Se gameplay från War of the Roses
Flerspelarupplevelse i medeltidsmiljö från svenska Fatshark. Missa inte gameplayrullen från GDC.
#war-of-the-roses, #fatshark, #lead-and-gold-gangs-of-the-wild-west
Njae, jag vet inte.. Jag har sett videon innan och lite annat smått & gott men tycker det verkar vara lite för mycket av ett arcade spel.
Väntar hellre på Mount & Blade 2..
Det är faktiskt under utveckling (vet ej varför inte fz skrivit om det), ser också fram emot det. Kommer nog köpa båda.
Är det att betrakta som en konkurrent till Mount and Blade? Är det samma fätkningsmekanik, eller bara hack n' slash?
Jepp, fätkningsmekaniken är i stort sett likadan.
Ur ett historiskt perspektiv så är rosornas krig en romantiskt benämning som först uppkom långt senare. Rosorna var aldrig symboliska eller betydelsefulla under konflikten...vill bara påpeka och vara en bitter surgubbe
Ska man vara fortsatt petig, så heter det dessutom på engelska "Wars of the Roses" och inget annat.
Njae, jag vet inte.. Jag har sett videon innan och lite annat smått & gott men tycker det verkar vara lite för mycket av ett arcade spel.
Väntar hellre på Mount & Blade 2..
Det är faktiskt under utveckling (vet ej varför inte fz skrivit om det), ser också fram emot det. Kommer nog köpa båda.
Är det att betrakta som en konkurrent till Mount and Blade? Är det samma fätkningsmekanik, eller bara hack n' slash?
Jepp, fätkningsmekaniken är i stort sett likadan.
Jora, det vet jag..
Har varit en hängiven Mount & Blade lirare och kommer troligen att älska Mount & Blade 2 ännu mer. Har bara sett en snutt på lite karaktär skapande än så länge, men är lika hypad inför det ändå.
Wai