Stalker 2 lever än
Det nedlagda spelet är inte nedlagt, meddelar de glada utvecklarna som uppenbarligen inte heller kastat in handduken.
#stalker-2, #gsc-game-world, #stalker-shadow-of-chernobyl, #stalker-clear-sky, #stalker-call-of-pripyat
Inget fel på multiplatform men om det är sånna här stora problem(ekonomiskt) är det nog bättre att satsa på en platform. PC-folket hade nog uppskattat det som mest. Om de på något sätt lyckas ordna det till både konsol och PC utan att sabotera PC-versionen till en vidrig konsolport så kör hårt.
Jag förväntar mig tusentals med buggar, oavsett hur många platformar spelet släpps på.
Utveckla spelet till PC, porta till konsol, så har jag inget problem med att konsolmarknaden får en del av kakan.
Men om vi som köper dyr hårdvara ska straffas för att vi 'ligger före' konsolgenerationerna även här, ja då vet jag flera stora företag som kommer sluta i konkurs.. Varför utveckla hårdvara ingen behöver eller köper?
Är såklart jätteglad för denna nyhet men jag misstänkte dylikt med tanke på hur mycket uppmärksamhet det fick i media. Det kanske var precis vad dom behövde?
Utveckla spelet till PC, porta till konsol, så har jag inget problem med att konsolmarknaden får en del av kakan.
Men om vi som köper dyr hårdvara ska straffas för att vi 'ligger före' konsolgenerationerna även här, ja då vet jag flera stora företag som kommer sluta i konkurs.. Varför utveckla hårdvara ingen behöver eller köper?
Är såklart jätteglad för denna nyhet men jag misstänkte dylikt med tanke på hur mycket uppmärksamhet det fick i media. Det kanske var precis vad dom behövde?
Hehe, satt nyss och tänkte på det också. Otroligt effektiv marknadsföring om så var baktanken.