Guild Wars 2
Traditionell och storslagen fantasy möter nya och häpnadsväckande mmo-innovationer i Guild Wars 2. FZ spelar betan till årets mest efterlängtade online-rollspel.
#guild-wars-2, #arenanet, #star-wars-the-old-republic, #ea, #bioware, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #guild-wars, #final-fantasy-ix
Det här ett av mina "måste köpa" spel. Men de skulle vara trevligt om de på spel släpp har en trial till en lvl som wow så att alla kan testa det till en början direkt. På så sätt kan de förtrolla oss spelare med sin magi. Och på så vis få oss stanna och köpa de. Eller iaf för de som nu inte har förbokat då.
En kalas bra artikel, välskriven och informativ. En sak som jag saknade (eller missade), är, är det lika instancerat som ettan? Eller är det ett open-world-mmorpg?
Tråkigt nog så var det alla instancerade grejer i GW1 som fick mig att inte vilja spela mer och jag hoppas på att mer en öppen värld som, ja, WoW.
SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW
Hur funkar det med utrustning och så vidare? Är det "som vanligt"? Dvs. plocka upp från döda fiender, få det från klarade uppdrag? Eller är det något system där man "låser upp" eller köper utrustning?
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
En kalas bra artikel, välskriven och informativ. En sak som jag saknade (eller missade), är, är det lika instancerat som ettan? Eller är det ett open-world-mmorpg?
Tråkigt nog så var det alla instancerade grejer i GW1 som fick mig att inte vilja spela mer och jag hoppas på att mer en öppen värld som, ja, WoW.
Öppen värld. I stort sett inta instancer förutom ditt eget personliga kvarter i storstan (tekniskt sett ditt hem som du fyller med troféer).
GW2 kommer att vara en mer öppen värld än GW1. Som artikeln nämner så kommer varje val man gör ha åvarkan på hur spelvärlden kommer att se ut och den kommer att ändras allt eftersom man fortsätter med storyn.
På gamescom i Köln, Tyskland fick jag min första upplevelse av GW2 eftersom dom hade med demot där och det gjorde iallafall att jag längtar ännu mer till GW2
Efter att läst artiklen känns guild wars 2 som en blanding av rift och swtor. Låter som spelet plocker det bästa från båda spelen, men inte kommer med mycket eget. Det enda som låter itressant med GW 2 enlitgt mig är hur man lär sig nya spells
Både Rift och SWTOR är WoW-derivater och har väldigt lite eget tänk.
GW2 känns som de har tagit sitt GW och fört in det i MMO-genren, med en hel del ideer kvar från GW men samtidigt mycket saker som är fräscht och inte rakt kopierat från andra MMO.
Kan inte vara lätt att ge en rättvis bild av spelet på så här kort tid utan att den målas av nyförälskelsen. Blir intressant att höra hur det känns när ni har ett par veckor/månader bakom er, Kommer allt fortfarande kännas lika bra eller kommer det att slätas ut med tiden?
Men som alltid så hoppas jag att det blir så bra som det låter här. Även om jag tvekar något så in i helvete, för detta är spelvärldens "apple". Tror inget annat spel har så högljudda tvättäkta fanboys som GW2.
Hur funkar det med utrustning och så vidare? Är det "som vanligt"? Dvs. plocka upp från döda fiender, få det från klarade uppdrag? Eller är det något system där man "låser upp" eller köper utrustning?
Om jag inte missminner mig helt fel så får man iaf en del av all utrustning via dungeons, som när du klarat av dungeonen får välja vilken del av rustningen du vill ha. Har dock inte helt koll på det systemet, försöker hålla ner hypen :/
Gimme gimme ;P
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
Efter att läst artiklen känns guild wars 2 som en blanding av rift och swtor. Låter som spelet plocker det bästa från båda spelen, men inte kommer med mycket eget. Det enda som låter itressant med GW 2 enlitgt mig är hur man lär sig nya spells
GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!
GW2 är inte ännu ett på förhand lovande mmo a la Rift, D&D, Lotr, Aion, Warhammer osv, som sedan faller platt när det kommer till kritan - GW2 *kommer* att äga - basta!
GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!
GW2 är inte ännu ett på förhand lovande mmo a la Rift, D&D, Lotr, Aion, Warhammer osv, som sedan faller platt när det kommer till kritan - GW2 *kommer* att äga - basta!
*/me tittar upp på sitt förra inlägg angående "fanboys" och ler lite för sig själv.*
Grym förhandstitt på vad som verkar bli ett riktigt grymt spel!
GW2 är det spel som kommer med mest nyheter i ett mmo någonsin. De har verkligen inte plockat det bästa från swtor/rift - snarare har de spelen plockat idéer från GW2 i så fall!
Lol...wut?
För det första, vad som är "nyheter" eller inte är en definitionsfråga och mer eller mindre en ren smaksak. Det handlar mer om vad du personligen uppskattar eller anser vara "nytt" än någonting annat IMO.
För det andra, att SWTOR skulle ha plockat idéer från GW2 är inte stämmer nog inte...alls.
Snarare är det tvärt om då SWTOR dels har varit i produktion längre än GW2 och släpptes för ca två månader sedan och dels så hörde i alla fall inte jag något snack om t.ex. story från GW2's håll förrän långt efter att SWTOR hade offentliggjort sin storyfokus.
That said, så ser jag personligen fram emot GW2 då det verkar mycket lovande och dessutom inte har en prenumerationsbaserad betalningsmodell.
Att det sedan är samma gamla uttjatade tomtar-&-troll-fantasy tema som drygt 80% av alla andra MMO's (var det någon som sa "nyheter"? ) får man väl stå ut med om det visar sig vara tillräckligt bra.
SE