket sedan visade sig vara något av ett misstag, om Sony Japan hade lyssnat mer på Phil så hade dom varit mer beredd på att möta Wii och ta en del av dess framgångssaga.
Nu vill Microsoft gå samma sociala väg med Kinect, så han kommer nog passa in rätt bra där hos Microsoft..
Xbox har redan kopior av Buzz och Singstar, det är ju Scene it och Lips,
fast sen så finns ju inte så mycket mer av sociala spel på Xbox, och inte heller på ps3 vad man vet,
När det gäller att vara social via konsol så hade jag gärna sett en Home kopia på Xbox, det hade vart småkul, för man gillar Home på ps3.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.