Stark Japan-öppning för Skyrim
Årets största västerländska rollspel lyckas slå sig in högt på de japanska försäljningslistorna.
Bra grejer, hoppas dom börjar överge sina linjära spel och inser att sandlåde-approachen är betydligt mer passande för spelmediumet som sådant. Efter succeen med Xenoblade Chronicles kanske dom börjat bli lite mer öppna för sånt..
Oj, småbarnen har kanske börjat växa upp?
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
är det bara jag som ser den totala avsaknaden av pc på listan ? eller räknar dom aldrig med pc ?
Jag har nu varit i flera affärer i 電電タウン(Dendentown) och vanliga pc spel är väldigt få räknade, största delen är DS följt av PS3 och 360, det enda stället jag hittade med massa pc spel var fördelningen ca 20st utländska vanliga pc spel i ett litet hörne och ca 1000st hentai spel...
Jag har nu varit i flera affärer i 電電タウン(Dendentown) och vanliga pc spel är väldigt få räknade, största delen är DS följt av PS3 och 360, det enda stället jag hittade med massa pc spel var fördelningen ca 20st utländska vanliga pc spel i ett litet hörne och ca 1000st hentai spel...
Vad jag hört är att för den stora massan i japan är PC-gaming = Hentai-gaming, inget annat.
Nu har jag ju varit på andra sidan jordklotet hela tiden så har ingen egen erfarenhet av det påståendet.
Mjo jag såg reklam i en fansubbing jag tankade ner :/ funderade först på vad skyrim kom ifrån och trodde något annat hade hänt men subbarna måste ha tagit med det för att det är ju trots allt väldigt roligt. På mer än en nivå.
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886